Harmincnégy éves múlt, 26 millió eladott autó és öt generáció áll a Volkswagen kategóriateremtő, legsikeresebb modellje, a Golf mögött. Idén év vége felé pedig megérkezett a legújabb, sorban a hatodik generáció is.
Hatos, vagy öt és feles?
Külsején nem történtek hangsúlyos változások, de a mondás szerint ami jól működik, azt nem érdemes piszkálni. Nagyjából ezt gondolhatták a VW-nél is, amikor nekiláttak az új családtag megrajzolásának. Bár szinte minden elemet újraterveztek, a méreteken és az alkalmazott padlólemezen érdemben nem változtattak, mindössze valamivel alacsonyabb és szélesebb lett az új kocsiszekrény. A sportosabb kinézetre rátesz egy lapáttal az átdolgozott orr-rész és a szögletes belső sarkot kapott fényszóró is.
Oldalról egy új éllel – szerényen csak „character line”-ként emlegetik – is megspékelték az autót, amivel a tervezőknek az volt a céljuk, hogy még stabilabbnak, laposabbnak láttassák az autót.
Utastér
Az átalakítás közepette nem feledkeztek meg a belső térről sem. Elsősorban az új, jobb minőségű anyagokra büszke a gyár, de a Passat CC-ből ismerős kormány és légkondi vezérlés, vagy éppen a végre sutba vetett kék műszerfal-háttérvilágítás is jót tett a belső térnek. Hifirajongóknak 300 W-os teljesítményre képes márkás audioszettet is kínál a Golf, de a távolságtartó tempomat, az adaptív futómű, a parkolóautomatika is megtalálható az extralistán.
Lufik mindenhol
Az első, az oldalsó és a függönylégzsákok mellé mostantól a térdlégzsák is alapáron jár. Hátra is került az övek becsatolását figyelő elektronika, így nem is annyira meglepő, hogy az új Golf ötcsillagos eredménnyel teljesítette a törésteszteket.
Csitt, csak csendben!
Bár a sajtóanyagból is kiderül, hogy az eddigi legcsendesebb Golffal van dolgunk, addig nem nagyon hittem el, amíg bele nem ültem és el nem indítottam. Az első pár másodpercben riadtan néztem a fordulatszámmérőre, mert alapjáraton a motorhangból semmit nem hallani, de a váltó sem moccan, hogy árulkodjon. Teljes némaság. A motor és az utastér zajcsillapítása mellett a szigetelések, az ajtótömítések, de még a tükrök kialakításánál is szempont volt a menetzaj csökkentése.
Vezetjük tovább a Golfot a másik oldalon, és érdekes árakat is ígérhetünk
A sok érdeklődő miatt húszpercesre tervezett rövid kör alatt éppen csak a fotózással tudtam végezni, így a részletekre is kiterjedő tesztre még várni kell egy kicsit. Szerencsére nem sokat.
Addig csupán annyi, hogy korrektül összerakott járgány a legutóbbi Golf is, amelyben az 1,4-es TSI motor jól megállja a helyét. A belső kialakítása nem vált ki heves érzelmeket, de talán ez nem is volt cél.
Motorok
Nyolcféle motorral lesz kapható az új Golf, ebből négy benzines és négy dízel. Benzineseknél az 1.4 literes, az 1.4-es TSI kétféle teljesítménnyel, valamint az 1.6-os motor lesz a palettán, dízeleknél pedig a 2.0 literes TDI szintén kétféle teljesítménnyel, amit később egészítenek ki még két fajtával.
A belépőmodellek kivételével duplakuplungos DSG automatikus váltóval is párosíthatóak a motorok, nyomatéktól függően hat, illetve hét fokozattal. A manuális váltók között öt- és hatfokozatúakat találunk.
Tervek, célok
Magyarországon idén 3-400 darab új Golf értékesítését tervezik. Jövőre ennek a tízszeresével számolnak, illetve a jelenlegi, tíz százalék körüli piaci részesedés megtartásával, ami nagyjából 3000 darab eladott autót feltételez. Az előzetes hírek szerint az új Golf Plus és a Variant névre hallgató kombi is megérkezik jövőre.
A hatos Golf akad majd olyan is, amely 7-8 százalékkal kerül majd kevesebbe, mint a mostani változat, a pontos árlistát alább olvashatják. Jó böngészést hozzá! Aki pedig nem éri be ennyivel, az november 7-9. között zarándokoljon el a Volkswagen nyílt napjára Golfot nézni, kipróbálni.
MOTORVÁLASZTÉK:
Benzinmotorok | Árak (felszereltségtől, ajtószámtól függően) |
|
1.4 16V (80 LE) | 3 931 000 – 4 115 000 | |
1.6 (102 LE) | 4 164 000 – 4 890 000 | |
1.6 DSG (102 LE) | 4 719 000 – 5 446 000 | |
1.4 TSI (122 LE) | 4 314 000 – 5 041 000 | |
1.4 TSI DSG(122 LE) | 4 830 000 – 5 556 000 | |
1.4 TSI (160 LE) | 4 992 000 – 5 373 000 | |
1.4 TSI DSG (160 LE) | 5 507 000 – 5 889 000 |
Dízelmotorok | Árak (felszereltségtől, ajtószámtól függően) |
|
2.0 TDI (110 LE) | 5 251 000 – 5 979 000 | |
2.0 TDI DSG (110 LE) | 5 806 000 – 6 533 000 | |
2.0 TDI (140 LE) | 5 569 000 – 6 295 000 | |
2.0 TDI DSG (140 LE) | 6 084 000 – 6 811 000 | |
2.0 TDI 4Motion (140 LE) | 6 073 000 – 6 801 000 |