Mitől egyedülálló?

Öt ember kényelmesen elfér benne
Öt ember kényelmesen elfér benne

Öt ember kényelmesen elfér benne

Öt ember kényelmesen elfér benne


A Caddy összkerekes változata nem túl hivalkodó típus. Nem kürtöli büszkén a világba, mire is képes. Hiányoznak róla a divatos műanyag védőelemek, nem kapott hatalmas abroncsokat és a többi álterepjárós színpadi kellék is a raktárban maradt. Az autó hasa alatt láthatatlanul dolgozik a jó öreg merev híd, a kétrészes kardántengely és a Haldex-tengelykapcsoló. Mellettük még az üzemenyagtartálynak és a kipufogórendszernek kellett alkalmazkodnia a terepi élet kihívásaihoz.

A munkásosztály gyermeke

A piros ülések próbálják feledtetni, hogy teherautóban ülünk

A piros ülések próbálják feledtetni, hogy teherautóban ülünk

A piros ülések próbálják feledtetni, hogy teherautóban ülünk


Odabent a piros szegélyű szellőzőrostélyok, vidám üléskárpit és egyéb praktikus extrák – mint például az ülésfűtés – próbálják elfeledtetni az utasokkal, hogy azért mégiscsak haszonjárműben ülnek. Nagyjából ez sikerül is, legfeljebb a pőrén virító tekintélyes fémfelületek árulkodnak a munkásosztálybeli származásról. Ebben sajnos a Caddy konkurensei – nem, nem felejtettük el, hogy a Caddy 4Motion-nek egyelőre nincsen ilyenje – azért jobban teljesítenek. A Citroën Berlingo, vagy éppen a Renault Kangoo is otthonosabb nála.

4Motion

A barlangászok messzeföldön híresek tisztaságmániájukról

A barlangászok messzeföldön híresek tisztaságmániájukról

A barlangászok messzeföldön híresek tisztaságmániájukról


De a Caddy nem is ebben alkotott egyedit, hanem a négykerék-hajtásban. Negyedik generációs Haldexes összkerékhajtás segíti az autót, ha csúszós, saras útra merészkedik vele a sofőrje. A rendszer egyik legnagyobb újítása, hogy induláskor mind a négy kerék kiveszi a részét a munkából, nem kell megvárni, amíg az eleje elkapar. De azok is örülhetnek majd a biztosabb vonóerőnek, akik nehezebb utánfutóval kínozzák a kocsit.

Az összkerékhajtás ellenére a Caddy 4Motion nem terepjáró. Termetes hátsó diffije miatt még alacsonyabbra is került a legalsó pontja, tehát mélyszántásra ne ezzel induljunk. Azonban csúszós, havas, saras úton jól jön majd a plusz két hajtott kerék.
Sárba a családdal! 54


Gyári fotókon így néz ki a Caddy. A képre kattintva galéria ugrik elő.
Kattintás után törésteszt és teleüljük a Caddyt


Megtömhetetlen

Hétvégére, ha sok embert kell szállítani, akkor kifejezetten jól jön a Caddy. Öt ember kompromisszumok nélkül belefér, a hátulját meg egyenesen lehetetlen telerámolni. Nekünk sem sikerült, az öt hatalmas hátizsákot, megpakolt zöldséges ládát, gitárt egy falatra bekapta az autó. És felfelé még korántsem értük el az autó tetejét.

Nem a méret a lényeg
Sárba a családdal! 55


Az EuroNCAP töréstesztjén négycsillagosra vizsgázott a Caddy. Ez nem rossz eredmény, de manapság már szinte kötelező elvárás az öt csillag.
Legjobban a térdlégzsák hiányzik a kocsiból, mert a hiányában a műszerfal alja tehet kárt az elöl ülők combjában, térdében. Szintén akadt egy kis baj a tolóajtóknál is, az oldalütközésnél nem maradnak zárva. További részleteket itt olvashatnak, de a végeredményt eláruljuk: 27 pont, négy csillag.

Három teljes értékű szék

Három teljes értékű szék

Három teljes értékű szék


Az utastér is hasonlóan tágas, és itt is lehet felfelé terjeszkedni. Az ülések elég szélesek, és a magas üléspozíció miatt a lábtérre sem volt panasz. Galéria tartozik az első ülések fölé és a hátsók is rámolhatnak a fejük fölötti tárolókba.

Mindkét oldalon tágasra nyíló tolóajtón keresztül juthatnak be az utasok, ami megkönnyíti a gyors ki és beszállást. A második sorban ülők legfeljebb az idétlenül működő és kicsire sikerült ablakok miatt szomorkodhatnak. Cserébe nekik is jut a légkondicionált levegőből, amely a könyöklő hátuljából tör elő.

Autózás közben ismét kibújik az autóból a munkagép, de éppen ellentétes előjellel, mint gondolnánk. Cseppet sem nehéz vezetni a Caddyt, sőt, sokkal inkább túl könnyű. A kormány, a váltó, mind-mind úgy viselkedik, hogy az egész napos vezetés se legyen vele megterhelő.

Csendben morog

Ezt látja a söfőr

Ezt látja a söfőr

Ezt látja a söfőr


Egyelőre sajnos csak az 1,9-es lóerős turbófeltöltős dízelmotort rendelhetjük az összkerekes Caddyhez. Az elődnél jóval csendesebb motorhoz csak hatfokozatú váltót passzolhatunk, ha az alkalmi a terepjárás is fontos szempont a vásárlásnál. 105 lóereje az elvárhatónál dinamikusabban mozgatja a mezei Caddynél egy mázsával nehezebbre hízott fémdobozt. Mi 8,2 literes átlagfogyasztást mértünk, ami a gyári 6,6-hoz képest tetemes eltérés. Mentségünkre legyen szólva, hogy mi valódi úton használtuk az autót, nem szimulált körülmények közepette méregettünk. Az autó mentségére pedig az szóljon, hogy öten, rengeteg cucccal, főleg autópályán hajtottuk a nem éppen légies termetű kocsit. Így már fájdalommentes az eredmény.


Műszaki adatok -VW Caddy Life 4Motion
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1896
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 77(105)/4000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 250/1900
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 13,7
Végsebesség (km/h) 164
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 8,1
Lakott területen kívül (l/100 km) 5,6
Vegyes (l/100 km) 6,6
CO2 kibocsátás (g/km) 172
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4405/1794/1846
Tengelytáv (mm) 2682
Csomagtér (liter) 920/3020
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1476/654
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 7 297 400
A szériafelszereltség fontosabb tételei ESP, elektromos ablakok, állítható magasságú vezetőülés, ködlámpa, tetőgaléria, pohártartók, csomagrögzítő fülek.

Mellette – Ellene
  • hatalmas csomagtartó
  • oldalsó tolóajtók
  • csendes dízelmotor
  • összkerékhajtás
  • csak egyféle motor
  • túl könnyű kormány, váltó
  • teherautós hangulat