Enyhén szögletes arc
Kétfelé nyílik a csomagtérajtó

Kétfelé nyílik a csomagtérajtó

Kétfelé nyílik a csomagtérajtó


16 collos alufelnik, pofás, fűthető bőrülések, és extrák, egyedi díszítések sora került a limitált, Sport Chic névre keresztelt C2-es modellbe. A sport szócska azonban senkit ne tévesszen meg, az autó elejében mindössze 70 lóerős, 1.4 literes dízelmotor morog, amihez kézi kapcsolású, ötfokozatú váltót társítottak.

Egetverő agilitást nem is várunk tőle, ő pedig cserébe takarékoskodva éli fel a 41 literes üzemanyagtartály tartalmát. És ez egy városi használatra termett apró csajautónál így van rendjén. A műkörmös úgyis megvár, a gyorsulásokon vesztett másodperceket meg úgyis behozzák majd a vevők a könnyed, problémamentes parkolásoknál.

Stílus

Csudaszép ülések

Csudaszép ülések

Csudaszép ülések


Formájának divatosságán elmerenghetünk, de ne feledjük, a C3-as alapjaira épített autót 2003-ban mutatták be, igaz, azóta már megélt néhány apróbb változtatást. Külseje ezért nehezen nevezhető modernek, de ez nem is baj.

Tarthatjuk szépnek, vagy éppen csúnyának is, de azt nem mondhatjuk rá, hogy nincsen stílusa. A jellegzetes, kissé szögletes lámpák miatt messziről is biztonsággal felismerhető és profilból nézve sem keverjük össze más, manapság szinte tökéletesen egyforma kiskocsikkal.

Kicsi, mégsem szűk

Enyhén szögletes arc

Enyhén szögletes arc

Enyhén szögletes arc


Aprósága ellenére mégsem szűkös az egyik legkisebb Citroën. Pláne, ha legfeljebb ketten ülnek benne és a lehajtott hátsó ülésekre is pakolhatunk. Az alapból 166 literes csomagtartó az ülések eltolásával először 224, azok lehajtása után pedig 879 literesre bővíthető. Nagy kár, hogy alapáron nem jár ez az okos megoldás.

Logikai játék, ülésrend kattintás után


Logikai játék

Ha mindenáron négy kifejlett felnőttet kell az autóval szállítanunk, akkor a hátsó ülések tologatásával – leghátra lökésével – csökkenthetünk a hátul helyet foglalók szenvedésén, amit a minimális lábtér mér rájuk. Ha mellszobrokat szállítunk hátul, akkor az üléseket egymástól függetlenül egy arasznyival előrébb is tolhatjuk és így valamivel nagyobb csomagtér is marad, amit a kétfelé – fel és lefelé – nyíló hátsó ajtón keresztül tömhetünk púposra.

Aprócska dízelt rejt az orr

Aprócska dízelt rejt az orr

Aprócska dízelt rejt az orr


Ha elől ülünk, akkor igazán jó dolgunk lesz a kisautóban. Hely van elég, egyik irányból sem érezni, hogy valamiféle acéllemez, műanyagdarab lógna bele bántóan a személyes terünkbe. Sőt, a mellettünk helyet foglaló társunk is kellően távol van, akaratlanul nem kell hozzádörgölődznünk. Még 190 centivel is néhány pillanat alatt megtalálható a megfelelő üléspozíció. A kis kasztnit minden irányban könnyedén átlátni, még a tükrökbe is jó adag belefért a külvilágból.

Letisztult, vagy unalmas?

A sörösrekesz-teszten elvérezne

A sörösrekesz-teszten elvérezne

A sörösrekesz-teszten elvérezne


Az ajtó kárpitozása ügyesen lavírozik az unalmas és a letisztult közötti vékonyka határon, mert ránézve inkább az utóbbi jut eszünkbe. Nincs túlbonyolítva, mégis majdnem minden megtalálható itt, amire szükség lehet, kár, hogy az ablakemelő kapcsolója már nem fért el rajta.

Ügyesen kihasználva a háromajtósokra jellemző nagyobb ajtóméretet még a térképzseb is képes ellátni a funkcióját. Szépek az alumíniumbetétekkel felturbózott pedálok. A könnyűfémből jutott a váltógombba is, az egyszerű szellőzőrostélyok köré pedig krómdíszítés került.

Baj van?

Didiális és analóg egymás mellett

Didiális és analóg egymás mellett

Didiális és analóg egymás mellett


A különleges kivitelű kisautót annak ellenére megkedveltem, hogy a szokásos csajos erényeken felül – apró, városban kellemes termet, szerethető belső, ötletes megoldások – nem sok olyan jót tudott felmutatni, amitől egy férfinak is megtetszhet – hacsak a kis fogyasztás nem tartozik ide – és négymilliós árával még drága is. Lehet, hogy aggódnom kellene?

Kattintás után árak, számok jönnek, mint mindig


Műszaki adatok -Citroen C2 Sport Chic
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1398
Hengerek / szelepek száma 4/8
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 52(70)/4000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 160/2000
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 13,5
Végsebesség (km/h) 166
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 5,3
Lakott területen kívül (l/100 km) 3,7
Vegyes (l/100 km) 4,3
CO2 kibocsátás (g/km) 113
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 3666/1650/1461
Tengelytáv (mm) 2315
Csomagtér (liter) 166-224
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 996/395
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 41
Gumiméret 195/45 R16
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 4 050 000
A szériafelszereltség fontosabb tételei Bőrkárpit, fűthető első ülések, elektromos ablak, -tükör, 16 collos alufelni, légkondi, ABS, ködlámpa, színezett üvegek
ÉRTÉKELÉS
Pontszám (max. 10)   7 pont

Mellette – Ellene
  • apró termet
  • praktikus, ügyes belső
  • kis fogyasztás
  • gazdag felszereltség
  • borsos ár
  • nem túl izmos motor
  • a variálható hátsó ülések csak a legdrágább felszereltséggel alapárasak