Négy tesó
Négytagúra bővült a Dodge hazai kínálata. A három eddigi agresszor után (Avanger, Caliber és Nitro) a Journey már egyértelműen a családok ízlésére szabott modell, persze a sportos, tetszetős külső itt is megmaradt.
A 2007 októberében, Frankfurtban leleplezett öszvér modellt 2008. januártól lehet kapni a tengerentúlon, idén nálunk is bemutatkozott. Az alapvetően ötüléses modellhez, felárért beszerezhető a harmadik üléssor is, így összesen heten utazhatnak egyszerre.
A kombiszerű hétszemélyes egyterű, a megszámlálhatatlan tároló rekesszel és a pofonegyszerűen variálható utasterével potenciális jelölté vált a tágas családi autóra vágyók számára.
Egyféle motorral kapható. A Volkswagentől származó 2,0 literes, 140 lovas dízel kerül minden Journey-be. Az amerikai piacon természetesen csak bitang benzinmotorokkal eladható az autó, ezért ott egy 2,4-es négyhengeres, és egy bioetanollal is üzemeltethető, 2,7-es V6-ost vetettek be.
Kívül szép
A Chrysler Voyager kistestvérének számító Journey egy nagyon eltalált koncepcióval támad. Fiatalos, dögös forma, átmenet a divatos álterepjárók és az családi egyterűek között. Nem apró, közel öt méter hosszú mégis könnyedén lehet vele mozgolódni a városi forgatagban.
Az autó mozgatásáról gondoskodó VW-dízel egyébként nem mai csirke. Nagyon zakatol alapjáraton, a gyorsításoknál pedig kifejezetten üvölt. Ez persze nincs semmilyen negatív kihatással a teljesítményre, az nagyon meggyőző.
A városi fogyasztással is elégedettek lehetünk. A szélsőséges téli körülmények közepette is 9 liter alatt maradt az átlag. Azt már kevésbé tudjuk elképzelni, hogy a vegyes fogyasztás 6 liter lenne, de higgyünk el a gyártónak, hogy egyszer, valahol ennyit mértek.
A FIAT a Chrysler-en keresztül próbál bejutni az amerikai piacra |
A Dodge márkát birtokló Chrysler évek óta komoly anyagi gondokkal küzd. A válságból való kilábalás egyik módja lehet az a stratégiai megállapodás, amit az év elején kötöttek a FIAT-tal. A biznisz lényege az amerikaiak részéről az, hogy a FIAT-tól kész padlólemezeket vesznek át, amivel kis fogyasztású, környezetbarát autókkal bővíthetik modellpalettáját. A FIAT számára pedig azért előnyös, mert így az olasz modellek olcsóbban jelenhetnek meg újra az amerikai piacon, hiszen egy kész kereskedői hálózattal indíthatnak. A biznisz mindkét fél számára egyaránt előnyös, az autógyártók 3-3 milliárd dollárt spórolhatnak ezzel az összefogással. |
A Journey igazi nagy újdonságai belül vannak, de a körítés hamisíthatatlan amerikai műanyag!
Belül okos és tágas, de csúf
A hétszemélyes modell harmadik üléssora a csomagtér padlójába hajtható, így több mint 780 literes rakteret kapunk. Így sem kicsi, de ha a második üléssort is elpakoljuk (ez a művelet egyébként kb 1 perc), egy komplett konyhabútort el lehet rejteni az autóban.
A második üléssor több mint 1 méteres sínen tologatható, a hátsó ajtók pedig 90 fokban nyithatóak, ami nagyon megkönnyíti a beszállást, ha a harmadik sorba váltottunk jegyet. Igazi családbarát autó lévén beépített ülésmagasítóval is találkozhatunk. A második sorban ülő gyermekek így használhatják a normál biztonsági övet is.
Titkos rekeszek tömkelege található az autóban. A cél a maximális helykihasználás volt, így az ülés alatt, a padlóban és a csomagtartóban is találhatunk eldugott rejtekeket.
Kütyük
MyGIG névre keresztelték a középkonzolon lévő érintőképernyős multimédiás rendszert. A nagyokhoz hasonlóan itt is található egy nagy bunkó, itt azonban csak a menüben történő fel-le lépkedésre szolgál ez a gomb. Minden funkciónak meg van a maga feladata, amivel egy picit nehezen áttekinthető a működés.
Az USB csatlakozó segítségével MP3, illetve képfájlok is színesíthetik az utazásainkat, feltéve, ha van kedvünk másolgatni a pendrive és beépített winchester között.
Az egyéb frappáns funkciók kutatása közben olyan érdekességekkel találkozhatunk, mint a dobozos üdítőkre optimalizált hűthető kesztyűtartó, tolatókamera, rejtett LED-es zseblámpa a csomagtérben, keréknyomás figyelő rendszer és Bluetooth-os telefon kihangosító.
A Zafira vagy az X5-ös ellenfele akar lenni?
A modell bemutatása után Thomas Hausch, a nemzetközi értékesítési részleg elnökhelyettese azt nyilatkozta, hogy a legfontosabb nyugat-európai piacokon a hasonló felszereltségű konkurenseknél jóval kedvezőbb áron értékesítik majd a Journey-t. Már csak az a nagy kérdés, hogy ki tekinthető közvetlen konkurensnek?
Mivel a prémiummárkák esetén kizárólag 200 lóerő fölötti dízelekkel találkozhatunk, nézzük az elérhetőbb kategóriába sorolható modelleket:
Konkurensek? | |
Dodge Journey SXT 2.0 (140LE) | 7 690 000 Ft |
Opel Zafira Sport 1.9 CDTI (150 LE) | 7 105 000 Ft |
Citroen C4 Grand Picasso Exckusive 2.0 HDi (136 LE) | 7 970 000 Ft |
Mazda 5 GTA 2.0 (143 LE) | 7 519 900 Ft |
Videó: Amerikában így rekélámozták a Dodge Journey-t