Turbós motor az életminőség javítására
A teszt apropója egy új motor, igaz ez csak a Citroën berkekben új. Korábban a MINI Cooper S-ben, illetve a 308-as Peugeotban már kipróbálhattuk. A 150 lovas turbómotor nagyon húz, és nem feltétlenül eszik többet a lomhább elődöknél.
Ezzel olyan élményt kapunk, ami eddig talán csak egy Passatban, vagy (márkánál maradva) C5-ben járt. Nem véletlen egyébként, hogy a kompakt autók közül egyre többet adnak el erős benzinmotorral persze csak ott, ahol van rá pénzük az embereknek. Konkrétan Nyugat-Európában.
A biztonságtudat mellett a kényelmet is meghatározza az erős motor. Nem kell izgulni előzéskor az országúton, nincs erőlködés hegymenetben, és nem muszáj 5000 és 6500 között vinnyogtatni, mint sok nyomorult szívómotoros 1.6-ost, ha haladni akarunk. A hatsebességes váltóval nagyon csendes az autó, de a fogyasztásában végül csalódtunk. 10,3 liter jött ki vegyes használatban. Ennyire azért nem mentünk gyorsan.
A futómű érezhetően sportosabb, mint az ötajtósban, de az egyértelműen kiderült, hogy a féltestvérének számító MINI Cooper S-hez csak a motor miatt kötődik. A C4 kupé inkább erős, de kényelmes kíván lenni, sportos semmiképp.
Ezzel szemben az autó külső megjelenése nagyon is sportos. A ráncfelvarrt modell még sportosabb, dinamikusabb lett. Ezt a sportos külsőt még eladhatóbbá teszi a gyári ralicsapat ötszörös világbajnoka, Sebastien Loeb.
Amennyivel szebb, vagányabb a háromajtós C4 az ötajtósnál, annyival kevésbé praktikus a Coupé, igaz ez a világ minden kétajtós autójára igaz. Hatalmas ajtók segítik a bejutást a második sorba, emiatt viszont egy-egy szűkösebb parkolóban nehezebb kinyitni az ajtót.
Ötmillió felett
A hasonlóan jól motorizált kompakt autókkal mindig csak akkor van baj, amikor ki kellene fizetni őket. A tesztelt modell VTR Plus kivitelben, az árlista szerint 5 130 000 forint, de az alatta feltüntetett akciós ár (4 530 000) már jóval szimpatikusabb. Ekkora összeg itthon nem sok családnak fér bele a költségvetésébe autóvásárláskor, de a hasonló motorú konkurensek is hasonló árfekvéssel dolgoznak. Az új hatos Golf 160 lóerős TSI-változata például 5,2 millió forint.
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm)
1598
Furat x löket (mm)
77 x 85,8
Hengerek / szelepek száma
4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.)
153 (150) / 5 800
Max. nyomaték (Nm/ford.)
240 1 400 – 4 000 ig
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h)
8,4
Végsebesség (km/h)
212
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km)
9,8
Lakott területen kívül (l/100 km)
5,3
Vegyes (l/100 km)
6,9
CO2 kibocsátás (g/km)
164
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4288/1769/1458
Tengelytáv (mm)
2608
Csomagtér (liter)
314
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg)
1346/408
Üzemanyagtank kapacitás (liter)
60
Gumiméret
205 / 55 R16
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint)
5 130 000
A szériafelszereltség fontosabb tételei
Itt érhető el
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye
Nagyon jó motor egy vagány kasztniban, nem kevés pénzért.
Pontszám (max. 10)
6,5 pont