Mire jók a lóerők?
Akinek az lenne a legnagyobb baja, hogy a 32 milliós sportkocsijával nem tud egy jót autózni, mert elképesztő állapotokban vannak az utak, vagy nem tudja kiaknázni az 580 lóerő nyújtotta lehetőségeket az autójában, azt mélységesen sajnálom.
A körülírt járgányok természetesen az Audi csúcsmodelljei, amiket a lehető legalkalmasabb helyen, a Hungaroringen próbáltunk ki az Audi Sportscar Experience nevű világjáró esemény keretein belül. Ha máshol nem is, itt nagyon hasznosak tudnak lenni ezek a járgányok.
Rövid elméleti bevezető után (kanyar csúcspontok, alulkormányzottság, túlkormányzottság) bele is merülhettünk az igazi élvezetbe. Természetesen nem az esztelen körözgetés volt a program lényege.
Fokozatosan ismerkedtünk a pályával és a három vassal, majd a sokat látott német oktatók mögött autózva, versenyélményhez közeli tempóban is sikerült megmérettetni magunkat.
A csapat négyfelé vált, két brigád 5-5 Audi R8-ast hajtott, a többiek pedig az összesen 10 darab Audi RS6 Avanton és Audi TTS-en osztoztak. Tartalékautókból és gumikból is akadt pár. Egy gyors fejszámolás: lehetett ott vagy 600 millió forint értékű vas. Ennek megfelelően érthető volt az igény, hogy a menetstabilizáló rendszerek maradjanak végig aktív állapotban. Igazi kezes bárány volt így mindhárom járgány. Persze könnyen hihettük azt, hogy mi vagyunk nagyszerű sofőrök.
Audi RS6 Avant
Bizonyos megközelítésből sokkal nagyobb élmény volt, mint az R8-as. Vele például sokkal több bátorság kellett egy-egy tempósabb kanyar elvállalásához. Sokkal jobban táncolt a hátulja a hirtelen korrigálásoknak köszönhetően.
Sőt, eleve meglepően jól reagált a mozdulatokra a majd kéttonnás kombi. Féktávokon és a kanyarokban nagyon kijött a különbség pehelysúlyú márkatársaival szemben, ez természetes.
Az igazi az lenne, ha az M5-ös BMW-vel (amit egyébként lóerőben magasan ver) tudnánk összemérni. Igaz, az Audi nem tagadja, hogy a kényelem továbbra is fontosabb szempont nála. Tehát az RS6 nem túl sportos darab, a hangja viszont fantasztikus.
Az RS6 Avant nem a versenypályára való, de a hétköznapi életben jobban helyt állhat, mint egy atomkemény merev teknő. Akit lenyűgöz a V10-es felirat a motortérben és az ehhez kapcsolt, mindent ütő teljesítmény, na és persze a luxus, íme, pár fantasztikus sajtófotó .
Audi TTS és R8 élménybeszámolóval folytatjuk!
Audi R8
Persze, hogy ez érdekelt a legjobban! A középmotoros Audit két éve ismerjük, ennek ellenére személyesen még nem találkoztunk. A most próbált autók elég leharcolt állapotban érkeztek meg, az első alanynak a kuplungjával és a fékével is voltak problémák.
Ez a 30-32 ezer kilométeres, feltehetően hasonló körülmények között megtett távolságnak tudható be. Sebaj, a többivel már semmi bajunk nem volt.
Csak manuális váltóval próbáltam a középmotoros autót, ami tovább fokozta a versenyélményt. A fém a fémmel való csattanás hangja semmihez sem fogható élmény. Pontosan és precízen jár a váltó a kivájt járatokban.
Bekapcsolt menetstabilizálóval nagyon barátságos az R8. A csoportos autózás alatt többször láttam, ahogy az előttem igyekvő autóban a sofőr hajmeresztő manővereire is békésen reagált az autó. Elrontott kanyar közepén fékezni általában nem jó dolog, itt ez is tolerálható.
Ügyesen tarja a határt az élményautózás és a kipördülés között. 420 lóerejével, igaz a poros bukótérben, simán keresztbe állt egy megfordulás alkalmával, nagy sebességnél viszont nehéz lenne vele hibázni. A prospektus által ígért 4,6 másodperces gyorsulást nem tudtuk reprodukálni, ugyanis a kipörgő kerekekre való hivatkozással elvette a hajtást az elektronika.
Audi TTS
Szándékosan olyan autókat hoztak össze, amiket nem lehet összehasonlítani. Ennek ellenére persze mindenki megszavazott magának egy listát. A nap végén még egyértelműen az R8-volt a tuti befutó nálam, mostanra azonban, hideg fejjel sokkal több értelmét látom a TTS-nek.
Igaz, hogy a 30 milliós tételeknél már nem sok észérv hozható fel, de nekem valahogy mégis a TTS áll a legközelebb a szívemhez. Erős, jól néz ki, nagyon megy, óriási az S-Tronic váltó és nem vágjuk hanyatt magunkat az árától sem.
A pályán is megállta a helyét, de ami szerintem sokkal fontosabb, a városban is tökéletesen működik ez az élményautó.
Árak | |
R8 4.2 V8 quattro / 420 LE | 30 281 000,- Ft |
R8 4.2 V8 quattro R-tronic / 420 LE | 32 125 000,- Ft |
TTS 2.0 TFSI quattro S-tronic / 272 LE | 12 992 000,- Ft |
RS6 5.0 V10 quattro tiptronic / 580 LE | 24 831 000,- Ft |