Rövidebb, kisebb, kevesebb helyet kínál a nagytestvérnél, mégis szimpatikusabb nála. Talán a merészebb, aggresszívabb forma tehet róla, de elsőre közelebb állt hozzám a rövidebb tengelytávú Voyagerként is felfogható Dodge Journey, mint a végérvényesen Granddá vált Chrysler.
Ördögi
A dögös, fiatalos formát valahová a divatos szobaterepjárók és az egyterűek közé lőtték be a dizájnerek, elég sikeresen. Sajnáljuk, hogy odabentre már nem jutott ennyi figyelem, itt ugyanazokkal a fantáziátlan formákkal, anyagokkal találkozunk, mint a legtöbb amerikai járgányban. Kár, mert vonzóbb belsővel könnyebben hódíthatna a Journey, hiszen vannak előnyei szép számmal.
De mitől megy?
Magyarországon csupán egyetlen motorral lehet majd megvásárolni a Journey-t, míg más piacokon 2.4-es és 2.7 literes V6-os benzinessel is árulják. A hozzánk érkező kétliteres 140 lóerős turbódízel a Volkswagentől származik és többé-kevésbé elegendő is a szükség esetén hétszemélyesre is bővíthető autóba.
A motor mellé duplakuplungos, hatfokozatú automatikus váltó, illetve szintén hatfokozatú manuális választható. Mi a fürge automatát próbálgathattuk, amivel kellemes párost alkot a dízelmotor és a sajtóanyag szerint a fogyasztásra is jótékony hatással van a közös munka.
Varázslatok
Bár alapból ötszemélyesként árulják a Journey-t, de felszereltségtől függően 420 és 490 ezer forintos felárért megkapjuk a harmadik üléssort is. Elsőre rémisztő az összeg, de nem csupán két pluszba beszerelt ülésről van szó. Ez az ár a teljes „flexibilis üléselrendezés” fantázianevű csomagra értendő, amely magában foglalja az okosabb, jobban variálható második üléssort, és a háromzónás automatikus klímát is.
Az autó másik nagy vonzereje a rengeteg rakodóhely. Már a 783 literes csomagtartó is kétszintes és rengeteg további tárolórekesz várja a csomagokat, apróságokat. A hagyományosnak nevezhető megoldásokon túl találunk rekeszt a padlóban is, és az első üléslap alatt is, csak győzzük mindegyiket megtalálni.
Lapozás után érkeznek az árak, és bepasszírozunk hátra egy szőke tündért is
Az ülésrendszer is összetett, a legszimpatikusabb az egy kartól előrecsúszó, magába roskadó második sor. Ajtónyitás után a leghátulra száműzött utasok is pillanatok alatt kiszabadíthatják magukat, nem kell mások segítségére várniuk.
Bevállalod?
Leghátul, – nem meglepő – azért már nem fenékig tejfel az élet. A fura üléshelyzet megszokható, de ha valakinek 38-asnál nagyobb lába van, már elgondolkodhat egy darabig, hová is rejtse el azt utazás közben.
Javít valamit a helyzeten, hogy a második üléssor is tologatható előre-hátra, de ha éppen termetesebb utas ül előttünk, már csak nagy és értékes ajándékok ígéretével lehetne bárkit is hosszabb útra hátracsalogatni. De nem lehetetlen a feladat, ami azért nagy szó. A tetőből szellőzőnyílások és LED-es olvasólámpák kandikálnak elő, de szintén itt találhatóak a hátsó traktus klímavezérlő gombjai is. Utóbbiak felett a vezető is át tudja venni a hatalmat. LED-es lámpára lelhetünk a csomagtartóban is, amely zseblámpaként használható és amíg a helyén van, az autó elektromos rendszeréről tölti magát. Apróság, de hasznos lehet.
Tiszta Amerika
A lábtér hiányáért valamicskét kárpótol a fejtér, mert még langaléta termettel sem kell görbe nyakkal ülni a csomagtartóban. Sőt, ha elég magasak vagyunk, akkor mélyaltatásban is átvészelhetjük a fárasztó autóutat. Fejünket betámasztjuk a vidáman görbülő tetőkárpit sarkába és máris csorgathatjuk a nyálunkat a folttaszító anyagból készült üléskárpitra. A leghátsó utasnak is jut pohártartó – nem véletlen, hiszen amerikai autóról beszélünk – nem kell nélkülözni a légkondi áldását sem és még a háttámlán is lehet csekély mértékben állítgatni.
Árak:
Felszereltség | Ár |
SE (6 fokozatú manuális váltóval) | 6 990 000 |
SXT (6 fokozatú manuális váltóval) | 7 690 000 |
SXT (6 fokozatú automatikus váltóval) | 7 990 000 |