Mi került ezen a fotelen 7200 forintba?

Nem korai még váltani?
Szebb is, mint fehérben

Szebb is, mint fehérben

Szebb is, mint fehérben


Az jutott eszembe, amikor visszavittem az autót, hogy megkeresem az Executive Advanced Safety automata Accordot és habzó szájjal össze-vissza vagdosom, miközben azt üvöltözöm: „Mi került ezen az autón nyolcmillió-hatszázkilencvenezer forintba?!” Nagyot néztek volna.

Pedig tényleg izgat a dolog. Itt ez a remek, 2.0, 156 lóerős, benzines Accord, amit 6 490 000-ért vesztegetnek a boltban alapáron (a miénk persze fel volt turbózva pár extrával). 45 lóerő hátránnyal indul, de nyomatékban már sokkal kisebb a különbség. Valamivel kevesebbet fogyaszt és fél másodperccel hamarabban éri el a 100 km/h sebességet, mint az automata váltóval szerelt ikertestvére (persze kétpetéjűek).

Belül a bőrt hiányában is elegáns lenne

Belül a bőrt hiányában is elegáns lenne

Belül a bőrt hiányában is elegáns lenne


Szeretem az automata váltót, de ez nagyon brutális ár- és teljesítménybeli különbség. 2,4-es, manuális váltóval, az igen, de így?! Mindegy, nem számít mi volt. Felejtsük gyorsan el!

Az extra kevesebb, de ebben is vannak érdekes dolgok

A korábban megcsodált biztonságtechnikai fejlesztések, amelyekkel mostanában rukkolt elő a Honda, nevezetesen: ACC (magától fékez-lassít), LKAS (magától kanyarodik), CMSB (megsejti a balesetet) épp a legkeresettebb motorokhoz nem választhatók. Tesztünk főszereplője, a kétezres benzines és az Európában a legtöbb ügyfelet vonzó, 2,2 literes dízel nem kombinálhatóak ezekkel a csodákkal. Annyi baj legyen.

Fél milliót ér?

Fél milliót ér?

Fél milliót ér?


Így sem fapados a gép. Kényelemre, minőségre egy hajszállal sem nyújt kevesebbet, szerencsére. Hozzá kell tenni gyorsan, hogy a navigáció (tolatást segítő kamerával), valamint a bőrkárpit nem tartozik bele az alapfelszereltségbe. Ezekért potom 1 milliót kérnek el pluszban.

A tolatókamerára egyébként nem bíznám rá az életemet, vagy éppen a kocsi épségét. Annyira torzít a halszemes lencse, hogy az 1 centis távolság 1 méteresnek látszik a kijelzőn. Rohangászó kisgyerekek ellen igen, falnak tolatás ellen viszont nem véd. És atomtámadás ellen sem.

Azt sajnos tudjuk jól, hogy a hátul ülők hátrányára lett sportosabb, dinamikusabb az Accord külseje. Mit is jelent ez centiben?


Up&Down

Aki még nem látott ilyet, igen megrökönyödött, az időnként fel-fel villanó zöld nyilak láttán.

Fel és le. Általában így próbál segíteni az autó a helyes sebességfokozat megválasztásában, tiszta Guitar Hero. Csak a füttyögő maláj táncoslányok hiányoznak a háttérből.

Nem korai még váltani?

Nem korai még váltani?

Nem korai még váltani?


Hát nem is tudom. 1800-as fordulatnál jelezte, minden egyes fokozatban, hogy váltsak. Amikor engedelmeskedtem, természetesen úgy leesett a fordulat, hogy aaaaa. Ezt gyakorlatilag nem lehetett teljesíteni. Nekem fájt az a hang.

Menet közben

Az első perctől kezdve sokkal jobban tetszett, mint a korábbi alany. Nem éreztem azt, hogy még egy Suzi is komoly kihívónak számítana, de azért a nagy test súlya így is érződött, továbbra sem egy fürge darab.

Hátul nem túl sok a hely

Hátul nem túl sok a hely

Hátul nem túl sok a hely


A 8. generációs Accord fél centivel alacsonyabb, öttel hosszabb és 8 centivel szélesebb elődjénél, ami az útfekvésnek kedvez leginkább. A kisebb légellenállásnak köszönhetően javult a fogyasztás is, ami nálunk vegyes használat mellett 10 litert jelentett.

Prémiumigénnyel

A Honda feljebb kívánja pozícionálni az Accordot, de ez valójában annyit jelent, hogy tartják majd a kategóriában tapasztalható minőségnövekedés szintjét. A prémium márka titulusért a BMW és az Audi is több évtizedes küzdelmet vívott, a Lexus pedig kb. félúton van.


Műszaki adatok – Honda Accord 2.0 Elegance
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1997
Motor SOHC i-VTEC PGM-FI
Hengerek / szelepek száma 4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 115 (156)/6300
Max. nyomaték (Nm/ford.) 192/4100
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 9,3
Végsebesség (km/h) 215
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 9,6
Lakott területen kívül (l/100 km) 6
Vegyes (l/100 km) 7,3
CO2 kibocsátás (g/km) 174
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4726/1840/1440
Tengelytáv (mm) 2705
Csomagtér (liter) 467
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1484/451
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 65
Gumiméret 205/60R16 92V
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 6 890 000 Ft
Konkurensek (forint) Ford Mondeo (145 LE) – 7 045 000 Ft
Mazda 6 (170 LE) – 7 859 900 Ft
BMW 320i (170 LE) – 8 405 000 Ft
Audi A4 (160 LE) – 7 911 000 Ft
Tesztelt autó ára (forint) kb. 8 000 000 Ft
A szériafelszereltség fontosabb tételei Itt
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye Sokkal jobb, mint a lényegesen drágább  2,4-es automata. Azért még mindig nagyon várnánk egy kombi dízelt.
Pontszám (max. 10) 8 pont

Mellette – Ellene
  • Tágas
  • Kényelmes
  • Elegáns
  • Az alapára messze a konkurenseké alatt van
  • Azért ez sem annyira Fittipaldi
  • Nem valami takarékos
  • Hátul kicsi a hely