Bélelt pacsker
Érdeklődve néztem a Hungárián a nemrég nálunk járt kombi Avensis hátulját, amikor épp egy autó-szállítmányozási projekt résztvevője voltam. Más lett, ez tetszik.
A Toyota szakított a hagyományokkal, és bátrabban nyúlt az Avensis vonalaihoz, mint mondjuk a 2006-os állítólagos ráncfelvarrás alkalmával, amikor egy-egy új lámpaburát tettek a kocsira. Akár fiatalabb családokat is rabul ejthetnek a sportosabbra szabott vonalak. Igaz, számukra csak a kombi jelenthet jó megoldást. A szedánt meghagyták az üzletembereknek és az élettől már túl sok kihívást nem remélő, bélelt pacskeros, kandalló előtt ücsörgő papáknak.
Hatalmas, nagy
A méretekben is történt némi változás. Az autó öt centiméterrel lett hosszabb és ugyanennyivel szélesebb. A sportosabb, dinamikusabb forma az átrajzolt vonalak mellett a rövidebb motorháztetőnek is köszönhető, de azért nem kell egyből az ugrásra készülő vadra asszociálni. A hátul ülők érezhetik majd a leginkább a növekedést, érezhetően nagyobb lett a lábtér. É ott a hatalmas csomagtér: 509 liter; kilenc literrel nagyobb a Dacia Loganénál!
Frissült a belső tér világa is. A műszerfal az Auriséra hasonlít leginkább, annál azért picit visszafogottabb. Ezentúl már az Avensisben sem kell nélkülöznünk olyan, új autóknál már-már kötelező elemeket, mint az USB-csatlakozó és az iPod csatlakoztatására is alkalmas aljzat.
Nagy kedvencem a luxusszolgáltatások között a kulcsnélküli indítás és a kézrátétellel történő nyitás-zárás. A kényelmet tökéletesen szolgáló extra nagyszerűen működött az Avensisben is. Kevésbé szimpatikus az elektromos kézifék, ami annyira lehetetlen helyre került (a motorindító gomb alá), hogy eszemben sem volt hozzányúlni a teszt alatt. Megelégedtem a P-be lökött automata váltóval.
Kihívások nélkül
Vakargattam a fejem, nézegettem a képeket, és arra jutottam, hogy mégis inkább az üzletemberek felé kéne elkanyarítani a történetet, mint a kandalló előtt ülők felé. Nagyon sok olyan ember van, aki nem az autózásból szeretné kinyerni az élet örömeit. Gondolkodjunk az ínyenc helyett a farmer fejével: ne úgy tekintsünk az autóra, mint ételkölteményre, inkább mint egy haszonállatra. Vigyen el A-ból B-be és ne hagyjon cserben útközben, legyen kényelmes, tágas. Tudja? Tudja. Ez az Avensis.
A Toyota csúcsmodellje egyébként kényelmével és megbízhatóságával igazi fegyver, fájdalmas sebeket ejt a konkurenseken. Az Avensis-tulajok 80 százalékban más márkákból ülnek át Toyotába, és nem a kinőtt Corollát cserélik nagyobbra. Ja, mellesleg az Avensis tökéletes cégautó. A márka megítélése nagyon pozitív, a kényelemre nem lehet panasz és minőségileg is az elitbe tartozik. Igaz, a felsővezetők valószínűleg jobban örülnek, ha egy Lexus kulcsát kapják meg.
Milyen motor is volt ebben? Lapozzon!
1.8 CVT
Röviden? A külső frissítés mellett hervasztóan hatott az erőtlen 1,8-as. Ha hagytam, hadd pakolgassa maga a sebességeket, időnként fura dolgok történtek.
Az alapvetően kényelmi és fogyasztási szempontok miatt bevetett fokozatmentes váltónak köszönhetően a legtöbbször indokolatlanul magas fordulaton pörgött a motor. Amikor manuális üzemmódban már réges-régen hetedikbe kényszerítettem, ő még mindig azon gondolkodott volna, hogy melyik rövidebb áttételt állítsa be.
Dinamikus motor, kedvező fogyasztás? A fokozatmentes váltó egyetlen tollvonással húzza át ezeket az ígéreteket. Városi cirkálásaink alatt 10,5 litert kért. Ha lemondunk az automata nyújtotta kényelemről, litereket spórolhatunk (a felárról nem is beszélve), bármit is állít a sajtóanyag, vagy az értékesítő a boltban.
Gyorsításnál a CVT-váltó miatt a 147 lóerős motor beáll egy fix fordulatra, ahol úgy elvan egy picit, közben az autó gyorsul. Nem csúszik a kuplung, nem kell szerelőhöz rohanni – ez ilyen fura! Az elindulásnál az „ide még épp beférek…” kezdetű filozófiai mondatokat elfelejthetjük. Álló helyzetből ne vágjunk ki kamion, sőt kisebb mozgó tárgyak elé sem, mert drága meglepetésben lehet részünk.
Az elindulásnál tapasztalt késlekedést később az kompenzálja, hogy váltásnál (ami ugye nincs), nincs megtorpanás. Folyamatos a gyorsulás.
Öt csillagra törik |
A frontális ütköztetésnél az utastér nem deformálódott, a bábuk eredményei alapján az elöl ülők térde és lába is biztonságban van. Az oldalirányú ütközésnél is maximális pontot kapott az Avensis, de az oszloptesztnél kiderült, hogy a mellkas komoly sérülésveszélynek van kitéve ilyen ütközéseknél. Az ostorcsapásos sérülésektől jól véd a fejtámla. |
3. generáció | |
|
|
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 1798 |
Furat x löket (mm) | 80.5 X 88.3 |
Hengerek / szelepek száma | 4/16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 108 [147]/6400 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 180/4000 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 10,4 |
Végsebesség (km/h) | 200 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 8.6 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 5.6 |
Vegyes (l/100 km) | 6.7 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 157 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4695/1810/1480 |
Tengelytáv (mm) | 2700 |
Csomagtér (liter) | 509 |
Menetkész tömeg (kg) | 1405 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 60 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 5 285 000 |
Tesztelt autó ára (forint) | 7 460 000 |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | Itt található! |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | Kevésbé emlékezetes, mint a Big Brother győztesei, de kényelmes, tágas családi autó lehet belőle. |
Pontszám (max. 10) | 7 pont |
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|