Alig látszik
Annak ellenére, hogy rengeteg apróság megváltozott a hivatalosan Párizsban debütált felfrissített 3-ason, ránézésre csak nehezen tudjuk ezeket mind összeszedni.
Talán a leglátványosabb az új gépháztető, pedig a lökhárítók és a hűtőmaszk környékén sem maradt minden a régiben. A külsőre szinte változatlanul hagyott lámpák LED-ekkel egészültek ki, és hozzápiszkáltak a csomagtartó fedeléhez valamint a tükrökhöz is.
Utasterében a jól megszokott BMW-s bútorokkal találkozunk. Még a szag is ugyanaz, pedig a felhasznált anyagok is változtak valamicskét. Ajtajai határozottan záródnak, mindenen érezni a minőséget.
A vastag, krinolinfogású kormány ugyan megosztja az emberiséget, de nekem személy szerint tetszik. Ha túllendülünk a kezdeti bizalmatlanságon, kiderül, hogy kifejezetten jó a fogása és nem is annyira vastag, mint amilyennek tűnik.
Menet közben a kényelmes, de szükség esetén mégis határozott, csendes futóművet hamar megszerettük. Zajok nem nagyon jutnak át az útról az utastérbe. Vezetni azért is jó a 3-ast, mert még nem utálnak benne annyira, mintha valami nagyobb BMW-ben ülnénk, de mégis sok mindent megad a márka hangulatából.
Karcos
Mindössze az autó manuális váltója olyan, ami nemhogy ehhez az autóhoz, de még egy bolgár targoncához is méltatlan. Nehezen mozog, akadozik, szóval nem lehet érte rajongani. Egyedül az adhat okot a bizakodásra, hogy nemrég egy 330i-ben is kipróbálhattam a hatfokozatú manuálist és az egy teljesen használható, finoman működő darab volt.
Szóval létezik belőle rendes példány is. A férfiasan taposható kuplungra viszont nem szólhatunk rosszat, az nem annyira idegen az autó stílusától.
Lapozás után kiderül, mivel fizetünk meg az összkerékhajtásért
Spóroljunk!
A start-stop funkcióval felvértezett autók eleinte mindig meglepnek. Furcsa teljes csendben ülni a piros lámpánál, miközben az emberben csak nehezen oldódik az aggodalom, hogy a zöldnél időben indítson, és holmi környezetvédelmi megfontolások miatt ne tartsa fel a többi autóst.
Aztán néhány lámpa után már magától megy minden. Ahogy a kuplunghoz ér a láb, máris indul a motor. Késlekedés nélkül. Ha meg mégsem tud hozzászokni a vezető az állandóan leálló motorhoz, egy gombnyomással hatástalaníthatja a funkciót.
Néhányszor megpróbáltam túljárni a rendszer eszén, de még direkt sem tudunk veszélybe kerülni a leállt motor miatt megszűnő funkciók nélkül. Ha szándékosan eltapossuk a fékrásegítő vákuumát, vagy lejtőn elkezd gurulni az autó, esetleg a túl sok bekapcsolt elektromos fogyasztó lemerítené az akkumulátort, a motor azonnal beindul.
Így újra van kormány- és fékrásegítés, és a töltés is megoldódik. Ügyes, de ez nem is lehetne másként.
Izomzat
A BMW-nél úgy döntöttek, hogy a soros hathengeres dízelek után a kisebb, 320-as modell is megérdemli a négykerék-hajtást. Talán az Audi példáján lelkesedhettek fel a bajorok is, hiszen a négykarikás modellpalettán régóta megtalálható a négyhengeres dízel A4-es quattro-változata. A 2007-ben világszerte 555 ezer példányban – borzasztóan nagy szám – eladott 3-as BMW-ből így érthető, hogy elkészült a szintén kétliteres kivitel.
Az üzemanyag-fogyasztáson azért tetten érni, hogy elöl is dolgoznak a kerekek – 10-12 százalékos többletfogyasztással lehet számolni – de gyorsulásban csak csekély mértékben, három tizedmásodperccel marad el a hátsókerekes modelltől. Vezetni pedig sokkal biztosabb az xd-t.
Száraz, jó időben persze egy hátsókerekes masinánál kevés jobb dolog van a világon, ami gurul, de amint leesik a hó és hátul a gyermek óbégat, a kormány mögött pedig anyu ül, máris nyugodtabban telnek az órák, ha van x-betű a családi BMW valamelyik karosszériaelemén.
Étvágy
Tesztautónk erős városi használat mellett 7,5 liternyi gázolajat tüntetett el a tankból. Valamiért többre számítottunk, így teljesen elégedettek vagyunk a mért adattal.
A hármas BMW eddig is jó autó volt és ez most is így van. A négykerék-hajtás és az alig láthatóan, finoman felfrissített külső újabb lendületet adhat a tavaly a kategóriájában messze a legjobban fogyó autónak.
A végére maradtak a számok, adatok
Műszaki adatok -BMW 320 XD | |
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 1995 |
Furat x löket (mm) | 90 X 84 |
Hengerek / szelepek száma | 4/16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 130(177)/4000 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 350/1750-3000 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 8,2 |
Végsebesség (km/h) | 224 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 6,7 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 4,6 |
Vegyes (l/100 km) | 5,4 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 143 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4531/2013/1421 |
Tengelytáv (mm) | 2760 |
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) | 1600/445 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 61 |
Gumiméret | 205/55 R16 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 9 529 000 |
ÉRTÉKELÉS | |
Pontszám (max. 10) | 8pont |
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|