Gyerekfejjel még álmodozva nézegettem a Volgák barna műbőrrel borított, ostoba harmadik üléssorát is, de mára már sokat vesztett vonzerejéből a leghátsó sor. Igaz, közben nőttem egy métert, de a harmadik üléssorok is sokat fejlődtek.
A lehajtható, öv nélküli szükségülést azóta felváltották a hárompontos övvel felvértezett darabok, de a teljes értékűvé válás még várat magára.
A hétszemélyes kocsik létjogosultsága felett vitatkozhatunk napestig, lényeg hogy vannak és igény is van rájuk. Receptjük sem bonyolult, leggyakrabban haszonjárművekből, egyterűekből, ritkábban szabadidő-autókból barkácsolnak nagyobb befogadóképességű változatokat.
A Peugeot 308SW mégis tudott valami újat mutatni a témában. Nemcsak annyiban tér el a saját hétszemélyesük a többitől, hogy itt mezei kombiba tettek még két ülést a csomagtartóba, hanem a variálhatóság tekintetében is.
Hétüléses 308-as járt már nálunk, igaz, akkor az 1,6-os benzinest, most pedig a kétliteres dízelt próbálhattuk ki.
Álompár
A hatfokozatú manuális váltóval közösen dolgozó dízel többször is kellemes meglepetést okozott. Először is szépen szalad, papíron ugyan 11 másodpercnél is több idő kell neki a százas sprinthez, de ezt odabent nem érezni soknak. Igaz, nem is ez a lényeg, hanem a 136 lóerős dízelmotor fogyasztása.
Ritkán találkozunk olyan tesztjárgánnyal, amellyel a gyári fogyasztási eredményeket tudjuk teljesíteni. A 308 SW-vel a fedélzeti számítógép szerint jó ideig hat liter alatti átlagfogyasztással autóztunk, amely a számolásnál végül 6,1-re szökött fel. Meglepő eredmény egy ülésekkel, súlyos üvegtetővel kistafírozott autótól.
A képre kattintva a gyári fotós munkájában gyönyörködhetnek
Lapozás után belebolondulunk az ülésállítgatásba. Katt, a második oldalra!
Szép, de ráz
A gazdag felszereltséghez sajnos az óriási felnin feszülő sportos abroncs is járt. Látványra kétségtelenül telitalálat, de közlekedésre már korántsem ideális ez a variáció. Kemény, zajos, ráz. Hétszemélyes kombiba – amelyben 136 lovas dízelmotor ketyeg – ez talán nem feltétlenül indokolt. Jobban illene hozzá valami kényelmesebb darab.
Üvegház
A 308-as belsejéről már rengeteget írtunk, szépek, jó minőségűek a textilek, műanyagok egyaránt. A világos számlapú műszerfallal nem lehet az égvilágon semmi bajunk, a gigantikus üvegtető a világos kárpitozással együtt – amelynek tisztántartása azért komoly feladatot ró majd a tulajdonosra – pedig telitalálat. De a korábbi, 308-asról írt cikkeinkben ezeket már leírtuk számtalanszor.
Ezért most csak azokat nézzük, amelyektől más a 308 SW, mint a többi tesztkocsi, ez pedig nem más, mint a számtalan variációban csatasorba állítható hét darab ülés. Ezeket – persze az első kettő kivételével – egyesével ki is lehet szerelni, ha éppen a csomagszállítás a fontosabb elfoglaltság. A középső sorban lévő foteleket – háromról van szó – egyesével tologatni is lehet. Mindezt érthetően, egyszerűen, könnyen, anélkül, hogy sérvet kapnánk a mázsányi fotelek pakolászásától.
Kompromisszum
Ha valaki a leghátsó sorba kényszerül, akkor ott nem fogja magát túl jól érezni, de kevés az olyan hétszemélyes járgány, amelyben kompromisszumok nélkül lehet itt utazni. A közepes méretű kombiból kreált 308 SW sem ilyen. A fejtér kicsi, a lábaink is összegabalyodnak majd, de ne felejtsük, sokszor egy harmadik sor is jobb, mint tömegközlekedni.
A 308-asból faragott gusztusos hétszemélyes járgány kisgyerekekkel, illetve más, összetett logisztikai gyakorlatok sikeres megoldásához lehet okos választás. Amely bónuszként még meglepően takarékosan is üzemeltethető.
Biztonság: | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|