Turbós motor az életminőség javítására

Soha nem leszek Sebastien Loeb 1
Soha nem leszek Sebastien Loeb 33


A teszt apropója egy új motor, igaz ez csak a Citroën berkekben új. Korábban a MINI Cooper S-ben, illetve a 308-as Peugeotban már kipróbálhattuk. A 150 lovas turbómotor nagyon húz, és nem feltétlenül eszik többet a lomhább elődöknél.

Ezzel olyan élményt kapunk, ami eddig talán csak egy Passatban, vagy (márkánál maradva) C5-ben járt. Nem véletlen egyébként, hogy a kompakt autók közül egyre többet adnak el erős benzinmotorral persze csak ott, ahol van rá pénzük az embereknek. Konkrétan Nyugat-Európában.

Soha nem leszek Sebastien Loeb 34


A biztonságtudat mellett a kényelmet is meghatározza az erős motor. Nem kell izgulni előzéskor az országúton, nincs erőlködés hegymenetben, és nem muszáj 5000 és 6500 között vinnyogtatni, mint sok nyomorult szívómotoros 1.6-ost, ha haladni akarunk. A hatsebességes váltóval nagyon csendes az autó, de a fogyasztásában végül csalódtunk. 10,3 liter jött ki vegyes használatban. Ennyire azért nem mentünk gyorsan.

A futómű érezhetően sportosabb, mint az ötajtósban, de az egyértelműen kiderült, hogy a féltestvérének számító MINI Cooper S-hez csak a motor miatt kötődik. A C4 kupé inkább erős, de kényelmes kíván lenni, sportos semmiképp.

Ezzel szemben az autó külső megjelenése nagyon is sportos. A ráncfelvarrt modell még sportosabb, dinamikusabb lett. Ezt a sportos külsőt még eladhatóbbá teszi a gyári ralicsapat ötszörös világbajnoka, Sebastien Loeb.

Soha nem leszek Sebastien Loeb 35


Amennyivel szebb, vagányabb a háromajtós C4 az ötajtósnál, annyival kevésbé praktikus a Coupé, igaz ez a világ minden kétajtós autójára igaz. Hatalmas ajtók segítik a bejutást a második sorba, emiatt viszont egy-egy szűkösebb parkolóban nehezebb kinyitni az ajtót.

Ötmillió felett

A hasonlóan jól motorizált kompakt autókkal mindig csak akkor van baj, amikor ki kellene fizetni őket. A tesztelt modell VTR Plus kivitelben, az árlista szerint 5 130 000 forint, de az alatta feltüntetett akciós ár (4 530 000) már jóval szimpatikusabb. Ekkora összeg itthon nem sok családnak fér bele a költségvetésébe autóvásárláskor, de a hasonló motorú konkurensek is hasonló árfekvéssel dolgoznak. Az új hatos Golf 160 lóerős TSI-változata például  5,2 millió forint.

MOTORADATOK Lökettérfogat (ccm) 1598 Furat x löket (mm) 77 x 85,8 Hengerek / szelepek száma 4/16 Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 153 (150) / 5 800 Max. nyomaték (Nm/ford.) 240 1 400 – 4 000 ig MENETTELJESÍTMÉNYEK Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 8,4 Végsebesség (km/h) 212 FOGYASZTÁS Város (l/100 km) 9,8 Lakott területen kívül (l/100 km) 5,3 Vegyes (l/100 km) 6,9 CO2 kibocsátás (g/km) 164 MÉRETEK Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4288/1769/1458 Tengelytáv (mm) 2608 Csomagtér (liter) 314 Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1346/408 Üzemanyagtank kapacitás (liter) 60 Gumiméret 205 / 55 R16 ÁR, KÖLTSÉGEK Alapár (forint) 5 130 000 A szériafelszereltség fontosabb tételei Itt érhető el ÉRTÉKELÉS a vezess.hu véleménye Nagyon jó motor egy vagány kasztniban, nem kevés pénzért. Pontszám (max. 10) 6,5 pont