Az új Zafira

Másfél tonnához kicsi ez a motor, de megszokható
Cosmo felszereltséghez már jár a felni, de más nem nagyon

Cosmo felszereltséghez már jár a felni, de más nem nagyon

Cosmo felszereltséghez már jár a felni


Külsőleg nincs sok változás a korábbi modellhez képest, a lámpák kivételével szinte semmi sem változott. Az első-hátsó lökhárítón reszeltek egy keveset és hangsúlyosabb lett a küszöb.

A cél a nagydarab családi autóknál manapság igen divatos, sportosabb, dinamikusabb forma kialakítása volt. Ezen túl még a hátsó lámpák környékén találni beavatkozási nyomokat, és a felniválaszték is kibővült.

A belső is szinte változatlan, talán a zongoralakk középkonzolt lehetne említeni. Ja hogy kérem nem tetszik? Hát akkor a fabetétekről már nem is szólunk. Az ülések variálhatósága is ugyanazon az elven nyugszik: minden a kocsiban marad. Alapesetben 7 személynek és 3 focilabda méretű csomagnak van elegendő hely, de ha kevesebben utazunk, a nem használt üléseket a padlóba süllyeszthetjük, nem kell őket kiszerelni.

Előre tolhatjuk a lábnélküliek kedvéért

Előre tolhatjuk a lábnélküliek kedvéért

Előre tolhatjuk a lábnélküliek kedvéért


A középső üléssor egyébként könnyen a gyerekek kedvencévé válhat. A gyerekülést középre is be lehet kötni, majd az egész padot előre tolva a gyerkőc lehet az utazás fő koordinátora.

Ezt a tologatós padot persze nem miattuk találták ki, a hátsó sorba csak ennek a segítségével lehet bejutni, ahova akár 1-1 felnőtt is nyugodtan beülhet pár órára.

Menet közben

1,6-os 115 lovas benzines 5 fokozatú váltóval egy másfél tonnás autóban. Az agyvérzés kerülgetett, amikor a gázt óvatosan simítva is tíz fölött evett (zabált) városban. Az átlagfogyasztást csakis országúton lehet 9 alá vinni, ami elég rideg.

A fel-alá rohangászó gyerekeket képzeljük oda

A fel-alá rohangászó gyerekeket képzeljük oda

A fel-alá rohangászó gyerekeket képzeljük oda


Emellett alapjáraton harmatgyenge, de a nyomaték megérkezésekor már el lehet indulni vele. Menet közben nem ér pörgetni, ötödikben is vígan használható városban.

A hatodik fokozat viszont úgy hiányzik, mint egy falat kenyér, ami az előbb kifejtett horrorisztikus fogyasztásnak és a zajkomfortnak (nevezzük így) is jót tenne. Autópályán 4 ezer felett pörög, ami nem kis hangerővel jelentkezik az utastérben.

Mennyibe kerül a Zafira ezzel a remek motorral? Kiderül!


Akkor összességében milyen?

Városban bosszantóan gyenge, de ezzel könnyedén meg lehet barátkozni. Ha csak annyi az elvárásunk, hogy vigyen el A-ból B-be, akkor nincs gond. Országúton egy-egy előzés előtt kapcsold ki a klímát, vegyél nagy levegőt, válts vissza 3-ba, gyorsíts és imádkozz!

Robosztus, szögletes, németes

Robosztus, szögletes, németes

Robosztus, szögletes, németes


De ennél még jobb tipp, hogy egyáltalán ne előzz! Családos ember vagy, ott ülnek hátul a gyerkőcök, tele a csomagtartó is (persze csak 5 ülés esetén, és ha le tudtad csukni a dög nehéz ajtót), a Balaton pedig megvár. Neked találták ki az 1.6-os Zafirát.

A tároló rekeszek száma és az italtartók praktikussága sajnos nem üti meg az ebben a kategóriában megszokott szintet. A kezelőszervek (rádió, klíma…) sajátosan bonyolult kezelése is igényel némi gyakorlást, ha nem volt az elmúlt 7-8 évben új Opellel dolgod.

Mennyi!?

A Zongoralakk és a fabetét nélkül tökéletes lenne

A Zongoralakk és a fabetét nélkül tökéletes lenne

A Zongoralakk és a fabetét nélkül tökéletes lenne


Az Opel Zafira Cosmo felszereltség 5,9 milliós alapáron érhető el, de a hozzánk eljutott 115 lovas vas ennél egy kicsit többe kerül. Ha a 4000 forintos deréktámasztól (hihetetlen, hogy ezt kispórolták) a sokszor életmentő ESP-n felül még pár hasznosabb dolgot rendelünk, akkor már inkább a 7 millióhoz leszünk közelebb.

Ez első nekifutásra abszolút irreálisan hangzik, de ha hinni lehet a pletykáknak akár 1 milliós kedvezményt is ki lehet alkudni a készleten lévő autókra. Az már talán jobban hangzik, legalábbis az akciós, kedvezményes dolgokért mindig oda vagyunk.

Vas szív a neve ennek a fényezésnek

Vas szív a neve ennek a fényezésnek

Vas szív a neve ennek a fényezésnek


Ha mégis mást szeretnénk, a választási lehetőségeinknek megint csak a pénztárcánk szab határt. Választhatunk egy nagyobb benzinest, ami legalább jobban megy és a fogyasztásban nem lesz rosszabb. Ehhez + 400 ezer forintra van szükség. Vagy jöhet a lényegesen kevesebbet fogyasztó dízel, ami viszont 800 ezer forintos felárét lehet csak a miénk.

Az Opel Zafira 1.6 ECOTEC tipikusan olyan autó, amit nem első látásra (gázadásra) fogunk megszeretni. Minél többet megyünk vele, annál jobban domborít.


Műszaki adatok – Opel Zafira 1.6 Cosmo*
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1598
Furat x löket (mm) 81,5 X 79,0
Hengerek / szelepek száma 4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 85(115)/6000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 155/400
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 13,4
Végsebesség (km/h) 185
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 9,3
Lakott területen kívül (l/100 km) 5,8
Vegyes (l/100 km) 7,1
CO2 kibocsátás (g/km) 169
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4467/1801/1625
Tengelytáv (mm) 2703
Csomagtér (3. üléssorig/2. üléssorig – liter) 140/645
Menetkész tömeg (kg) 1503-1769
Megengedett maximális járműtömeg (kg) 2075-2250
Hasznos súly (kg) 455-577
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár 5 949 000 Ft
Konkurensek Mazda 5 1.8i – 5 449 900 Ft
A szériafelszereltség fontosabb tételei itt érhetőek el
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye Az Opel Zafira 1.6 ECOTEC tipikusan olyan autó, amit nem első látásra (gázadásra) fogunk megszeretni. Minél többet megyünk vele, annál jobban domborít.
Pontszám (max. 10) 6,5 pont

* Az adatok tájékoztató jellegűek. Az árakat a vezess.hu új autó konfigurátorában kerestük.

Mellette – Ellene
  • 7-személyes
  • Praktikus, tágas
  • Ha minden igaz, nem kis kedvezményt kapni rá
  • Meg lehet szokni a motor gyengeségét
  • Meg lehet szokni, de akkor is…
  • Drága
  • Sokat eszik
  • Fabetét, zongoralakk… Pfejj!