Amikor jön az első gyerek a családban, sokan elgondolkoznak rajta, hogy meglévő autójukat valami nagyobbra, tágasabbra cserélik. Egy nagy egyterű viszont számos hátrányos tulajdonsággal bír a hétköznapi közlekedésben, drága is, ráadásul egy gyermeket ennél egy jóval kisebb járműben is el tudunk szállítani.
A második poronty érkezése után viszont feltűnően összemegy az eddig tágasnak és praktikusnak vélt kompakt családi autó, és egyre égetőbb problémává válik a két miniatűr családtag egyidejű fuvarozása.
Mit tehetünk ilyenkor?
- Kinézhetünk egy nagy és tágas családi autót, és ezzel egy időben kezdhetünk is lemondani a vezetési élményről akkor is, ha csak egyedül koptatjuk a vezetőülést.
- Választhatunk egy erős dízelmotorral szerelt egyterűt, ami nemcsak kényelmes, de olyannyira sportos és filigrán, hogy belülről könnyen összetévesztjük egy alsó középkategóriás négykerekűvel is. Most egy ilyen autó következik.
Egyterű, de sportos
Miután 2,5 évvel ezelőtt megújult a Galaxy és maga mögött hagyta a VW Sharan és a SEAT Alhambra rokonságot, a Galaxy máris nagyon tetszeni kezdett nekem, nem kevésbé a kicsit sportosabbra szabott S-Max, ami a Galaxy legközelebbi családtagjává nőtte ki magát.
Méreteit tekintve a Galaxy jócskán megnőtt a 10 évig derekasan helyt álló elődhöz képest, ezt mégsem érezni rajta. Széltében is bővült, hosszában egy lapátkéznyi arasszal szaporodott, a kicsit alacsonyabbra vett magasságnak köszönhetőn viszont sportosabban néz ki, mint valaha.
A sportosság fogalma a Galaxynál nem ért véget a külsőnél, valódi vezetési élményt is kaptunk az autóhoz, ami ebben a kategóriában már ritka, mint a fehér holló. Egy feszes, de nem túl kemény futómű, a kellően direkt kormányzás csodát művel egy ekkora kasztnival is, persze kellő motorerő társaságában.
Ilyen kategóriában józan eszű ember nem választ benzinmotort, így máris kilőhetjük a rendkívül élvezetes, de szomjas 2,5 literes turbós benzinest, ami 220 lóerős teljesítményével szinte bárkit képes elkápráztatni az utakon.
Maradtak tehát a dízelmotorok. A 140 lóerős, kétliteresről kezdtük azt hinni, hogy bőségesen elegendő a Galaxyhoz, mígnem a Mondeóban már régóta szereplő, 2,2-est hozzá nem adták a palettához.
A legerősebb dízel
Négyhengeres ugyan, de olyan erő lakozik a 2,2 literes TDCi-ben, amit egy hathengeres motor is megirigyelhetne. Vezettünk már hasonló teljesítménnyel más egyterűt is, de az érzés a Galaxyban azt is felülmúlja.
A 175 a lóerő és 400 newtonméteres nyomaték olyan könnyedén repíti a Galaxyt, hogy sokszor azon kaptuk magunkat, hogy akaratlanul is mindenkit magunk mögött hagyunk az országúttól az autópályáig az összes aszfaltozott terepen.
A Ford dízelének egyetlen rossz tulajdonsága van, az hogy alacsony fordulatról kevésbé szeret nekiveselkedni az indulásnak. A hasonló méretű konkurensekre rendszerint nem csinálnak ilyet, de mivel ezzel is csak egyszer fulladtam le egy hét alatt, megbocsátjuk az aprócska turbólyukat a Fordnak.
Ezen felül a Galaxy személyautókat megszégyenítő vehemenciával gyűri le a kanyarokat, de ne gondoljuk, hogy ezt egy rázós, családi autóhoz nem illő, keményre hangolt futómű teszi. E nélkül is működik a történet, és ez benne az igazán nagy szám.
Családi üzemmód
Kényelemből változatlanul jól teljesít a Galaxy, az első két sorban jól el vannak felnőttek, a harmadikban viszont csak gyerekeket kínoznánk, ahogy szinte az összes hétszemélyesben. 5 üléssel is több mint 800 literes a csomagtartó, de a második sor is egyszerűen is síkbahajtható, amivel közel 2,5 köbméteres rakodóteret nyerhetünk.
A 2,2 -es Galaxy ellen egyedül a közel 10 milliós alapár szól, és hogy kizárólag egy nagyon jól kapcsolható hatfokozatú kézi váltóval választható.
Műszaki adatok -Ford Galaxy 2.2 TDCi | |
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 2198 |
Furat x löket (mm) | 86 X 94,6 |
Hengerek / szelepek száma | S4/16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 129(175)/3500 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 400/1750-2750 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 9,6 |
Végsebesség (km/h) | 208 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 9,1 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 5,3 |
Vegyes (l/100 km) | 6,7 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 179 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4820/1884/2154 |
Tengelytáv (mm) | 2850 |
Csomagtér (liter) | 308-2325 |
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) | n.a |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | n.a |
Gumiméret | 225/50 R17 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | Trend: 9 650 000 |
Tesztelt autó ára (forint) | n.a |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | lásd itt |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | Pöpec családi autó |
Pontszám (max. 10) | 8 pont |
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|