Már a válság említésétől is lassan kiütéseink lesznek, pedig a hozzáértők véleménye szerint még nem is értünk a gödör mélyére. Ezt az is ékesen bizonyítja, hogy eddig nem találkozhattunk úton útfélen felkoncolt, az egész világgal kibabráló bankárok tetemeivel. Pedig igény biztosan lenne rá. Hiszen szívatnak mindenkit, autóst, autógyártót egyaránt. No meg persze minket is.
Parizer és kifli
Így eshetett meg, hogy a Dacia haszonjárműveinek bemutatóján a szokásos újságíróhizlalás elmaradt, helyette bilikék nejlonpungában húsz deka párizsi, néhány kifli, kakaó és kefir várta a gyomorsavat. De a folytatás is másként alakult, mint ahogy megszoktuk.
A hosszúra nyújtott, már unalomig ismert panelekből felépített terméktömjénezés helyett ezúttal melós ruhát kaptunk – aminek láttán nem tudtuk kiverni a fejünkből Woody Allen, Amit tudni akarsz a szexről című filmjének pár klasszikus jelenetét. Később fát, murvát, gázpalackokat szállíttattak velünk ide-oda, majd az etyeki pincesoron tömtük be a kátyúkat.
Munka közben
Utunk alatt munka közben is kipróbálhattuk a Dacia haszonjármű kollekciójának darabjait. A Logan Pick-upot, illetve a csökkentett ablaktartalommal bíró Dacia Van-t. Mindkét típus a Daciára jellemző értékekkel – olcsó, egyszerű, strapabíró és nagyon tágas – szerezhet majd magának elegendő vevőt. Ha pedig megérkezik a 4×4-es platós jószág is, újabb rajongókat nyerhet magának a márka. Mi is kíváncsian várjuk a pick-up 4×4-es változatát, biztos ígéretes darab lesz.
Gyári sztárfotók, ebben az albumban találhatóak
Kattintás után jönnek az akciós és nem akciós árak. Lesz közöttük sok olyan, amely egyessel kezdődik
Félnapos küldetésünk alatt sikeresen felderítettük a járgányok rakományrögzítő pontjait, megtudtuk, 800 kilogrammnyi terhet képesek magukkal cipelni és azt is, hogy a pick-up 300 kg-nyi terhet elbíró hátsó ajtaját menet közben lehajtva is használhatjuk rakodásra, valamint, azt is, hogy a Van-ba 2,5 köbméternyi dobozt is be tudunk pakolni. Nagy segítség a rámolásban, hogy a kétfelé nyíló hátsó ajtó mellett az oldalsókat is használhatjuk.
Biztonság
Mindkét Dacia alapáron blokkolásgátlóval és első légzsákokkal óvja a dolgozókat, de a klímaberendezés már nem fért ebbe bele. A légkondi felára 120 ezer forint. Az extralistán is jellemzően a munkás napokra való apróságok kerültek, így többek között gumiszőnyeg, sárfogó, műanyag platóbélés, levehető vonóhorog és raktérfedő ponyva rendelhető.
Alig van vetélytárs
Konkurenst csak nehezen találunk a kicsi és olcsó teherszállítónak. Nekünk a Fiat Strada jutott elsőre az eszünkbe, majd a Nissan NP300-as, de azt később elfelejtettük. Nem illene egy kalap alá venni őket. A többi, főleg 4×4-es gazdag-pickuppal – amit szinte sosem munkaeszköznek vásárolnak – meg végképp felesleges lenne az összehasonlítás.
MOTORVÁLASZTÉK, ÁR: Dacia Logan Pick-up:
Típus, motor: |
Felszereltség: | Ár: |
1.6 64kW (90LE) | Access | 1 690 000 |
1.6 64kW (90LE) | Ambiance | 1 890 000 |
1.5 dCi 50kW (68LE) | Access | 1 940 000 |
1.5 dCi 50kW (68LE) | Ambiance | 2 140 000 |
1.5 dCi 63kW (86LE) | Ambiance | 2 240 000 |
MOTORVÁLASZTÉK, ÁR: Dacia Logan Van:
Típus, motor: |
Felszereltség: | Ár: |
1.4 55kW (75LE) | Access | 1 590 000 |
1.6 64kW (90LE) | Ambiance | 1 890 000 |
1.5 dCi 50kW (68LE) | Access | 1 940 000 |
1.5 dCi 50kW (68LE) | Ambiance | 2 140 000 |
1.5 dCi 63kW (86LE) | Ambiance | 2 240 000 |
A listaárak mellett most akciós áron is elvihetők a dolgos románok. Ha valaki mostanában részletre venne magának munkatársat, akkor további háromszázezer forintot levonhat a vételárból.