Együtt könnyebb

Ide csak lemez jut üveg helyett
Belül is mindene a Fiattól van

Belül is mindene a Fiattól van

Belül is mindene a Fiattól van


A PSA Peugeot Citroën büszkén kiáll önállósága mellett. Nem akarnak lenyelni kisebb autómárkákat és beolvadni sem hajlandóak egy még nagyobb konszernbe.

Ám mivel egy szál magukban nekik is nehezebb volna, bizonyos autókat átvesznek konkurens gyártóktól. A C-Crosser valójában Mitsubishi, a C1 pedig a lemezek alatt egy Toyota Aygo.

Ugyanez a felállás a Nemo esetében, amely eredendően egy városi kisáruszállítónak született Fiat. Az benne a különleges, hogy kimondottan haszonjárműnek tervezték, nem pedig a háromajtós személyautóból kiizzadt botcsinálta teherhordó.

Halacska, nem kapitány

Családcentrikus gépezet

Családcentrikus gépezet

Családcentrikus gépezet


A többi könnyű haszonjárműhez hasonlóan a Fiat és a PSA ezúttal is összefogott, úgy mégis jobban jönnek ki mindannyian, és persze a személyszállító változatról sem feledkeztek meg.

A Fiat Fiorino, a Peugeot Bipper és a Citroën Nemo közül utóbbinak van a legaranyosabb neve. Verne Gyula Nemo kapitányáról szó sincs, a rajzfilmfigura ihlette a nevet.

Nagyon praktikus a Nemo karosszériája a sérülékeny zónából kiemelt fényszóróval és a gazdagon mért műanyag ütközésvédelmi elemekkel. És jó kompakt: még négyméteres sincs, mégis ülhetnek benne igazán nyurga emberek egymás mögött.

Ide csak lemez jut üveg helyett

Ide csak lemez jut üveg helyett

Ide csak lemez jut üveg helyett


Az olajozottan működő tolóajtó a legjobb megoldás egy családi autóhoz. Nem lehet rányitni a mellettünk parkolóra, gyors, könnyen jár. A legolcsóbb kivitelhez a bal oldali tolóajtó nem rendelhető, a többiben alapáron megkapjuk.

Lemezborítás

Hátul furcsán sötét van az autóban. Személyautóban nem lemezzel kéne borítani a csomagtérablakot. A fényezett acélon még Chuck Norris sem lát át, ami sávot váltva, de főleg elinduláskor zavaró és veszélyes is.

Máskülönben az egy gombnyomásra végigfutó ablakemelő és a pöccintésre hármat villanó index kellemes meglepetés volt. A kormány műanyag ugyan, de barátságos a fogása, jó helyen vannak a küllői és legalább ezen az egy darabon azt látni, hogy a Citroënnek a projektbe betolt pénzen kívül más köze is van az autóhoz.

Lapozás után előzni próbálunk a 68 lóerős dízellel


Amúgy a belső tér egy az egyben a Fiattól származik, az összes gomb, kapcsoló, levegőkilépő látványosan márkaidegen. Valószínűleg egy igazi vásárlót ez nem zavar, mert talán még soha életében nem ült a rokon Fiat-modellekben.

Hervadt iram

Kis étkű: országúton 5,6 liter elég

Kis étkű: országúton 5,6 liter elég

Kis étkű: országúton 5,6 liter elég


Szerencsére a motor saját, mert a Fiat 1,25 literes dízeljéhez képest minden köbcenti jól jön pluszban. Az 1,4 HDi a szokásos 68 lóerővel teszi a dolgát a Nemóban. Amíg kevés az utas és nincsenek emelkedők, semmi baj. A hangja rendben van, akad ennél darabosabb dízel is, a VW háromhengerese mindenképp az.

A hervadt menetteljesítményeket meg lehet szokni, így is mindenhova eljutunk, csak kicsit lassabban. Az ideális az 1,6 HDi volna, de azt nem adják a Nemóba, csak a Berlingóhoz. A pontatlan váltóval sokat kell bűvészkedni a gyenge motor miatt, a kapcsolásokban semmi élvezet nincs.

Van benne hely bőven. A hátsó ülés nem állítható

Van benne hely bőven. A hátsó ülés nem állítható

Van benne hely bőven, de nincs osztott támla


Ízlés és testalkat kérdése, de nekünk tetszett a Nemo ülése, a tesztautóban a vezetőnek hatékony, egyre keményebbre csavarható deréktámasz jut. A leengedett első ablak nem tűnik el egészen az ajtóban, de a karfán és a fényezett fémfelületen is kényelmesen nyugtathatjuk a karunkat, amíg a kis dízelmotor békében falja a kilométereket.

Bárhová nézünk, belül minden műanyag, a Nemo vizes ronggyal tisztítható. Nem kell a szívünkhöz kapni, ha a gyermekek kötésig csokisan matatnak bent. A csomagtartó magas ugyan és a kocsi hosszához képest tágas, de az alapterülete csekély. Butaság volt kihagyni az autóból az osztva lehajtható üléstámlát, emiatt előrebuktatott paddal senki nem jöhet velünk hátul. Családi autónak a csomagtér miatt jobb a Berlingo, az új feltétlenül, de az előző is.

Megkérik az árát

4,1 millió forint a dízel XTR listaára

4,1 millió forint a dízel XTR listaára

4,1 millió forint a dízel XTR listaára


Nincs mit cikizni a futóművön, a kis Citroën béketűrő autó, pont olyan barátságosan viselkedik, ahogy kinéz. Rokonszenves a fogyasztása is. A városi 7,6 liter erős túlzás, de ha nem nyomjuk neki, akkor meg nem megy, ez van. Országúton olcsón autózhatunk, a szomja 5,6 literre esett a sok előzgetés ellenére.

4 140 000 Ft a legdrágább dízel Nemo listaára, amiből 450 000 ezret elenged Citroën. 3,7 millióért a Nemo XTR ezzel együtt sem hatalmas vétel, mert egy dízel Clio kombi kicsit kevesebbe kerül és a Ford is tud akciós árat mondani a Fusion TDCi-re.