Dögös

Nagyszerű
Dögös, formás, sportos

Dögös, formás, sportos

Dögös, formás, sportos


Elképesztően jól néz ki az új Mégane Coupé. Izmos, feszes vonalak, sportos összhatás. Nagyon megnyerő. És ehhez nem is kellett nagyot kockáztatni, elég volt a Laguna néhány elemét átvenni.

Kicsit megkalapálták, belekerült pár új ív, had szóljon! Nem görcsöltek rá nagyon, pedig a megújulás fő mottója az volt, hogy legyen megnyerő az új Mégane.

A Coupé hasmagassága 12 mm-el alacsonyabb, mint az ötajtósé. Ennek köszönhetően pont annyival lett stabilabb a kanyarokban, hogy a kényelmi szempontokat se kelljen feladni.

Nagyjából nyolc kilót vesztett a tömegéből a korábbi változathoz képest, szerencsére nem a biztonság rovására:

Törésteszt: Szuperbiztonságos az új Megane
Nem trükköznek, tényleg biztonságos

Nem trükköznek, tényleg biztonságos

Nem trükköznek, tényleg biztonságos


A Renault újabb, szám szerint tizenegyedik modellje kapott ötcsillagos minősítést az EuroNCAP töréstesztjén.

A francia gyártó egyenesen kategóriája legbiztonságosabb autójaként hirdeti az új Megane-t, ami a felnőtt utasok szempontjából igaz is…
Tovább

A vad külső és a 180 ló ellenére visszafogott

Izgalmas autó, ami nem volt jellemző rá eddig

Izgalmas autó, ami nem volt jellemző rá eddig

Izgalmas, ami eddig nem volt rá jellemző


A 2.0 TCe névre keresztelt jószág, 7,8 másodperces gyorsulásával a Mégane-család legfickósabb példánya (egyelőre, majd ha jön az RS, akkor aztán hűha…), elsőre mégsem érezni rajta.

Az autóban szinte minden a kényelmi szempontoknak lett alárendelve. Gyakorlatilag nulla motorhanggal reagál a gyorsításokra, pedig a turbólyuk elmúltával iszonyatosan megugrik. Menet közben már kifejezetten sportos dinamikával lehet közlekedni vele, de azért messze nincs a végletekig kihegyezve.

Nagyot dob az életminőségünkön a hatfokozatú váltó. Alacsonyabb fordulatnál is fel lehet kapcsolni, kellően nyomatékos a rendszer. Így autózva, a teszt alatt 10,5 literes átlaggal sikerült elutózni a city-ben. Ennél kevesebbre nem is nagyon számíthatunk.

A belsőtér és csupa-csupa szivárványos információ jön Mégane Coupéról!


Belül

Az autó belsejében, csakúgy, mint a külsőn, sok elem lehet ismerős a Lagunából. Itt sem kockáztattak, jöjjenek a jól bevált alkatrészek.

Ezeknek hála a Mégane nagyot lépett előre minőség terén. A kategória egyik legigényesebb belterével lett ellátva.

Nem egy vadállat, a kényelem a lényeg

Nem egy vadállat, a kényelem a lényeg

Nem egy vadállat, a kényelem a lényeg


Mindenhol kellemes tapintású a műszerfal. Az üléseket, a kormányt széles skálán lehet variálni, mindenki megtalálhatja a neki legjobban tetsző pozitúrát. A hátsó helykínálat lehet az egyetlen problémaforrás. Ott nem túl rózsás a helyzet, de azért elviselhető.

Nagy bánatunkra a tesztautóban mindössze a „Renault kártya” néven elhíresült megoldás volt. Ami igazából semmivel sem nyújt többet a mezei slusszkulcsnál. Az ennél lényegesen hasznosabb „Automata Renault kártya” felára 80 ezer forint. Ez már magában foglalja azt az érzékelőt, amitől magától nyit-zár az ajtó és indul a motor.

Ha már felszereltség. A Mégane Coupé 180 lovas változata meglepően kedvező árakkal támad. Magas minőségű belsőtér, pofás külső, 180 ló 5 millióért. Egész jó, nézzük csak a többieket:

A konkurensek árai
Megane Coupé 2.0 TCe (180 LE) 5 090 000 Ft
C4 Coupé 1.6THP (150 LE) 4 730 000 Ft
Opel Astra GTC 1.6 TURBO (180 LE) 6 150 000 Ft
KIA ProCee’d 2.0 3DR (143 LE) 5 750 000 Ft
Volkswagen Scirocco 1.4 TSI (160 LE) 7 174 600 Ft

Tudta-e? (Érdekességek az új Mégane-ról)
Ez csinálta a tolvaj

Ez csinálta a tolvaj

Ez csinálta a tolvaj


Kémek

2008 közepén hatalmas port kavart (vagy kavartak körülötte), amikor egy francia autós újság szerkesztőségében nyomoztak a csendőrök.

Ipari kémkedés címén tett feljelentést a francia Renault cég amiatt, hogy az Auto Plus magazin jóval a bemutatás időpontja előtt nyilvánosságra hozta több új Renault-modell, köztük a Mégane fotóit és adatait. A rendőrség házkutatást tartott a szerkesztőségben és a lap egyik újságíróját őrizetbe is vette.

NFS Undercover

NFS Undercover

NFS Undercover

NFS Undercover


A Renault Mégane Coupé is szerepel a népszerű Need For Speed sorozat egyik legújabb játékában az Undercover-ben.

„Az új Mégane Coupé sportos, versenyautós megjelenése meggyőzte a játék fejlesztőit, hogy az új Renault modellt is felvegyék a játékban szereplő különleges autók közé.”

Na persze. Maradjunk annyiban, hogy ez a megjelenés ugyan mindkét fél számára kedvező, bizonyára nem ingyen voltak jó fejek a fejlesztők.


Műszaki adatok – Renault Mégane Coupé 2.0 TCe
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1998
Furat x löket (mm) 82,7×93
Hengerek / szelepek száma 4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 132 (180) 5500
Max. nyomaték (Nm/ford.) 300/2250
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 7,8
Végsebesség (km/h) 230
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 10,2
Lakott területen kívül (l/100 km) 6,1
Vegyes (l/100 km) 7,6
CO2 kibocsátás (g/km) 178
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4299/1804/1423
Tengelytáv (mm) 2640
Csomagtér (liter) 344
Menetkész tömeg/megengedett tömeg (kg) 1320/1830
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 60
Gumiméret 225/45 R 17
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye A minőség sokat javult és az ára is igen vonzó. Remek vétel azoknak, akik egy soklóerős kupéra vágynak!
Pontszám (max. 10) 7,5 pont