Mentsük meg a Földet!
Kényelmes, sportos, ezúttal csak külsőre

Kényelmes, sportos, ezúttal csak külsőre

Kényelmes, sportos, ezúttal csak külsőre


Csak, hogy tisztázzuk: a hányinger kerülget az e-mail üzenetek végére biggyesztett képmutatásoktól („Mielőtt kinyomtatja, gondoljon a KÖRNYEZETVÉDELMI szempontokra” és társai), de szelektíven gyűjtöm a műanyag flakonokat és csak a karácsonyra kapott dezodorokat használom el, venni nem szoktam.

Emellett nyitott lennék arra is, hogy a kedvezőbb fogyasztású (ez ugye anyagi érdekem is) és kedvezőbb károsanyag-kibocsátású autók mellett voksoljak. De!

Bűvésztrükkökkel a kevesebb CO2-ért!

Levele(k)!

Levele(k)!

Levele(k)!


Az autóiparban tapasztalható felfokozott környezetvédelmi bumm (mindenki zöldautót fejleszt) betudható annak is, hogy a nagyobb gyárak egyre felelősségteljesebben készítik termékeiket. Ennél azonban kevésbé meseszerű, és hihetőbb is, hogy a szigorodó szabályozások és a növekvő nyomás hatására teszik mindezt. No problem, ezt legalább remekül meg lehet lovagolni marketing oldalon.

Divat zöldnek lenni. De ez legalább végre egy hasznos divat. Az Opel EcoFlex, a Skoda GreenLine, a VW BlueMotion és a Ford ECOnetic után, itt a SEAT Ecomotive. Fejlesztésénél a gyártó a felsoroltakhoz hasonlóan a simább utat választotta. A spanyol márka fejlesztői is a kisebb műtéti beavatkozásokkal elérhető látványos eredmények hívei. Egyelőre nem akarnak alternatív üzemanyagokkal hajtott Leonokat és Ibizákat piacra küldeni.

1500 km-t mehetnénk vele 1 telitankkal

1500 km-t mehetnénk vele 1 telitankkal

1500 km-t mehetnénk vele 1 telitankkal


A SEAT esetében ezeknek a bűvésztrükköknek köszönhetően a korábbi 135 g/km-es CO2-kibocsátást 120 gramm alá, a fogyasztást négy liter alá szorították (autópályán). Így akár 1500 kilométer is megtehető egyetlen telitankkal.

A trükkök

Megváltoztak a 3-4-5. sebességfokozat áttételei, csökkentve az adott tempóhoz tartozó fordulatszámot (-7 gramm CO2/km). A gumikat kis gördülési ellenállású és keményebbre fújt, 15 colos abroncsokra cserélték (-4 gramm CO2/km). Az autót részecskeszűrővel szerelték fel, a motorvezérlésen is finomítottak és az egészet lefogyasztották 85 kilóval (-5 gramm CO2/km).

Szemben a VW BlueMotion-autóival a Leonnál nem változott a légellenállás. Nincsenek nindzsákat megszégyenítő hűtőnyílás-takaró maszkok, és a hasmagasság is maradt. A Leon eleve sportos beállítású autó, az ültetés nem tett volna jót a használhatóságának.

SEAT Leon Fradi mezben
Szerintem fradi-zöld

Szerintem fradi-zöld

Szerintem fradi-zöld


Lehet, hogy a spanyol márka vezetőségében Real Betis drukkerek csücsülnek, a német anyacégnél pedig Werder Bremen szimpatizánsok? Vagy Mönchengladbach? A hagyományos, 1,9-es, 105 lóerős dízelre épülő átalakított modellt zöld-fehér díszbe öltözve próbáltuk ki.

Fradi szimpatizánsként elégedett voltam az összképpel. A 125 lóerős TSI tesztelése óta maga a Leon is nagyon bejön, nagy baj ezzel sem lehet, gondoltam…

Sajnos nem váltotta be a hozzá fűzött reményeimet! Miért? Kiderül a reklám után!


Kibújik a szög a zsákból – Nincsen kolbászból a kerítés – töke van a menyasszonynak…

…és sorolhatnám a frappáns szólásokat az Ecomotive lebukásának kapcsán. A 3,9-es országúti fogyasztás talán összejöhet, én csak városban közlekedtem vele. Ott nem hozta a papírformát.

Itt lapul a korszerűtlen 1,9 TDI

Itt lapul a korszerűtlen 1,9 TDI

Itt lapul a korszerűtlen 1,9 TDI


Sajnos az ígért 5,7-ből, 6,7-lett, ami akkor is egy liter, ha a különbség egy részét be is tudjuk be a havazásnak és a téli gumiknak. De milyen is az a városi közlekedés úgy általában ezzel a korszerűtlen dízelmotorral? Hát nem valami jó.

Hangos, ezerötszázas fordulat alatt lefullad, háromezer fölé pedig nem érdemes hajtani, ott úgysem történik semmi. A lefulladás tényleg nem vicc! Kanyarodok kettesben, és hopp, egyszer csak megáll!

Kétezer fölött aztán összeszedi magát és tisztességesen szedi a lábát. Ott nincs baj. Viszont a kuplung nagyon lent fogott, ami az araszolásoknál már-már kimerítővé tette az utazást.

Jó autó a Leon. Nézzük meg jól, milyen motorral vesszük meg!

Jó autó a Leon. Nézzük meg jól, milyen motorral vesszük meg!

Jó autó a Leon, de a motor nem mindegy


Ezzel együtt nekem továbbra is bejön a Leon. Jól is néz ki, és nagyra értékelem a tágas hátsó sort és az öblös csomagtartót.

Itthon nem látják szívesen?

Nálunk pont a takarékos, de nehezen eladható 1,9 TDI miatt lesz bajban az Ecomotive. Az alacsonyabb regisztrációs adójú, ráadásul sokkal élvezetesebb 1,4 TSI például 1,2 millióval olcsóbb.

A Leon Ecomotive 5 576 000 forintba kerül Reference-kivitelben, azaz 132 000 forinttal drágább a nem részecskeszűrős, tehát kormoló (fúj, a méreg csak úgy ömlik ki levegőbe) 1,9 TDI-nél.

Nem lesz hazai

Nem lesz hazai

Nem lesz hazai


Nálunk jelenleg sem az Ibiza, sem a Leon Ecomotive-ra nem érvényes semmilyen adókedvezmény. A csökkentett szén-dioxid-emisszió pedig nehezen hozza lázba az autóvásárlókat, ha a kutya vacsorájához hasonló bizonyosságú hatdecis fogyasztáscsökkenésért még felárat is kell fizetni.

Sokat segítene a spórolós Leonhoz hasonló kocsik elterjedésében, ha az állam is honorálná megvásárlásukat. A kisebb környezetszennyezésű autók csak ott csinálnak karriert, ahol ezt belátják. Nálunk egyelőre nem. Az LS600h Lexusra van adókedvezmény, de erre a Leonra nincs.

Mentsük meg a Földet, de ne én kezdjem!

MOTORADATOK Lökettérfogat (ccm) 1896 Sebességváltó 5 fokozatú, kézi kapcsolású Hengerek / szelepek száma 3/2 Max. teljesítmény 77 kW / 105 LE / 4.000 ford. Max. nyomaték 250 Nm / 1.900 ford. MENETTELJESÍTMÉNYEK Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 10,9 Végsebesség (km/h) 186 FOGYASZTÁS Város (l/100 km) 5,7 Lakott területen kívül (l/100 km) 3,9 Vegyes (l/100 km) 4,5 CO2 kibocsátás (g/km) 119 MÉRETEK Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4315/1768/1458 Tengelytáv (mm) 2578 Csomagtér (liter) 341 Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1250/570 Üzemanyagtank kapacitás (liter) 55 Gumiméret 15″ – 195/65 / 16″ – 205/55 ÁR, KÖLTSÉGEK Alapár (forint) 5 576 000 „Zöld” konkurensek Opel EcoFlex
Volkswagen BlueMotion
Skoda GreenLine
Ford ECOnetic Tesztelt autó ára (forint) 5 576 000 A szériafelszereltség fontosabb tételei A SEAT oldalán! ÉRTÉKELÉS a vezess.hu véleménye Jó autó a Leon. Meg kell nézni, hogy milyen motorral vesszük meg. Az Ecomotive kivitel, itthon nem lesz gazdaságos! Pontszám (max. 10) Autó: 8 pont, motor: 4 pont

Mellette – Ellene
  • alacsony CO2 = világmegváltó érzés
  • kedvező fogyasztás autópályán
  • kényelmes, kultúrált belső
  • megnyerő külső
  • eddig ezen voltam…
  • lomha, korszerűtlen motor
  • magas dízel felár
  • Inkább TSI 1,2 millióval olcsóbban!