Nem feltűnő

Egymillió kilométer után
Talán hátulról változott a legtöbbet

Talán hátulról változott a legtöbbet

Talán hátulról változott a legtöbbet


Ahhoz képest, hogy az értékesítési adatok és hagyományos elterjedtsége alapján a Golf VI Európa legfontosabb autója, meglepően kevesen szólítottak meg bennünket a teszt hete során.

Az Alfa MiTóhoz több vadidegen is gratulált, a Golf VI csak az egyik benzinkutasból váltott ki annyit, hogy nahát, ez az új?

Igen, tényleg a VI. széria. Lehet vitatkozni azon, hogy mennyiben új, gyakorlatilag egy erős átdolgozása az előzőnek. De a Golf V bőven tud annyit, hogy padlólemeze, igényes futóműve a módosításokkal még pár évet szolgáljon, amíg várhatóan 2012-ben egy alapjaiban új generáció érkezik.

1974: az első Golf
Egymillió kilométer után

Egymillió kilométer után

Golf I, 20 év és egymillió kilométer után


Az 1970-es évek elejére a Volkswagen kis híján belepusztult a monokultúrás Bogár-gyártásba. Végsőkig hajszolták a farmotoros-léghűtéses koncepciót, megpróbálták a konstrukciót nagyobb autókra átvinni, amilyen a félresikerült „orrmányos” volt (lásd a galériában), de fölöslegesen.

A gyár első vízhűtéses és orrmotoros középkategóriás modelljét az Audival egy céghez tartozó NSU fejlesztette ki. Az Audi 80-ból lett az 1973-as Passat, az 1975-ös Audi 50-ből a legelső Polo.

Közöttük a rést a 34 éve bemutatott Golf töltötte ki, amely a Bogárhoz hasonlóan világsikerré, igazi népautóvá vált. A hatodik széria több mint 26 millió Golf sikerére építhet, amit egyedül az 1966 óta gyártott Toyota Corolla előz meg 32 millió feletti értékesítéssel.

Kicsit rövidebb és alacsonyabb lett

Kicsit rövidebb és alacsonyabb lett

Kicsit rövidebb és alacsonyabb lett


Nem véletlenül hasonlít az új Golf inkább a negyedik sorozatra, nem pedig a jellegtelen, legfeljebb narancsbőrös körtetomporáról emlékezetes V-re. Walter de Silva áttételes irányításával egy másfél centivel szélesebb, néhány milliméterrel rövidebb és alacsonyabb autó született, amely főleg hátulról néz ki jobban az eddigieknél.

Golf V: drága volt, mennie kellett

Az előd gyors leváltásának nem a külcsín volt az elsődleges oka: a gyártása került túl sokba. Az új modell előállítása állítólag 1000 euróval olcsóbb autónként, a megtakarítás egy része abból származik, hogy karcsúsodott a motorkínálat. Eltűntek marginális motorváltozatok (2,0 FSI, 1,9 PD SDI), a 140 és a 170 lóerős 1,4 TSI helyét a 160 lóerős vette át.

A Golffal valami furcsa történt: új modellként kedvezőbb az ára az eddiginél. Érdemes továbbolvasni róla!


A Golffal az volt a cél, hogy többletköltség nélkül keltsen értékesebb benyomást, ami sikerült. Bizalmat keltenek a Passatból átvett masszív kilincsek, amire ráerősít a belső tér is. Nálunk a fényezetlen kilincses és tükrös Trendline-kivitel járt, de a minőségi műanyagokkal és a krómkerettel körülvett levegőrostélyokkal a belseje ennek is előrébb tart a kategóriánál.

Értékes a belső tér, szépek az anyagok

Értékes a belső tér, szépek az anyagok

Értékes a belső tér, szépek az anyagok


A klímavezérlés az elegánsan megvilágított számokkal a Passat CC öröksége, a sokat vitatott kékről barátságosabb fehérre cserélt műszerfalvilágítás szintén.

TSI, 122 lóerő: ez a legjobb

Mivel a modellváltáskor 149 ezer forintra csökkent az 1,4 TSI felára az 1,6-os szívóhoz képest, ár/érték arányban ez a legjobb választás. A turbós, de kompresszor nélküli benzines megadja azt a versenyelőnyt a Volkswagennek, amitől az ósdi 1,6-ossal sokáig megfosztotta magát.

Beindítás után a 122 lóerős motor annyira halk és rezzenéstelen, mintha nem is járna, pedig benne van az élet. Végig kifinomultan pörög, közepes fordulaton kellően erős, kiválóan passzol a családi Golfhoz. Előzéskor számíthatunk a 200 newtonméterre.

Halk és ingerszegény

Közepes a csomagtér, csak 350 literes szükségpótkerékkel

Közepes a csomagtér, csak 350 literes szükségpótkerékkel

Közepes a csomagtér, csak 350 literes szükségpótkerékkel


Részben a váltó miatt tetszett ennyire a TSI Golf, mert a hatfokozatú, vajpuha, eltalált áttételezésű váltó a zajkomfortnak is jót tesz. A Golf feltűnően halk, valószínűleg a legcsendesebb mai kompakt autó. Zajtalan a futóműve, szavát sem venni a motornak, a szél támadásait is jól kirekeszti autópályán.

Kényelemben már az előd is jó volt, a javított zajszigeteléssel, az úthibákat lezserül elhárító futóművel és az állítható deréktámasz nélkül is hagyományosan jó ülésekkel a mostani még többet nyújt hosszabb távokon.

Családi utazásokhoz egyedül a csomagtér lesz kicsi. A 350 liter még a kompakt autók között sem több az átlagnál, ezen a területen a Civic, a Bravo vagy a Focus is veri a Golfot. Variációs lehetőség híján a tágas hátsó lábtér és a közepes csomagtartó aránya megváltoztathatatlan, nincs tologatható pad és felhajtható ülőlap sem, amit elég lett volna lekoppintani a Nissan Tiidáról illetve a Civicről.

4,5 millió forint

4,5 millióba kerül az ötajtós TSI

4,5 millióba kerül az ötajtós TSI

4,5 millióba kerül az ötajtós TSI


A Golfban a vezetőtől kicsit elszigetelten történik minden. Távoli zajok, minimális erőt igénylő pedálok és kezelőszervek, könnyen járó kormány. Aki nem ült gyengébb színvonalú autóban, az mindezt természetesnek veszi, mondván ilyennek kell lenni egy jó autónak. Tartós öröm az alacsony fogyasztás, Budapesten kívül 6,1, a fővárosban is csak 8,3 litert mértünk takarékosan vezetve.

4 497 000 forintot kér a VW az első, oldalsó, függöny- és bal oldalt térdlégzsákos, légkondis Golfért a 122 lóerős benzinessel, benne automatikusan bekapcsoló fényszóróval, hátul is motoros ablakkal és CD-s rádióval. A kedvező ár alapján a megtakarítás egy részét továbbadták az ügyfeleknek, ami rokonszenves lépés.

Számok jönnek, a Golf és a konkurencia áraival


Műszaki adatok -VW Golf 1,4 TSI Trendline
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1390
Furat x löket (mm) 76,5 X 75,6
Hengerek / szelepek száma S4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 90(122)/5000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 200/1500-4000
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 9,5
Végsebesség (km/h) 200
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 8,2
Lakott területen kívül (l/100 km) 5,1
Vegyes (l/100 km) 6,2
CO2 kibocsátás (g/km) 144
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4199/1779/1479
Tengelytáv (mm) 2578
Csomagtér (liter) 350-1305
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1215/605
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 55
Gumiméret 195/65 R15 H
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 4 497 000
Konkurensek (forint) Fiat Bravo 1,4 T-Jet Dynamic, 4 200 000
Opel Astra Enjoy 1,8, 4 832 000
SEAT Leon 1,4 TSI Reference, 4 569 000
Toyota Auris 1,6 Luna, 4 475 000
Tesztelt autó ára (forint)
A szériafelszereltség fontosabb tételei Első, oldalsó és függönylégzsák, vezető oldali térdlégzsák, ABS, manuális légkondicionáló, elektromos ablakemelő elöl-hátul, motoros tükörállítás, CD-s rádió 4 hangszóróval, távirányítós központi zár
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye Egy Golfnak főként az a dolga, hogy önmaga maradjon, tehát időtálló, meglepetésektől és jó esetben gyengeségektől mentes autó legyen. Ez sikerült is, a takarékos 1,4 TSI-vel igazán megéri az árát.
Pontszám (max. 10) 8,5 pont

Mellette – Ellene
  • Életteli, takarékos motor
  • Tágas és minőségi utastér
  • Kiemelkedő kényelem
  • Kedvező ár, jó felszereltség
  • Szerény csomagtér