A nyári nemzetközi bemutató óta szép lassan hozzánk is elért az Alfa újdonsága, a MiTo. Szeptember végén már itthon is kipróbálhatták a márka hardcore rajongói, nemrég pedig már egyesek azt is tudni vélték, hogy a MiTo lett az Év Autója díj büszke tulajdonosa. Ezzel a kijelentéssel azonban még vigyázzunk, könnyen kacsa lehet és a hivatalos eredmény kihirdetéséig még van két hetünk.
Egyenesben
A szélesre és könnyűre épített járgány a nyári emlékek alapján élvezetes társ a kanyargós utakon. Itthon a bemutatón leautózható szinte nyílegyenes tesztúton ebből nem sokat lehetett érezni, élvezetek terén ezúttal csupán a pörgős benzinmotor hangjával, illetve a csinos bútorozással kellett beérnünk.
De mitől megy?
Érdekes, hogy ugyanabból az 1.4 literes lökettérfogatból 78 és 155 lóerőnyi teljesítmény is kiszabadulhat. A 78 LE-s Junior változat gyárilag butított, a tervek szerint a kezdő jogsisok életét fogja majd megkönnyíteni – hiszen a MiTót is főleg fiataloknak, amolyan első Alfának szánják. Nem maradhat el a dízel kivitel sem, abból 120 lóerős 1.6 JTDm nevűt találunk az árlistán.
Rokonság
Persze ha Alfa, akkor azért ez édeskevés, meg akadnak olyan fiatalok is, akik nem rettennek meg egy kicsit népesebb ménestől sem. Nekik egyelőre a 155 lovas kivitel lehet vonzó, de a hírek szerint jövő nyárra megérkezik a kisautó GTA változata. A brutális, 230 lóerős teljesítménnyel a kis jószág a kategóriájának legerősebb autója lehet. Az 1.75 literes turbós motorral készülő MiTo már nemcsak külsőben, hanem érzésre is jobban hasonlít majd az irigyelt nagytestvérre, a 8C Competizionére.
Kapcsolásra bedurvul
Kétféle felszereltségben kapható a Mito, a szerényebbet Progression, a gazdagabbat Distinctive néven kell kérni a pénztárnál. Az alapfelszereltségben benne foglaltatik a D.N.A. névre hallgató dinamikus üzemmód szabályzó is, amelyet kapcsolgatva jól érezhetően megváltozik az autó hangulata, viselkedése, hiszen a kormányszervótól kezdve a menetstabilizáló ingerküszöbén át a gázpedál érzékenységéig sok mindenbe beleszól.
Árak, lehetőségek kattintás után
Személyre szól
A marketingszövegekből már betéve tudjuk, a fiataloknak égető szükségük van arra, hogy a lehető legjobban személyre szabják autójukat.
fiataloknak, amolyan első Alfának ajánlják
Nekik nyújt segítő kezet az Alfa, amikor a különféle csomagban is megrendelhető extracsomagokon felül még látványos matricákkal is szolgál azoknak, akik így tennék még személyesebbé autójukat. Ha nagyon belendül a tulaj, és minden felületet betapétáz, akkor akár 252 ezer forintot is fizethet az öntapadós dekorációért.
Szeretik
A fentiek után talán nem is annyira meglepő, hogy itthon szépen fogy a kistermetű Alfa. Az eddigi eladások után az importőrnél pozitív a hangulat, bár konkrét mennyiséget, számokat, eredményeket nem tudtunk meg. Csupán a nemzetközi eladási terveket ismerjük, azok évi 150 ezer darabot céloznak meg.
Alfa-rajongók figyelem, nem kell már sokat várni a részletes tesztre sem. Ha minden a terv szerint alakul, akkor már ezen a héten megérkezik hozzánk az Alfa MiTo, nem sokkal utána pedig a próba eredményét is olvashatják.
Árak, lóerők:
Típus | Felszereltség | Teljesítmény | Ár (Ft) |
1.4 16v Junior | Progression | 78 LE | 3 995 000 |
1.6 JTDm 16V | Progression | 120 LE | 5 200 000 |
1.4 Turbo 155 | Distinctive | 155LE | 4 995 000 |
1.6 JTDm 16V | Distinctive | 120LE | 5 550 000 |