Rengeteg animáció
Parkolóradarok elöl-hátul

Parkolóradarok elöl-hátul

Parkolóradarok elöl-hátul


Kezdjük el még egyszer! Az új Grand Scénicről van szó, amely természetesen nagyobb lett az elődnél – hét centit nőtt hosszban, 3,4-et pedig tengelytávban. Gyarapodott a csomagtér is, itt tízszázalékos a növekedés, de a látóterünket is szélesíti a Grand Scénic, aminek az eddig a holttérben kommandózó gyalogosok is örvendezhetnek.

A sajtóanyag szerint a 3,2 millió példányban eladott korábbi verziók után, a legújabb Scénicben a harmadik sorban, felnőtteknek is akad elegendő hely. Vállalkozó szellemű vagyok, mindent az olvasókért, így bemásztam hátra.

Nem volt jó. A tető egyáltalán nincs közel, de a lábtér nagyon kevés. Nem hisztizek, nem vagyok átlagos magasságú, és nem is hobbim a harmadik sorban utazás, így az éppen kéznél lévő 175 cm-es mérettel bíró kollégára néztem kérdőn. Saját bevallása – és a képek tanúsága szerint – ő sem érezte jól magát leghátul. Elférni ugyan elfért, de ha lett volna belőle még egy, akkor már biztos verekedés tört volna ki a helyért harmadik sorban.

Mókás részleteket rejt

Mókás részleteket rejt

Mókás részleteket rejt


Furcsa egybeesés, hogy ezután mindannyiunknak a hétüléses Dacia ugrott be elsőre, mert abban valami csoda folytán mégis elfértünk a leghátsó sorban is. Még az átlagnál colosabb termettel is. Igaz, az kevésbé puccos, nincsenek benne ügyes, variálható, kiszedhető ülések sem.

Animáció

A harmadik generációs Scénic legszórakoztatóbb része a zseniálisra sikerült műszerfal. Korábban már sokat keseregtem azon, hogy miért kell egy autóban azt a háttérvilágítás színt nézni évekig, amit valaki jónak talált, miért nem dönthetünk magunk. Én igazán beértem volna kevesebbel is, de a Renault nagyon kitett magáért. Gombnyomásra lválogathatunk az előre beállított műszerfaldizájnok között. De ez még nem minden, annyi animációt csalogathatunk a kijelzőre, amennyitől maga Jankovics Marcell is elérzékenyülne.

TFT műszerfal

TFT műszerfal

TFT műszerfal


De most elégedetlenkedem egy kicsit: miért nem lehetett úgy elkészíteni a műszerfal grafikáját, hogy azt bárki kedvére teljesen átalakíthassa. Esetleg netről letölthető skin-eket is ajánlhatnának az autókhoz, vagy ne adj’ isten még azt is el tudnám képzelni, hogy a Renault weboldalán futó műszerfaltervező program segítségével lehetne saját kijelzőt fabrikálni.

Tologathatnánk a sebességmérőt és a fordulatszámmérőt ide-oda, lehetne modern, analóg skála, vagy éppen római számos digitális. Mindez bármilyen színben. Nem lenne vonzó – bár belátom teljesen felesleges – lehetőség?

Hétszemélyes limuzin

Csinos belső

Csinos belső

Csinos belső


Ismét a sajtóanyagból idéznék, ahol a Scénic limuzinos vezethetőségéről regélnek. Az indulásig nem nagyon tudtam mit kezdeni ezzel az információval, de a megvilágosodás nem maradt el.

A szarvnyúlványos segédváz merevsége érezhető a kanyarokban, de hálával gondolok a hátsó felfüggesztés és a vázszerkezet közötti kétféle anyagból született perselyekre, valamint a szervokormány szabályozására is.

Ugyan elképzelésem sincs, mire jó a nagyobb sávszélességen működő szervomotor és az indukciós nyomatékérzékelő, csak örülök neki, hogy együtt utazunk. Ugyanis a hétszemélyes batár egyáltalán nem úgy viselkedik, mint egy családi kisbusz. Nem billeg, nem dől, hanem csak szépen halad.

160 lóerő és 380 Nm a kétliteres dCi-ben

160 lóerő és 380 Nm a kétliteres dCi-ben


A képre kattintva a díszes, gyári galéria nyílik meg         

Lapozás után árak is lesznek.


Konyhaszekrény

Mivel tágas családi autóról van szó, a különféle tárolórekeszek sem maradhattak ki az autóból. Egész pontosan 40 -féle van belőle, amelyekben 92 liternyi apróságot szállíthatunk. A szokásos kesztyűtartó, könyöklő mellett – utóbbi előre-hátra tologatható – a padlóba rejtett csempészdobozok és a hétüléses csomagtartójában helyett kapott rolótartó érdemel külön figyelmet.

Az ötszáz euróba (150 ezer forint) kerülő, a TomTom által szállított navigációs berendezésben is van poén, itt a helyzetünket a térképen jelölő nyilat cserélhetjük le egy listából kiválasztott Renault képére. A GPS magyar hangja – Ervin és Mariska – viszont csak hobbi szinten beszélik a nyelvet, amely néha mosolyogtató, hülye mondatokban mutatkozik meg.

Minőségi látvány, de tapintásra sem rossz

Minőségi látvány, de tapintásra sem rossz

Minőségi látvány, de tapintásra sem rossz


A lakberendezésben nincs hiba. Stílusos az utastér, amit príma anyagokkal tömtek tele a  francia gyárban. Néhány eldugott zugban nagy nehezen találunk rideg műanyagot, de például a műszerfal árnyékolója annyira valószínűtlenül puhára sikerült, hogy ha egy szomorú napon macskává válnék, egész biztosan ott henyélnék heteken keresztül.

Persze benyitottunk a motortérbe is, ahol újdonságok is akadnak. Mégsem az új motorokon csodálkoztunk el, hanem a könnyen nyitható záron és a gázrugós fedélen. Elegáns megoldás mindkettő.

Benzines vs. dízel

Bebugyolált motor

Bebugyolált motor

Bebugyolált motor


Kétféle tesztautót tudtunk kipróbálni, a dízelek közül a legnagyobb, 160 lóerős változatot kaparintottuk meg – amellyel akár az egyelőre eltűnő Espace utáni űrt is betölthetik a vásárlók – benzinesből pedig a 130 lovas 1,4-est.

Mindkét motor szépen, bár inkább nyugodt stílushoz passzolóan mozgatta a másfél tonna körüli autót, de ebben nincs is hiba, családdal ne őrüljön meg az ember. A harminc lóerőnyi különbség is rejtve maradt, ezt utólag a dízel gazdagabb felszereltségére és a hétüléses kivitelre fogtuk.

Étvágy

Ez most éppen a dízel

Ez most éppen a dízel

Ez most éppen a dízel


A tesztút fogyasztási adataival kapcsolatban csak a fedélzeti számítógépre hagyatkozhattunk, a pontos mérésekkel meg kell várnunk a tesztautót. Kíváncsiak is leszünk az eredményekre, ugyanis a műszerek szerint a dízel és a benzines szinte teljesen egyforma étkű.

Ez a dízelmotornak kellemetlen, mert a 130 lóerős kis benzines így nagyon jó üzletnek látszik. Csendesebb is, mint a dízel, kis fordulaton sem bosszantóan erőtlen és egyéb, turbós motorokra jellemző hisztije sincs. Nem sokat gondolkodnék rajta, hogy melyiket vigyem haza.

Árak:

Már 3 840 000 forinttól is lehet valakiből Scénic tulajdonos, ha valaki úgy dönt, hogy elfogadja a Renault Crédit finanszírozási ajánlatát. A teljes árlistát itt böngészhetik:

Ötszemélyes változat
Authentique
Expression
Dynamique
Privilége
1,6 16V (110LE) 4 240 000 4 540 000 4 790 000
1,4 TCe (130LE) 4 740 000 4 990 000 5 290 000
1,5 dCi (105LE) 4 740 000 5 040 000 5 290 000 5 590 000
1,9 dCi (130LE) 5 590 000 5 890 000
2,0 dCi (160LE) 6 290 000 6 590 000

Hétszemélyes változat
Authentique
Expression
Dynamique
Privilége
1,6 16V (110LE) 4 390 000 4 690 000 4 940 000
1,4 TCe (130LE) 4 890 000 5 140 000 5 440 000
1,5 dCi (105LE) 4 890 000 5 190 000 5 440 000 5 740 000
1,9 dCi (130LE) 5 740 000 6 040 000
2,0 dCi (160LE) 6 440 000 6 740 000