Dögös
Elképesztően jól néz ki az új Mégane Coupé. Izmos, feszes vonalak, sportos összhatás. Nagyon megnyerő. És ehhez nem is kellett nagyot kockáztatni, elég volt a Laguna néhány elemét átvenni.
Kicsit megkalapálták, belekerült pár új ív, had szóljon! Nem görcsöltek rá nagyon, pedig a megújulás fő mottója az volt, hogy legyen megnyerő az új Mégane.
A Coupé hasmagassága 12 mm-el alacsonyabb, mint az ötajtósé. Ennek köszönhetően pont annyival lett stabilabb a kanyarokban, hogy a kényelmi szempontokat se kelljen feladni.
Nagyjából nyolc kilót vesztett a tömegéből a korábbi változathoz képest, szerencsére nem a biztonság rovására:
Törésteszt: Szuperbiztonságos az új Megane |
A Renault újabb, szám szerint tizenegyedik modellje kapott ötcsillagos minősítést az EuroNCAP töréstesztjén. A francia gyártó egyenesen kategóriája legbiztonságosabb autójaként hirdeti az új Megane-t, ami a felnőtt utasok szempontjából igaz is… |
A vad külső és a 180 ló ellenére visszafogott
A 2.0 TCe névre keresztelt jószág, 7,8 másodperces gyorsulásával a Mégane-család legfickósabb példánya (egyelőre, majd ha jön az RS, akkor aztán hűha…), elsőre mégsem érezni rajta.
Az autóban szinte minden a kényelmi szempontoknak lett alárendelve. Gyakorlatilag nulla motorhanggal reagál a gyorsításokra, pedig a turbólyuk elmúltával iszonyatosan megugrik. Menet közben már kifejezetten sportos dinamikával lehet közlekedni vele, de azért messze nincs a végletekig kihegyezve.
Nagyot dob az életminőségünkön a hatfokozatú váltó. Alacsonyabb fordulatnál is fel lehet kapcsolni, kellően nyomatékos a rendszer. Így autózva, a teszt alatt 10,5 literes átlaggal sikerült elutózni a city-ben. Ennél kevesebbre nem is nagyon számíthatunk.
A belsőtér és csupa-csupa szivárványos információ jön Mégane Coupéról!
Belül
Az autó belsejében, csakúgy, mint a külsőn, sok elem lehet ismerős a Lagunából. Itt sem kockáztattak, jöjjenek a jól bevált alkatrészek.
Ezeknek hála a Mégane nagyot lépett előre minőség terén. A kategória egyik legigényesebb belterével lett ellátva.
Mindenhol kellemes tapintású a műszerfal. Az üléseket, a kormányt széles skálán lehet variálni, mindenki megtalálhatja a neki legjobban tetsző pozitúrát. A hátsó helykínálat lehet az egyetlen problémaforrás. Ott nem túl rózsás a helyzet, de azért elviselhető.
Nagy bánatunkra a tesztautóban mindössze a „Renault kártya” néven elhíresült megoldás volt. Ami igazából semmivel sem nyújt többet a mezei slusszkulcsnál. Az ennél lényegesen hasznosabb „Automata Renault kártya” felára 80 ezer forint. Ez már magában foglalja azt az érzékelőt, amitől magától nyit-zár az ajtó és indul a motor.
Ha már felszereltség. A Mégane Coupé 180 lovas változata meglepően kedvező árakkal támad. Magas minőségű belsőtér, pofás külső, 180 ló 5 millióért. Egész jó, nézzük csak a többieket:
A konkurensek árai | |
Megane Coupé 2.0 TCe (180 LE) | 5 090 000 Ft |
C4 Coupé 1.6THP (150 LE) | 4 730 000 Ft |
Opel Astra GTC 1.6 TURBO (180 LE) | 6 150 000 Ft |
KIA ProCee’d 2.0 3DR (143 LE) | 5 750 000 Ft |
Volkswagen Scirocco 1.4 TSI (160 LE) | 7 174 600 Ft |
Tudta-e? (Érdekességek az új Mégane-ról) |
Kémek 2008 közepén hatalmas port kavart (vagy kavartak körülötte), amikor egy francia autós újság szerkesztőségében nyomoztak a csendőrök. Ipari kémkedés címén tett feljelentést a francia Renault cég amiatt, hogy az Auto Plus magazin jóval a bemutatás időpontja előtt nyilvánosságra hozta több új Renault-modell, köztük a Mégane fotóit és adatait. A rendőrség házkutatást tartott a szerkesztőségben és a lap egyik újságíróját őrizetbe is vette. NFS Undercover A Renault Mégane Coupé is szerepel a népszerű Need For Speed sorozat egyik legújabb játékában az Undercover-ben. „Az új Mégane Coupé sportos, versenyautós megjelenése meggyőzte a játék fejlesztőit, hogy az új Renault modellt is felvegyék a játékban szereplő különleges autók közé.” Na persze. Maradjunk annyiban, hogy ez a megjelenés ugyan mindkét fél számára kedvező, bizonyára nem ingyen voltak jó fejek a fejlesztők. |
Műszaki adatok – Renault Mégane Coupé 2.0 TCe | |
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 1998 |
Furat x löket (mm) | 82,7×93 |
Hengerek / szelepek száma | 4/16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 132 (180) 5500 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 300/2250 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 7,8 |
Végsebesség (km/h) | 230 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 10,2 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 6,1 |
Vegyes (l/100 km) | 7,6 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 178 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4299/1804/1423 |
Tengelytáv (mm) | 2640 |
Csomagtér (liter) | 344 |
Menetkész tömeg/megengedett tömeg (kg) | 1320/1830 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 60 |
Gumiméret | 225/45 R 17 |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | A minőség sokat javult és az ára is igen vonzó. Remek vétel azoknak, akik egy soklóerős kupéra vágynak! |
Pontszám (max. 10) | 7,5 pont |