Az öt esztendeje bemutatott Mitsubishi Colt nemrég komolyabb átalakuláson ment keresztül. Legjobban a Lancer orrára hasonlító dizájn tűnik fel, pedig emellett rengeteg egyéb, kevésbé látványos részletében is megújult a Mitsubishi kisautója. Valamivel hosszabbra nőtt a Colt kasztnija, összementek a korábban hosszúra húzott hátsó lámpái és sajnos eltűnt belőle az előre-hátra tologatható második üléssor is.
Térérzet
Minden kerek
Bár a korábban alkalmazott tologatható hátsó üléseknek nyomát sem találjuk a frissítés óta, ennek ellenére a helykínálattal nem lesz baja a Colt tulajnak. Még akkor sem, ha colos termetével valamiért hátul kell utaznia. A magasra épített karosszéria tekintélyes belmagassággal várja a hosszúkás embereket elöl hátul, és még térdben sem szűk a hátsó traktus. Apró hiányosság, de már megszoktuk, ezért hiányzik a tengelyirányban is állítható kormány. Cserébe a volánt gazdagon meghintették gombokkal, így a kinézetre fapadosnak tűnő rádiót, és a tempomatot is innen lehet állítgatni.
Rángatnivalók
A vicces kinézetű gumival övezett váltó kellemes útitárs, pontosan, könnyedén működik. Szintén szórakoztató a kiskocsi fékje, ami a kis tömeggel párosítva remek dolog.
Műszerfala mindent tud, amit ebben a kategóriában tudni érdemes. Egyedül a fedélzeti számítógép kijelzőjének vezérlése került idétlen helyre, a CD-játszó betöltőnyílása mellé és a hűtőfolyadék hőmérője ad szűkszavú tájékoztatást a motorban uralkodó klímáról.
Mert ez műanyag
Lelketlen műanyag, de nem néz ki rosszul
Kárpitozásakor fukar kedvükben lehettek a tervezők, mert a legtöbb helyre csak egyszerű műanyagfelületek jutottak. Szemre azért nem rossz, de ha tapogatózni akarunk a kocsiban, ne az ajtók, vagy a műszerfal felé kacsintgassunk, hanem inkább az anyósülésen kutassunk kellemes fogású szerves anyag után.
Tárolórekeszekkel tisztességesen ellátták a kis Coltot. Ajtózsebeibe ugyan az A4-es méretű lapok maradandó alakváltozás nélkül nem passzírozhatóak be, de cserébe a kisebb mütyüröknek számtalan helyet találhatunk.
Így mutat a Mitsubishi Colt gyári fotókon. Kattintásra új galéria kerül elő a világháló mélyéről
Lapozás után kiderül, mennyire biztonságos és mit kér enni a kis Mitsubishi
A középkonzol függőleges rekeszeibe nem tudom, mit lehet biztonsággal elpakolni, és a váltó melletti pohártartóba sem tennék nyugodt szívvel semmi, folyadékkal töltött, pohárszerű készséget. Ellenben az első blikkre aprónak tűnő kesztyűtartó jobb széle feneketlen mélységet rejt, akár nagyobb palackokat is képes magába szippantani, ha kell, akkor pedig a nedű hűtését is képes megoldani.
Hátuljába alapból kicsit több mint kétszáz liternyi pakkot halmozhatunk fel, két szintben. Az ülések lehajtása után – először az ülőlapot kell függőlegesbe állítani, majd utána a háttámlát leborítani – 900 literessé varázsolható a hátsó rész.
Étvágy
Alig látszik rajta a kosz
Fogyasztását muszáj volt összevetni a nemrég kipróbált, szintén 1,3-as Toyota Yaris eredményével. Szinte ugyanazon az útvonalon, egyforma terheléssel próbáltuk ki mindkét kiskocsit. Míg a Toyota a spórolásban úgy segít, hogy a lámpánál leállítja a motort, addig a Mitsubishi a sebességváltások szükségességét jelző nyilakkal óvja a pénztárcánkat. Meg persze a sarki jégsapkát.
Nálunk a kis Colt 7,2 literes átlaggal érte be száz kilométeren, ami két decivel több a hasonló motorizáltságú Yaris tápanyagigényénél. Van egy olyan sejtésünk, hogy a különbség nagyban a Toyota hatfokozatú váltójának tudható be. Autópályán haladva jól jön a hosszú hatodik, csendesebb tőle a haladás és persze takarékosabb is.
Pörög, forog, ahogy kell
Ennyi látszik a motorból
A pluszfogyasztásért cserébe a Mitsubishi jóval élénkebben mozgatja a rábízott utasokat és cuccaikat. Rendesen pörgetve a motor hangja már képes mélyen az ember belsejében valamicske érzelmet is csiholni. De annak ellenére, hogy a Colté a kategória egyik legjobb teljesítmény/tömeg aránya, az autó mégis messze van attól, hogy a sportos jelzőt aggassuk rá, igaz, nem is annak készült. Igazán fürge, aprócska városi autónak, amiben kényelmesen elférni már sokkal jobb választás lehet. Mindkét nem számára vállalható külsővel.
Biztonság: |
Négycsillagos
Legutóbb jó pár éve törtek Coltot az EuroNCAP szakemberei. A ráncfelvarrás előtti járgány négycsillagosra vizsgázott, amit 25 pont begyűjtése után ítéltek meg neki. Frontális ütközéskor a vezető mellkasa összeütközhet a kormánnyal, az elöl ülők térdére pedig a műszerfal jelent veszélyt. A sofőr lábterébe ezen felül még a kormányszervo alkatrészei is bekukkanthatnak. Szerencsére ezt a hiányosságot azóta már orvosolták. A gyermekbiztonság című műsorszámban az ötből három csillagot szerzett a kiskocsi. Itt a hároméves gyereknek megfelelő bábu adatai okoztak kisebb riadalmat, de nem kerülhette el az autó a kikapcsolt utasoldali légzsák kapcsolójának és a jelzések menetrendszerű kifogásolását sem. |
Konkurensek ebben a méretben:
Típus, modell |
Árak |
|
Opel Corsa 1.4 (90LE) | 3 549 000 | |
Toyota Yaris 1.33 (100LE) | 3 280 000 | |
Mazda2 1.3 (75LE) | 3 199 900 | |
Ford Fiesta 1.25 (82LE) | 3 385 000 |
Már csak a szokásos adattábla van hátra
Műszaki adatok -Mitsubishi Colt 1,3 Invite | |
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 1332 |
Hengerek / szelepek száma | 4/16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 70(95)/6000 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 125/4000 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 11,1 |
Végsebesség (km/h) | 180 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 7,7 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 5 |
Vegyes (l/100 km) | 6 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 143 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 3940/1695/1550 |
Tengelytáv (mm) | 2500 |
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) | 970/490 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 47 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 3 049 000 |
Tesztelt autó ára (forint) | 3 262 800 |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye: |
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|