Ez Passat? – bukott ki belőlem a megdöbbenés, amikor az autóról készült képeket először megláttam. Aztán élőben megint meglepett, annyira más képet mutat, mint amit a konzervatív formatervű modelltől korábban megszokhatott a közönség. Ez valami teljesen más. Méreteiben, arányaiban is újat mutat a szélesebbre, hosszabbra és laposabbra épített Passat CC, amelynek nevében a CC nem az autóiparban megszokott jelentéssel bír. Esetében Comfort Coupénak kell dekódolni a két betűt, ne is számítsunk nyitható keménytetőre.
Szemrevaló formáján nehéz fogást találni, a széles lapos kasztni sportosságot, eleganciát sugall, a lámpák szépek, az ablakkeret nélküli ajtók látványosak. A szűkre szabott ablakok és a széles A-oszlop miatt sem kesergünk, legfeljebb kanyarokban kicsit tornázni kell, hogy a zebrán szambázó összes gyalogost biztonsággal észrevegyük.
Csak négynek jó
Nagy kár, hogy a mindössze négy személy utaztatására alkalmas autó hátsó üléseinek fejtere nem mondható éppen tágasnak. 190 centivel ugyan elfértem a saját magam igényei szerint beállított vezetőülés mögött, de nagyon lazára kellett vennem a figurát, hogy a fejem ne súrolja a plafont. Ennyire lecsúszva pedig nem valami komfortos az utazás. A kényelmes sportülések egy darabig ugyan sikeresen tudják feledtetni a közeli plafont, de sajnos nem örökre.
Pezsgőbontás
A beltérben egyedül talán a műszerfal alján lévő puritán műanyagok rontanak egy leheletnyit a minőségi érzést nyújtó, igen szépre sikerült utastér összhangján. De ezt az apróságot hamar kihevertük, miután végignyomkodtuk az összes kapcsolót, megtapogattuk a középkonzolt és belefeledkeztünk az érintőképernyős hifi babrálásába. Ha mindezzel végeztünk, még a motor beindítása után is tartogat meglepetéseket a berendezés. Mégpedig a műszerfal környékén. Örömmel jelentem, a gyárban a végére értek a kifogyhatatlannak látszó kék műszerfalvilágításhoz használt lámpakészletnek. A Passat CC-ben már kellemes, fehér fényt használnak háttérvilágításként. Bonthatjuk a pezsgőt és reménykedjünk, hogy a CC és a Scirocco után hamarosan a márka többi modelljéből is száműzik a kéket.
Szót ejtünk még a motorról, bemutatunk pár érdekes extrát és elmeséljük, mivel tréfálja meg az autó a gazdáját a mosóban
Keretmentesen
Ki, illetve beszálláskor a látványos, keretmentes ajtók üvegei megereszkednek néhány centimétert. Ez a vicces szolgáltatás a kulcsnélküli ajtónyitással párosítva remek szórakozást kínál, ha elég prolik vagyunk ahhoz, hogy néha benzinkutak gőzborotvájánál csapassuk le a kocsira rárakódott kevésbé makacs szennyeződéseket. A kilincsre csordogáló habos vizet ajtónyitási szándéknak véli a rendszer és gyorsan résnyire nyitja az ablakokat. Ez pont elég arra, hogy a langyos lé az üveg belsejére csorogjon.
Elég ennyi?
A szerkesztőséget alig osztotta meg a kérdés, hogy elég-e a tesztautóban dolgozó 1,8 literes TSI motor. Egy kivétellel mindannyian úgy éreztük, hogy a 160 lovas motor elegendő ide. Balázsnak pedig elnéztük a dolgot, mert ő a Corvette teszt óta más dimenziókban lebeg. A Passat CC turbós motorja jól húz már aránylag alacsony fordulaton is és a 11,3 literes, főleg városi közlekedéssel összehozott fogyasztást is el tudjuk fogadni. A hatfokozatú manuális váltó kezdetekben valamiért nem volt a kedvencem, szerintem ebbe az autóba már inkább egy tisztességes automata illene. Aztán idővel mégis összerázódtunk, de igaz barátokká nem váltunk, szerintem némi határozatlanság van a munkájában.
Rengeteg varázslat
A váltógomb mellett háromállású kapcsolóval állíthatjuk be a futóműtől kívánt keménységet a komfortostól a normálon át egészen a sportosig. És ez csak az egyik a számtalan technikai varázslat közül, amit a Passat kínál. Adaptív, radaros tempomatja van, és segít a parkolásnál, valamint beszáll a parkolóhely keresésébe is. Kapható még hozzá sávfigyelő rendszer, amely szükség esetén még a kormányzásba is finoman beleszólogat, szóval van hozzá finomság gazdagon.
Így szinte csak a vevők pénztárcája szab határt, mekkorára tudják dagasztani a mezei Passaténál alapból kb. egymillióval húzósabb, 7,84 milliós indulóárat.
Árak, technikai részletek a lapozás után
s
Műszaki adatok – VW Passat CC 1.8 TSI | |
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 1798 |
Hengerek / szelepek száma | 4/16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 118(160)/5000-6200 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 250/1500-4200 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 8,6 |
Végsebesség (km/h) | 222 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 10,4 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 6 |
Vegyes (l/100 km) | 7,6 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 180 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4799/1855/1417 |
Tengelytáv (mm) | 2711 |
Csomagtér (liter) | 532 |
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) | 1430/490 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 70 |
Gumiméret | 235/45 R17 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 7 884 000 |
Tesztelt autó ára (forint) | 10 134 678 |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | 17 hüvelykes kerekek, bőr váltó és kormányborítás, sebességfüggő szervokormány, automata ablakok, gerinctámasz |
ÉRTÉKELÉS | |
Pontszám (max. 10) | 8 pont |
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|