Új C5 hurrá!

Ilyen a műszerfal
Vidámabbak leszünk tőle

Vidámabbak leszünk tőle

Vidámabbak leszünk tőle


Számunkra jelentéktelen, hogy a Citroënnél mindenkit kihajítottak és új gárda készítette az új C5-öst, vagy a régi emberek világosodtak meg az aggasztó felmérések láttán. Az viszont cseppet sem mindegy, hogy a végeredmény egy szemre tetszetős, jól összerakott autó lett.

Azóta persze tudjuk, hogy sajnos ugyan ezt a C4 Pallas (sima 4 ajtós, szedán, csak így felvágósabb) esetén nem sikerült megvalósítani, az bűn ronda lett. Ha nagyon ócska akarnék lenni, akkor a bányával és az onnan felmenekülő szénnel hoznám összefüggésbe.

Nagy és kényelmes belső

Ez itt a belsőtér

Ez itt a belsőtér

Ez itt a belsőtér


Na de felejtsük is gyorsan el, itt van nekünk a gyönyörűséges C5. 4 centit nőtt, ami szinte észrevehetetlen, de így is az egyik legnagyobb modell a kategóriájában a Mondeo mellett. A csomagtér mérete nem kimagasló, de ennek köszönhetően, az egyenlet másik végére a belsőtér elé 2-es szorzó kerül a behelyettesítés után.

A kupés tetőnek köszönhetően alacsonyabb lett ugyan az autó, de ez nem befolyásolja érezhetően a teret. 180 centis üzletemberből akár 4 is simán elfér az autóban és egy boldog család is vígan utazhat vele a nagyihoz. Ha a kutyát is vinnék, akkor már a csakis a kombiban szabad gondolkodni.

Nyominger duda, középen fix kormány, 86 gomb

Nyominger duda, középen fix kormány, 86 gomb

Nyominger duda, fix kormány, 86 gomb…


A vezetőülésből elemezve, haladjunk végig a kocsi belsejében. Feltűnt, hogy az üléshelyzet elég magas, de pont nem IFÁ-s, mert a térdem majdnem súrolta a kormányt.

És én viszonylag alacsony vagyok, úgy Dustin Hoffman és Tom Cruise körül. Dolph Lundgren például már valószínűleg kellemetlenül érezné magát, az ölében lenne a kormány. Szerencsére a deréktámasz és a masszázsfunkció kárpótol mindenért.

A kormánynál érdemes leragadni, van pár érdekesség. 3 és 9-óránál van egy ezüstösen fénylő rész, ami legnagyobb meglepetésemre nem fém, hanem műanyag. Eleve van vagy 86 gomb, tekerő és pöcök, de ezek mind a mi kényelmünket szolgáló, remek dolgok.

A lényeg, ha már a kormánynál időzünk, természetesen a C4-óta ismert, középen fix szerkezet. Innen sem hiányozhat, annak ellenére, hogy inkább érdekes, mint hasznos. A duda kiábrándító, talán megszokható a két kis gomb, de vészhelyzetben hasznosabb lenne egy nagyobb felületbe tenyerelni.

Mennyibe kerül? Hogy fogyaszt? Kiderül!


Még egy kis belsőtér elemzés

Elszakadva a volántól, a felhasznált anyagminőség nem kiemelkedő, de cseppet sem igénytelen. A design-ban semmi újdonság nincs, nem a belsőre összpontosítottak, az látszik.
Mint ahogy az is teljesen egyértelmű, hogy a franciáknál nem divat az elakadásjelzővel hálálkodni a kegyesen beengedő autóstársaknak.

Ha rendeltetésszerűen használjuk az elakadásjelzőt, akkor nem zavaró a helye

Ha rendeltetésszerűen használjuk az elakadásjelzőt, akkor nem zavaró a helye

Nyújtózkodni kell


Bezzeg nálunk már a kezdő autósoktól a rutinos taxisokig, szinte mindenki végig rajta tarja jobb kezét a piros háromszögön. Jelen esetben ez baj.

Mert ha például Fecónak a cigi kilóg a szájából és a telefonon épp Jocóval értekezik a gyúrásról, miközben jönne vissza a buszsávból pofátlanul, akkor max. a kezét felemelve köszönheti meg a C5-ben, vagy át kell nyúlni az anyósülésig az elakadásjelzőért.

Kétfajta futómű

Állítható a futómű. Lehet sportos és extralágy

Állítható a futómű. Lehet sportos és extralágy

Lehet sportos és extra lágy


A csúcsváltozatban természetesen hidropneumatikus felfüggesztésű, állítható keménységű futómű volt, ami leginkább a franciás, Citroënes életérzéshez áll közel, bár a hajószerű ringás már a múlté.

Sportos állásba kapcsolva még kevésbé okoz csalódást, de erre a „keménységre” is jellemzőbb a kényelem, mint a kanyarstabilitás. Emellett csendes és jól elbánik az úthibákkal. Ez természetesen fontosabb ebben a kategóriában, mint a köridők.

A hidropneumatikus felfüggesztés remek dolgokra képes. Álló helyzetben lehasaltathatjuk, hogy aztán az autópályán jobban süvítsen, vagy igazán ócska minőségű úton felemelhetjük, hogy ne kelljen összeütni az alját.

Motor – V6

A V6-os motor fantasztikus, de sokat fogyaszt

A V6-os motor fantasztikus, de sokat fogyaszt

A V6-os motor fantasztikus, de sokat fogyaszt


Szép a hangja, nagyszerűen megy, de egy picit sokat fogyaszt. A picit sokat nálunk 11,4 liter körül volt, ami esküszöm nem az én hibám. Nem csak városban, hanem országúton is hajtottam, ráadásul mérsékelt vehemenciával. Arról nem is beszélve, hogy a gyári városi adat is 11,8.

A motor nagyon kezes az előzéseknél, kifordulásoknál, nem érezni nagy reakcióidőt. 208 lóerejével nem számít vadnak, de ehhez a mérethez és az autó stílusához nem is állna jól egy erősebb, combosabb motor. Az automataváltó manuális állásban sem egy villám, ezért általában hagytam hagy csinálja a saját ritmusában a fel-le váltásokat.

A csúcsmodell alapára 9 970 000 Ft, amihez természetesen kell venni metálfényt és egy pár finomságot, úgyhogy hipp-hopp 11 millióra kúszhat, ha nem figyelünk oda kellően.

Összességében: Jó hogy szebb lett, csúnyán nem tetszett! :) Illetve reszkess Mondeo, az új C5 tök jó lett!


Műszaki adatok – Citroën C5 2.7 V6 HDi Exclusive
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 2721
Furat x löket (mm) 81 X 88
Motor V6
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 150(208)/4000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 440/1900
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 8,9
Végsebesség (km/h) 224
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 11,8
Lakott területen kívül (l/100 km) 6,4
Vegyes (l/100 km) 8,4
CO2 kibocsátás (g/km) 223
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4779/1860/1451
Tengelytáv (mm) 2850
Csomagtér (liter) 439
Menetkész tömeg / Össztömeg (kg) 1766 / 2310
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 71
Gumiméret 245 / 45 R 18
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 9 970 000
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye Marha jól néz ki!
Pontszám (max. 10) 8,75 pont

Mellette – Ellene
  • Jól néz ki
  • Tágas
  • Erős
  • Kényelmes
  • Sokat fogyaszt
  • Egy picit még puha
  • Nem valami fürge a váltója
  • Drágább a konkurenseknél
  • Igaz erősebb is náluk