Vezetőre várva
Vezetőre várva

Vezetőre várva

Vezetőre várva


Rövidebb, kisebb, kevesebb helyet kínál a nagytestvérnél, mégis szimpatikusabb nála. Talán a merészebb, aggresszívabb forma tehet róla, de elsőre közelebb állt hozzám a rövidebb tengelytávú Voyagerként is felfogható Dodge Journey, mint a végérvényesen Granddá vált Chrysler.

Ördögi

A dögös, fiatalos formát valahová a divatos szobaterepjárók és az egyterűek közé lőtték be a dizájnerek, elég sikeresen. Sajnáljuk, hogy odabentre már nem jutott ennyi figyelem, itt ugyanazokkal a fantáziátlan formákkal, anyagokkal találkozunk, mint a legtöbb amerikai járgányban. Kár, mert vonzóbb belsővel könnyebben hódíthatna a Journey, hiszen vannak előnyei szép számmal.

De mitől megy?

Alapból csak ötszemélyes

Alapból csak ötszemélyes

Alapból csak ötszemélyes


Magyarországon csupán egyetlen motorral lehet majd megvásárolni a Journey-t, míg más piacokon 2.4-es és 2.7 literes V6-os benzinessel is árulják. A hozzánk érkező kétliteres 140 lóerős turbódízel a Volkswagentől származik és többé-kevésbé elegendő is a szükség esetén hétszemélyesre is bővíthető autóba.

A motor mellé duplakuplungos, hatfokozatú automatikus váltó, illetve szintén hatfokozatú manuális választható. Mi a fürge automatát próbálgathattuk, amivel kellemes párost alkot a dízelmotor és a sajtóanyag szerint a fogyasztásra is jótékony hatással van a közös munka.

Varázslatok

140 lóval eléldegél az ember

140 lóval eléldegél az ember

140 lóval eléldegél az ember


Bár alapból ötszemélyesként árulják a Journey-t, de felszereltségtől függően 420 és 490 ezer forintos felárért megkapjuk a harmadik üléssort is. Elsőre rémisztő az összeg, de nem csupán két pluszba beszerelt ülésről van szó. Ez az ár a teljes „flexibilis üléselrendezés” fantázianevű csomagra értendő, amely magában foglalja az okosabb, jobban variálható második üléssort, és a háromzónás automatikus klímát is.

Az autó másik nagy vonzereje a rengeteg rakodóhely. Már a 783 literes csomagtartó is kétszintes és rengeteg további tárolórekesz várja a csomagokat, apróságokat. A hagyományosnak nevezhető megoldásokon túl találunk rekeszt a padlóban is, és az első üléslap alatt is, csak győzzük mindegyiket megtalálni.

Lapozás után érkeznek az árak, és bepasszírozunk hátra egy szőke tündért is


Az ülésrendszer is összetett, a legszimpatikusabb az egy kartól előrecsúszó, magába roskadó második sor. Ajtónyitás után a leghátulra száműzött utasok is pillanatok alatt kiszabadíthatják magukat, nem kell mások segítségére várniuk.

Bevállalod?

Szerintem neki nem jó

Szerintem neki nem jó

Szerintem neki nem jó


Leghátul, – nem meglepő – azért már nem fenékig tejfel az élet. A fura üléshelyzet megszokható, de ha valakinek 38-asnál nagyobb lába van, már elgondolkodhat egy darabig, hová is rejtse el azt utazás közben.

Javít valamit a helyzeten, hogy a második üléssor is tologatható előre-hátra, de ha éppen termetesebb utas ül előttünk, már csak nagy és értékes ajándékok ígéretével lehetne bárkit is hosszabb útra hátracsalogatni. De nem lehetetlen a feladat, ami azért nagy szó. A tetőből szellőzőnyílások és LED-es olvasólámpák kandikálnak elő, de szintén itt találhatóak a hátsó traktus klímavezérlő gombjai is. Utóbbiak felett a vezető is át tudja venni a hatalmat. LED-es lámpára lelhetünk a csomagtartóban is, amely zseblámpaként használható és amíg a helyén van, az autó elektromos rendszeréről tölti magát. Apróság, de hasznos lehet.

Tiszta Amerika

Kényelmes, bár csak rövid távon próbáltuk

Kényelmes, bár csak rövid távon próbáltuk

Kényelmes, bár csak rövid távon próbáltuk


A lábtér hiányáért valamicskét kárpótol a fejtér, mert még langaléta termettel sem kell görbe nyakkal ülni a csomagtartóban. Sőt, ha elég magasak vagyunk, akkor mélyaltatásban is átvészelhetjük a fárasztó autóutat. Fejünket betámasztjuk a vidáman görbülő tetőkárpit sarkába és máris csorgathatjuk a nyálunkat a folttaszító anyagból készült üléskárpitra. A leghátsó utasnak is jut pohártartó – nem véletlen, hiszen amerikai autóról beszélünk – nem kell nélkülözni a légkondi áldását sem és még a háttámlán is lehet csekély mértékben állítgatni.

Árak:

Felszereltség Ár
SE (6 fokozatú manuális váltóval) 6 990 000
SXT (6 fokozatú manuális váltóval) 7 690 000
SXT (6 fokozatú automatikus váltóval)  7 990 000