Horror a dízelmotor felára 1
Horror a dízelmotor felára 45


A KIA Cee’d volt a nagy áttörés. Azóta mindkét koreai márka folyamatosan hozza a jobbnál jobb autókat. A Hyundai egy kis lemaradásban van, de az Astra méretű i30 után a kisautók versenyébe is megpróbál belefolyni.

A miniautó i10 után a Yaris méretű i20 is tetszetős lett. Leginkább a Corsára emlékeztet a kasztni. Pofás, de minden felesleges csicsától mentes darab.

Belül vidáman elfér négy felnőtt, de a két felnőtt/két gyerek felállás talán életszerűbb. Az i20 nem kényeztet Citroën mennyiségű családi extrával, rekesszel, tárolóval, de a létszükségletet azért meghaladja.

Horror a dízelmotor felára 46


A 295 literes csomagtartóban két közepes méretű táska majdnem megtöltötte a teret, ami egy picit riasztó. Talán még egy egészséges bevásárló túra alkalmával is meggyűlhet a bajunk vele, pedig a kisautók között ez a méret kimondottan jónak számít. Csak összehasonlításként: az új Swift csomagtartómérete 213 liter.

A 78 lóerős benzines után a kétféle 1,4-es dízelből ezúttal a kisebbik, 75 lóerős változatot hoztuk el. Egy párszor bele kellett nézni a forgalmiba, hogy nem-e lehetséges-e, hogy esetleg tévedünk-e, mert bitang jól éreztük benne magunkat.

Kizárólag városban hajtottuk, az átlagfogyasztása ennek ellenére 4,9-re jött ki.

Videó

Dízelfelár: 425 000 Ft

Horror a dízelmotor felára 47


Az 1,25-ös benzines alapára 2 799 000 Ft, sajnos a kiválóan üzemelő és jól fogyasztó dízel modellért brutális felárat kell fizetni.

A 3 674 000 forintos modell a motoron kívül fényezett külső tükörrel, szivárványos ülésekkel, bőrkormánnyal, klímával és még pár aprósággal nyújt többet, mint benzines társa. Azonos felszereltséggel, Comfort kivitelben az árkülönbség emészthető, 425 ezer forint. Aki viszont beérné az alapmodellel, annak sokkal nagyobb az ugrás.

Kérem kapcsolja ki, vagy lapozzon a konkurensek áraihoz a következő oldalra.


Nehéz piacon kell bizonyítania az i20-nak

Az i20 kategóriájában olyan öreg rókák vannak, mint a Fiesta, a 207-es, a Polo, a Yaris a Corsa és a Citroën C3. Nem lesz könnyű dolga a Hyundainak. Sokalljuk a majd négymilliós vételárat, de vajon mit kérnek el a többiek?

Konkurensek árai
Hyundai i20 1.4 CRDi LP (75 LE) 3 674 000 Ft
Citroën C3 Exclusive 1.4 HDi (70 LE) 4 030 000 Ft
Ford Fiesta Titanium 1.4 TDCi (68 LE) 3 775 000 Ft
Opel Corsa Enjoy 1.3 CDTI (75 LE) 3 873 000 Ft
Peugeot 207 Trendy 1.4 HDi (70 LE) 4 019 000 Ft
Toyota Yaris Sol Plus 1.4 D-4D (90 LE) 4 025 000 Ft
VW Polo Comfortline ICE 70 PD TDI (70 LE) 3 895 000 Ft

Műszaki adatok – Hyundai i20 1.4 CRDi LP (PDF)

Mellette – Ellene
  • Szép
  • USB-s MP3 csatlakozó
  • Jól megy
  • Jól fogyaszt
  • A lehetőségekhez képest tágas
  • A dízelmotor felára

További képek a galériában! Katt a képre!

Horror a dízelmotor felára 48