Az új Golf!
Egyszerűen nem gondoltam volna, hogy ennyire fog tetszeni az új Golf. Meg voltam győződve róla, hogy semmi újdonság nincs benne az ötöshöz képest. Azon gondoltam magamban, hogy talán a hármas óta nem volt ennyire jelentéktelen Golf a sorozatban. Aztán egyszer a körúton araszolva kiszúrtam magam előtt egy új Golfot, és végre megvilágosodtam.
Félrevezettek. Egyre csak jöttek a kémfotók, rajzok a készülő autóról, és azokon bizony semmi érdekes nem volt. Vagy nem jött át ennyire. Az ötös egy jóllakott napközis az új Golf mellett. Sokkal több a hasonlóság az 1997-ben napvilágot látott modellel. Tényleg igaz lehet, hogy a divat állandó körforgásban van, de hogy ilyen gyorsan visszatérünk ugyanoda? Mindegy, a lényeg, hogy nagyon bejön a régi/új dizájn.
Nem vagyok egyedül ezzel a lelkesedésemmel. Épp a körgyűrű zseniális új szakaszán korzóztam, amikor egy előző verziós Golf elkezdett levakarhatatlanul követni. Egészen a közeli barkácsáruházig lihegett a nyakamon. A parkolásnál előbb másfelé sunyított, de mire visszaballagtam, már ott lihegett az üveg előtt.
Mint kiderült, a bézs belsőre és a fekete fényezésre gerjedt, az újból szerinte ez a legjobb párosítás. Hát tényleg nem utolsó. Tökéletes minőségű anyagok uralkodnak odabent. Persze a szépségnek megvan az ára. Nagyon kényes a szövet. Kitépném a hajam, ha retkes lábbal ülnének be hátra.
A kötelező történeti áttekintés
Csak címszavakban: minden idők harmadik legmagasabb példányszámban elkelt autója (1. Corolla; 2. Ford F-sorozat; 4. VW Bogár; 5. Ford Escort), bár a VW minden kommunikációjában elsőnek vallja magát. A Corrola szerintük ugyanis annyit változott, hogy már nem is ugyan az a modell, a Ford F-sorozatról pedig valószínüleg megfeledkeztek.
Amerikában és Kanadában Rabbit, Mexikóban mindig is Caribe néven futott. A Bogárhátú utódának számít. Kabrió változatban 1979-től lehetett kapni, az első kombi pedig 1993-ban készült. A négyajtós változatai Jetta, Vento és Bora néven váltak ismertté.
- Egyes Golf: 1974-83
- Kettes Golf: 1983-92
- Hármas Golf: 1992-1999
- Négyes Golf: 1997-2006
- Ötös Golf: 2003-2009
Lesz hetedik, nyolcadik is?
Sok autó történetében mindig úgy döntött valaki, hogy maximum névváltoztatással mehet tovább a korábbi koncepció. A Golfokkal érdekes mód más a helyzet. Úgy néz ki, ez a név nem tud elfáradni. Az ötös Golf magyarországi bemutatója egy kicsinyített Oscar-gála volt. Talán már az akkori szervezőknek is feltűnt a hasonlóság az akkor ötrészes Golf-széria és a felejthetetlen filmsorozatok között.
Lehet, hogy tévedek, de nekem úgy rémlik, hogy a legvadabb hollywoodi műremek sem húzta tovább hétnél. Ezek szerint a Golfnak már csak egy lövése van? Meglátjuk, mindenesetre hamar jöhet az utód! Egyébként ezek jutottak hirtelen eszembe: Star Wars (6), Rocky (6), Rémálom az Elm utcában (7), Péntek 13 (7), Amerikai Ninja (5), Fűrész (5), Halloween (6), Hellraiser (6), Rendőrakadémia (7)…
Nézzük meg kicsit alaposabban ezt a kétliteres dízelt! A következő lapon!
2.0 CR TDI DSG
A világ autógyártóinak jelentős része common rail, vagyis közös nyomócsöves befecskendezéssel készíti dízelmotorjait. A VW-csoport egész idáig kilógott ebben a tekintetben, ott ugyanis a PD TDI-re, vagyis az adagoló-porlasztós (Pumpe-Düse) rendszerre esküdtek.
Minden nagyon szépen ment, el lehetett mondani, hogy az ő motorjuk bizony nem sima túrbódízel, hanem PD TDI, de minden jónak (és rossznak is) vége lesz egyszer. A jól értesültek szerint az időközben korszerűtlenné vált technika (hangosan kerreg, rázkódik) nem tudott a részecskeszűrővel együttműködni, így újra vissza kellett térni a többi gyártó által járt útra.
Azért azt ne higgyük, hogy most hirtelen újra kellett kezdeni a motorok tervezését. Szépen besétáltak a Bosch-gyárba és levették a polcról a kipróbált technikát. Szóval ez a fantasztikus új motor került az új Golfba is, amely sokkal halkabban jár, könnyebben indul, valamint a fogyasztása is szolidabbá vált.
Belső
Az előző lapon hosszan ecsetelt külső változások mellett a belső tér átalakulása is könnyen felismerhető. A kategóriában kiemelkedően kulturált anyagminőség jellemzi az új Golfot. Sokak nagy örömére szakítottak a klasszikus kék színű kijelzőkkel.
Biztonságos a Golf VI |
Ötcsillagos eredménnyel zárta a töréstesztet anno a Golf. Mind a felnőttek, mind a gyermekek biztonságban vannak, sőt az elgázolt gyalogosokra is figyel a kocsi.
Videón az ütközés: |
Első blikkre, párom szerint |
A váltó szuper, nem esik le az ember feje úgy, mint a régi típusú automatáknál. Átlagfogyasztása azt hiszem, nem volt rossz, 6-7 l körüli, igaz, ezt csak a kijelzőről olvastam le. Nem tudom, ki merre járt vele előttem. Belül nem tágasabb, mint a korábbi változat, viszont az új forma sokkal vagányabb. Az utcán egyelőre nagyon megbámulják, ami számomra elég furcsa volt. Nem egy BMW-t vagy egy méregdrága kocsit vezetek, mégis vonzom a tekinteteket. Vagyis a kocsi. Érdekes, szerintem nem olyan feltűnő vagy kihívó az új Golf. Legalábbis pár hónap múlva már biztosan nem lesz az. |
Műszaki adatok -Volkswagen Golf 2.0 CR TDI DSG | |
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 1968 |
Károsanyag kibocsátási osztály | Euro 5 |
Sebességváltó | 6-fokozatú DSG váltó |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 103 (140) / 4200 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 320 / 1750 – 2500 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 9,3 |
Végsebesség (km/h) | 207 |
FOGYASZTÁS | |
Vegyes (l/100 km) | 5,4 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 142 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4199/1786/1479 |
Tengelytáv (mm) | 2578 |
Csomagtér (liter) | 350 |
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) | 1322/608 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 55 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 7 127 000 |
Tesztelt autó ára (forint) | 7 740 611 |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | Itt található! |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | Nagyon tetszik, nagyon jó autó. Minden szempontból előrelépés a korábbi modellhez képest! |
Pontszám (max. 10) | 8 pont |