Rögtön akciós
Magyarországon is megkezdődött az új Renault Mégane forgalmazása. Elsőként az ötajtós ferdehátút és a háromajtós kupét lehet megvásárolni. Nem is akárhogy. Az akció keretén belül, minden modell rögtön 200 ezerrel olcsóbban kapható, mint a listaár, sőt további 300 ezret elengednek, ha hitel esetén a francia gyártó saját finanszírozójával szerződik a kuncsaft. A Renault Crédit 8 éves részletfizetést és 20 százalék önrészt írt elő.
Ha minden teljesül, akkor lehetséges 2, 990 millió forintért elvinni egy ötajtós Megane-t 1,6-os 100 lóerős motorral, ami amúgy a listán 3 490 000 forintos árral szerepel. Az alapfelszereltség minden modell esetében tartalmazza a blokkolásgátlót, a menetstabilizálót, a klímát, a kártyás ajtónyitást és indítást, a szervokormányt stb. is.
Kupé és ötajtós
Ugyanebben az összeállításban és konstrukcióban 3,5 millióba kerül a négymilliós alap kupé Mégane. Viszont abban már az új 1,6-os motor szerepel 110 lóerővel, az ötajtósnál ehhez egy magasabb felszereltségi szintet kell választani, ami háromszázezer forint felárat jelent. Ám aki az alapmotornál erősebb benzinest szeretne, mást nemigen tehet, mivel nincs más benzinmotor az ötajtóshoz. A kupé viszont elérhető 2,0 literes turbóssal is [180 LE], ennek listaára 5 millió körül indul, de arra is összehozható a félmilliós kedvezmény.
Aki dízelt venne, az 1,5-ös, vagy 1,9-es motor közül választhat. Előbbi 85 és 105, utóbbi 130 lóerős kivitelben kerül a kocsik orrába. A legolcsóbb gázolajos modell 3 840 000 forintba kerül, a legdrágább viszont 5,34 milliót kóstál. Előbbi 5, utóbbi 3 ajtós.
Árak!
Aki részletesen átnézné az új ötajtós Mégane árlistáját, innen letöltheti, aki viszont a Coupera kíváncsi, ide kattintson!
Gyors menet az új Mégane-nal |
A hazai bemutatón egy 86 lóerős, másfél literes dízelmotorral szerelt alap-közeli ötajtós Mégane-t csentünk el egy rövid próbakörre. Csendes, kulturált, a kategóriában átlagos méretű autónak tűnt. A motor épp elég a bő tizenkét mázsás kasztnihoz, bár volt előzés, amit inkább félbehagytunk, amikor pár másodpercnyi erős küzdés után feltűnt a távolban egy szembejövő. A kapcsolási érzet nagyon franciás, minden váltásnál attól féltünk, eltörik valami a durván műanyaghatású szerkezetben. Az anyagok olcsók, de nem túl gagyik, a Lagunából származó klímakonzol ellenben nagyon profi cucc. Az új műszeregység szép, de idegesítően lapos szögben áll. Ezt nézegetni vezetés közben olyan, mintha olyasvalakivel társalognánk, aki beszélgetés közben a földön fekszik. Az igazán látványos extrák (elektromos kézifék, szépen szóló csudahifi, a végtelenségig megbonyolított, színkódokkal üzengető sebességtartó/határoló automatika) hiányoztak a kocsiból. Az új forma viszont éppúgy forgatta a fejeket a tesztúton, mintha a legdrágább, legerősebb fullosban parádéztunk volna. Talán még jobban meg is nézték, mint a sokkal agresszívabb, sportosabb megjelenésű háromajtós Coupé-t. Érthető; ez a viszonylag olcsó kis egyszerű ötajtós bizonyára sokkal több példányban kel el majd itthon, mint a szebb, de kevésbé praktikus, azonos felszereltségben, azonos motorral is száz-százötvenezer forinttal drágább Coupé. |
Motorok, váltók:
Berline (ötajtós) dízel | 1.5 dCi 85 |
1.5 dCi 105 |
1.9 dCi 130 |
Váltó (fokozat) | 5 (kézi) | 6 (kézi) | 6 (kézi) |
Max. teljesítmény | 85 LE | 105 LE | 130 LE |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 12,9 s | 10,9 s | 9,5 s |
Végsebesség | 175 km/h | 190 km/h | 205 km/h |
Berline benzin | 1,6 16V |
1,6 16V |
Váltó (fokozat) | 5 (kézi) | 6 (kézi) |
Max. teljesítmény | 100 LE | 110 LE |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 10,9 s | 10,5 s |
Végsebesség | 190 km/h | 195 km/h |
Coupe dízel | 1.5 dCi 85 |
1.5 dCi 105 |
1.9 dCi 130 |
Váltó (fokozat) | 5 (kézi) | 6 (kézi) | 6 (kézi) |
Max. teljesítmény | 85 LE | 105 LE | 130 LE |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 12,9 s | 10,5 s | 9,5 s |
Végsebesség | 175 km/h | 190 km/h | 210 km/h |
Coupe benzin | 1,6 16V |
2.0 TCE 180 |
Váltó (fokozat) | 5 (kézi) | 6 (kézi) |
Max. teljesítmény | 110 LE | 180 LE |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 10,5 s | 7,8 s |
Végsebesség | 195 km/h | 230 km/h |
Nézzük meg videón is!