Az első tél

Elvitt bennünket az Alpokba is
Téli gumival jól kapaszkodik a 308-as

Téli gumival jól kapaszkodik a 308-as

Téli gumival jól kapaszkodik a 308-as


Az egyhetes tesztidőszakok során hiába megyünk az autókkal autópályán, országúton és városban, bizonyos tulajdonságaik rejtve maradnak.

Nem kell nagy dolgokra gondolni, de például eső híján nem derül ki, hogyan dolgozik az ablaktörlő, nem tudjuk meg, mennyiben fogyaszt és viselkedik másként az autó nyári helyett téli gumival, vagy fordítva.

Ezért jó hosszabb ideig ülni ugyanabban az autóban. A 308-as Peugeot-t tavaly tavasz elején kaptuk meg tartós tesztre, ergo az idei volt az első együtt töltött tél.

Egyszer akadt csak el a hóban, a jeges út miatt

Egyszer akadt csak el a hóban, a jeges út miatt

Csak jeges úton akadt el, a havat jól bírja


Az első havat még téli gumi nélkül fogadtuk. A húszezrenként esedékes olajcserével együtt a nyári abroncsokat Michelin Primacy Alpin váltotta le a feláras alufelniken.

Nem élmény, de hasznos

Idén télen esett hó rendesen és a 308 az Alpokban is látott havas utakat. A hátsókerék-hajtás lényegesen szórakoztatóbb, amit a Peugeot utoljára a 2006-ig gyártott 504-ben alkalmazott, viszont hóban könnyebb az élet egy elöl hajtó autóban. A 308 stabilan mozgott a hóban, úttartása az igen jó téli gumikkal megnyugtató volt és jól kapaszkodott hegynek felfelé.

Frissen mosva újnak tűnik az autó

Frissen mosva újnak tűnik az autó

Frissen mosva újnak tűnik az autó


Egyedül egy nagyon meredek, eljegesesedett emelkedőn nem sikerült elindulni, ekkor jól jött volna az elektronikus diffizár. Ez a szerkezet a kipörgő kerekek fékezésével, némi kattogás közepette, segíthetett volna a kapaszkodásban. A meredélyt végül lentről, nagyobb nekifutással sikerült abszolválni.

Friss maradt

A 90 lóerős dízel 308-ba eddig 24 ezer kilométert tettünk bele, ami meglepően sok ahhoz képest, hogy a tesztrovat működik és normál ütemben érkeznek a tesztautók.

A túloldalon arról lesz szó, mi baja volt a tesztautónak az eddigi majdnem egy év alatt


Azért mentünk vele ennyit, mert jól érezzük benne magunkat.

Világos belseje és a bordó metálfényezés egy külső mosás és belső takarítás után ma is újnak tűnik.

Elvitt bennünket az Alpokba is

Elvitt bennünket az Alpokba is

Elvitt bennünket az Alpokba is


Négy embernek külföldi utakra is bevált. Halk és tágas belül, csurig telerámolva, négy emberrel autópályán 6,4 litert fogyaszt és az üléseivel is meg lehet barátkozni.

Egyetlen izzó a maródiak listáján

Eddig egy kiégett jobb első fényszóróizzó került a maródiak listájára, hogy népsportos fordulattal éljünk. A rosszul kapcsolható, meg-megakadó sebességváltó nem a használat közben romlott el, már az autó átvételekor is gyenge pont volt.

A váltója nem tetszik

Azt teszi, ami a dolga: működik

Azt teszi, ami a dolga: működik

Azt teszi, ami a dolga: működik


Aki jobbra vágyik, az kénytelen megvenni a 109 lóerős vagy a kétliteres dízelmotort, mert azokban egy sokkal jobb, hatfokozatú váltó van. Motorolajat eddig nem kellett pótolnunk, a kiégett izzón kívül meghibásodás sem fordult elő. A Peugeot 308 azt teszi, ami a dolga, és amit egy tulajdonos elvárna: jól működik.

A közeljövőben a 308-cal szeretnénk elmenni Németországba, egy nagyon-nagyon érdekes autót kipróbálni. Elég róla annyit mondani, hogy a V10-es motort sikerült a tuningolóknak feltöltéssel megbokrosítani. Lelkiismereti okokból legalább az utazással igyekszünk csökkenteni ökológiai lábnyomunkat. Ha nem száguldozunk, a 308 HDi 4,2 literrel is elketyeg.