Látványos forma
Hosszabb a mezei Passatnál

Hosszabb a mezei Passatnál

Hosszabb a mezei Passatnál


Ez Passat? – bukott ki belőlem a megdöbbenés, amikor az autóról készült képeket először megláttam. Aztán élőben megint meglepett, annyira más képet mutat, mint amit a konzervatív formatervű modelltől korábban megszokhatott a közönség. Ez valami teljesen más. Méreteiben, arányaiban is újat mutat a szélesebbre, hosszabbra és laposabbra épített Passat CC, amelynek nevében a CC nem az autóiparban megszokott jelentéssel bír. Esetében Comfort Coupénak kell dekódolni a két betűt, ne is számítsunk nyitható keménytetőre.  

Szemrevaló formáján nehéz fogást találni, a széles lapos kasztni sportosságot, eleganciát sugall, a lámpák szépek, az ablakkeret nélküli ajtók látványosak. A szűkre szabott ablakok és a széles A-oszlop miatt sem kesergünk, legfeljebb kanyarokban kicsit tornázni kell, hogy a zebrán szambázó összes gyalogost biztonsággal észrevegyük.

Csak négynek jó

Tekintélyes méretű csomagtartót rejt az ajtó

Tekintélyes méretű csomagtartót rejt az ajtó

Tekintélyes méretű csomagtartót rejt az ajtó


Nagy kár, hogy a mindössze négy személy utaztatására alkalmas autó hátsó üléseinek fejtere nem mondható éppen tágasnak. 190 centivel ugyan elfértem a saját magam igényei szerint beállított vezetőülés mögött, de nagyon lazára kellett vennem a figurát, hogy a fejem ne súrolja a plafont. Ennyire lecsúszva pedig nem valami komfortos az utazás. A kényelmes sportülések egy darabig ugyan sikeresen tudják feledtetni a közeli plafont, de sajnos nem örökre.

Pezsgőbontás

Végre tort ülhetünk a kék fény felett

Végre tort ülhetünk a kék fény felett

Végre tort ülhetünk a kék fény felett


A beltérben egyedül talán a műszerfal alján lévő puritán műanyagok rontanak egy leheletnyit a minőségi érzést nyújtó, igen szépre sikerült utastér összhangján. De ezt az apróságot hamar kihevertük, miután végignyomkodtuk az összes kapcsolót, megtapogattuk a középkonzolt és belefeledkeztünk az érintőképernyős hifi babrálásába. Ha mindezzel végeztünk, még a motor beindítása után is tartogat meglepetéseket a berendezés. Mégpedig a műszerfal környékén. Örömmel jelentem, a gyárban a végére értek a kifogyhatatlannak látszó kék műszerfalvilágításhoz használt lámpakészletnek. A Passat CC-ben már kellemes, fehér fényt használnak háttérvilágításként. Bonthatjuk a pezsgőt és reménykedjünk, hogy a CC és a Scirocco után hamarosan a márka többi modelljéből is száműzik a kéket.

Szót ejtünk még a motorról, bemutatunk pár érdekes extrát és elmeséljük, mivel tréfálja meg az autó a gazdáját a mosóban


Keretmentesen

Ki, illetve beszálláskor a látványos, keretmentes ajtók üvegei megereszkednek néhány centimétert. Ez a vicces szolgáltatás a kulcsnélküli ajtónyitással párosítva remek szórakozást kínál, ha elég prolik vagyunk ahhoz, hogy néha benzinkutak gőzborotvájánál csapassuk le a kocsira rárakódott kevésbé makacs szennyeződéseket. A kilincsre csordogáló habos vizet ajtónyitási szándéknak véli a rendszer és gyorsan résnyire nyitja az ablakokat. Ez pont elég arra, hogy a langyos lé az üveg belsejére csorogjon.

Elég ennyi?

Nem volt rá keret

Nem volt rá keret

Nem volt rá keret


A szerkesztőséget alig osztotta meg a kérdés, hogy elég-e a tesztautóban dolgozó 1,8 literes TSI motor. Egy kivétellel mindannyian úgy éreztük, hogy a 160 lovas motor elegendő ide. Balázsnak pedig elnéztük a dolgot, mert ő a Corvette teszt óta más dimenziókban lebeg. A Passat CC turbós motorja jól húz már aránylag alacsony fordulaton is és a 11,3 literes, főleg városi közlekedéssel összehozott fogyasztást is el tudjuk fogadni. A hatfokozatú manuális váltó kezdetekben valamiért nem volt a kedvencem, szerintem ebbe az autóba már inkább egy tisztességes automata illene. Aztán idővel mégis összerázódtunk, de igaz barátokká nem váltunk, szerintem némi határozatlanság van a munkájában.

Rengeteg varázslat

Kényelmes ülés várja a sofőrt

Kényelmes ülés várja a sofőrt

Kényelmes ülés várja a sofőrt


A váltógomb mellett háromállású kapcsolóval állíthatjuk be a futóműtől kívánt keménységet a komfortostól a normálon át egészen a sportosig. És ez csak az egyik a számtalan technikai varázslat közül, amit a Passat kínál. Adaptív, radaros tempomatja van, és segít a parkolásnál, valamint beszáll a parkolóhely keresésébe is. Kapható még hozzá sávfigyelő rendszer, amely szükség esetén még a kormányzásba is finoman beleszólogat, szóval van hozzá finomság gazdagon.

Így szinte csak a vevők pénztárcája szab határt, mekkorára tudják dagasztani a mezei Passaténál alapból kb. egymillióval húzósabb, 7,84 milliós indulóárat.

Árak, technikai részletek a lapozás után


s

Műszaki adatok – VW Passat CC 1.8 TSI
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1798
Hengerek / szelepek száma 4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 118(160)/5000-6200
Max. nyomaték (Nm/ford.) 250/1500-4200
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 8,6
Végsebesség (km/h) 222
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 10,4
Lakott területen kívül (l/100 km) 6
Vegyes (l/100 km) 7,6
CO2 kibocsátás (g/km) 180
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4799/1855/1417
Tengelytáv (mm) 2711
Csomagtér (liter) 532
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1430/490
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 70
Gumiméret 235/45 R17
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 7 884 000
Tesztelt autó ára (forint) 10 134 678
A szériafelszereltség fontosabb tételei 17 hüvelykes kerekek, bőr váltó és kormányborítás, sebességfüggő szervokormány, automata ablakok, gerinctámasz
ÉRTÉKELÉS
Pontszám (max. 10)   8 pont

Mellette – Ellene
  • egyedi, vonzó forma
  • példás, minőségi kidolgozás
  • négy sportülés
  • rengeteg választható extra
  • csak négyszemélyes
  • csekély hátsó fejtér