A kifejezetten a kelet- és közép-európai, illetve török piacokra szánt korábbi Thalia itthon is a legnagyobb sikerű autók közé küzdötte fel magát. Ami érthető is, ha a kétmilliós árért járó helykínálatot vesszük alapul. De mi másért szerethetjük még a Thaliát?
Megszépülve
Külsőre a korábbi változatokhoz képest jóval vállalhatóbb arcot kapott a legújabb Thalia. Kicsit talán sok lett az orron a króm, de a szinte már szépre sikerült első fényszórók és a karosszériához mind formájában, mind arányaiban passzoló csomagtartó bőven kárpótol ezért. A lemezek alatt továbbra is a Clio II fődarabjai találhatóak, így a megújulás elsősorban a szemnek szól.
Ugyan néhány centivel nagyobb helyet foglal el az új Thalia a parkolóban, ebből bent nem érezni sokat. A plusz centik mindössze a túlnyúlásokat gyarapítják, hiszen a korábbi (2,47 méteres) tengelytáv változatlan maradt. Vállban kicsit szűknek érezhetjük a kocsit, de a kalapot nem kell benne levenni, felfelé bőven van hely.
Pakoljuk tele!
Az idétlen módon nyíló csomagtartóban – két kéz szükséges a kinyitásához – érdekes megoldást találtunk. A csomagtérfedél mozgását segítő spirálrugó közepébe szorgos kezek nagydarab szivacsot rejtettek. Hogy mi célból, sosem tudjuk meg, de a rugó mozgása közben ledarált apró szivacsdarabok összeszedegetésével elleszünk egy darabig. Ezt jobb, ha már az elején kihajítjuk.
De nem nyavalygunk, mert az 506 liternyi cuccot befogadó csomagtartót legalább ki lehet nyitni kintről is, így nem kell az utastérben elrejtett gomb után kutatni. Amúgy nem vicces, hogy 2008-ban már a kívülről nyitható csomagtartónak is tudunk örülni?
Kicsit nagyobb, maradhat?
Szívünk szerint elsőként az 1,2 literes benzinmotorral felszerelt, legolcsóbb változatot próbáltuk volna ki, de az 1,4-es, gazdagabban kistafírozott modell is jó vételnek tűnik. Főleg városon kívül jön jól az a pár többlet-köbcenti.
Lapozás után előkerítjük a kocsonyába rejtett finomabb falatokat is.
Ráadásul, mint egy ideje már tudjuk, a fapados alapkivitelek nem is annyira népszerűek. Az igen alacsony alapár gyakran csupán figyelemfelkeltésre szolgál. A Thalia-vásárlók többsége alighanem úgy dönt majd, ahogy mi is döntenénk: ha már mindenféleképpen Thaliában kell leautózni az elkövetkező néhány évet, legyen az orrában inkább ez az 1,4-es benzines.
Megy ez!
Az 1,4-es, 16 szelepes, 98 lóerős motorra nem lehet sok panaszunk. Nem különösebben zajos, és szépen mozgatja a lepkesúlyú Thaliát. (Az 1,2-es tömege alig éri el a 904 kilogrammot, így tehát még a Twingónál is kevesebbet nyom a mérlegelésen.)
Fogyasztása sem dönt senkit romlásba; a benzinkútnál kereken nyolc literes városi fogyasztást számítottunk ki, ami a gyár által ígért 9,9-es értéknél sokkal barátibb. Pedig – Isten látja lelkünket – ezúttal nem akartunk fogyasztási rekordokat döntögetni.
Zselémenet
Vezetni nagyjából olyan a Thaliát, mintha egy medencényi alig dermedt kocsonyában kapálóznánk. Minden puha, de annak, aki ezt szereti – vagy legalább nem irtózik tőle -, biztosan tetszeni fog. A kormányt tekerhetjük napestig, lágyak a pedálok – sajnos a fék esetében nem csak a pedál, az általa kiváltott hatás is -, és a váltó sem az a határozott jellem.
Rugózása elsőre aggasztóan puha, de a sokadik simára vasalt förtelmes úthiba után már kifejezetten kedvelhető. A tempós kanyarok pedig amúgy sem jellemzőek egy olcsó családi modell rendeltetésszerű használatára, így az átlagember boldogan élhet vele.
Befelé fordulunk
A belső hangulattal nincs baj, bár forradalmi változásokat itt sem lelünk. Természetesen felesleges pihe-puha műanyagok után kutatni, ilyet nem nagyon találunk a Thaliában. Az olcsó műanyagok ridegek, de ha csak nézzük őket, nem is tűnik annyira vészesnek. Az ülések lágyak, a bal egyben kissé furcsa a vezető helyzete, de – ez csak a gazdag felszereltség mellé jár – a kárpitozás teljesen rendben van.
Odabent az összkép teljesen korrekt, minden megvan, ami szükséges. Kellemes fényű, könnyen átlátható műszerek, munkájukat elvégző kezelőszervek. Kell ennél több a helyváltoztatáshoz?
Ja, és hátulról még Csillának is tetszett…
Műszaki adatok -Thalia 1.4 16V | |
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 1390 |
Hengerek / szelepek száma | 4/16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 72(98) |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 127/3750 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 11,5 |
Végsebesség (km/h) | 181 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 9,9 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 5,4 |
Vegyes (l/100 km) | 7 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 165 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség (mm) | 4261/1940 |
Tengelytáv (mm) | 2470 |
Csomagtér (liter) | 506 |
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) | 956/506 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 50 |
Gumiméret | 17565 R14 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 2 090 000 |
Konkurensek | Hyundai Accent 1.4 8V 3 349 000 Chevrolet Aveo 1.2 (72LE) 2 860 000 Dacia Sandero 1.4 (75LE) 1 950 000 |
Tesztelt autó ára (forint) | 2 640 000 |
ÉRTÉKELÉS | |
Pontszám (max. 10) | 7,75pont |
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|