Mekkora az akkora?
Tisztázzuk mindjárt az elején a Chevrolet Cruze méretét, amit a teszt alatt több járókelő és ismerős is rosszul helyezett el a fejében lévő táblázatban. Aki mellé lőtt, egytől egyig egy kategóriával magasabbra sorolta be a Lacetti leváltására készült szedán Chevrolet-t, sőt, volt aki az Insignia koppintására gyanakodott. Egyikről sincs szó. Ugyan a Cruze kifejezetten méretes, mégis a Golf/Astra kategóriában versenyez, egyelőre ott is csak a szedánok között.
Versenytárs van elég, ugyanitt indul a Mazda3 Sedan, a Mitsubishi Lancer, az általunk rendkívül kedvelt Skoda Octavia, a Mégane és Focus limuzin, és a Honda Civic Sedan, amire hátulról eléggé hajaz is a vadiúj Chevy.
Valami új
Minden porcikájában új autó a Chevrolet Cruze, szerencsére ez látszik is rajta. Ez az első modell, amely teljes egészében a Daewoo-korszak után született, így nincsenek Dél-Koreára utaló zöld digitális órák, és egyéb gagyi apróságok (annak ellenére, hogy ott készül). A forma kívülről laza amerikai, a belső, a minőség, a használhatóság viszont teljesen európai, amit most először érzünk egy Chevrolet emblémával megbillogozott autóban.
A Cruze feltűnően különbözik a Lacettitől, aminél méretesebb, dögösebb és sokkal szerethetőbb is egyben. Nem mellesleg ugyanerre a padlólemezre épül majd az új Astra, sőt a Chevrolet Volt is, így nem elképzelhetetlen egy villamos hajtású változat sem a későbbiekben.
Megelőlegezett ötcsillagos | |
A GM ötcsillagos töréstesztet remél a Cruze-tól, sőt úgy méretezte az alapokat, hogy az az Egyesült Államokban 2010-től érvényes ütközésbiztonsági, például a borulásvédelmi előírásoknak is megfeleljen. Az autó szerkezetének 65 százaléka nagy szilárdságú acél. Az EuroNCAP csillagaira még várnunk kell, de a túraautó világbajnokságban már túl van egy éles törésteszten az autó. A türelmetlenek kedvéért: 1:39-nél csattan az utcai Cruze és a verseny BMW. |
Metamorfózis
Csak a mitológiából ismertek olyan csodás átváltozások, mint amilyen a Lacetti és Cruze között történt. A kicsit Civices hátsót egy kifejezetten agresszív izomautós kinézet váltja a túlvégen, de az összeköttetést is szép, ívelt formák határolják.
Az igazi csoda az utastérben leledzik, ahol igazi terülj-terülj asztalkám fogadott bennünket. Persze nem egy alapfelszereltségű modellt kaptunk, hanem egy minden extrával megszórt 1,8-as automata váltós LT felszereltségű kivitelt bőrüléssel, tempomattal, tolatóradarral, egy halom lufival, esőérzékelős ablaktörlővel, stb.
A cikk még nem ért véget. A következő oldalon kiderül, hogy a Cruze olcsóbb konkurenseinél
A Daewoo és általában a dél-koreai autók igénytelen műszerfala a múlté, a Cruze-ban szemünk minden igényét kielégítő belső fogad. A színkombináción lehetne vitatkozni, de a dizájn minden várakozásunkat felülmúlta. Még akkor is ha a fémes hatású elemek is full műanyagok, és a legtöbbjével ölni lehetne, olyan kemény. Nem is emlékszem, mikor tetszett ennyire belső utoljára.
Nem lóg ki a kormány sem a sorból. Szép, sportos, a mostani divatnak megfelelően alul kissé lecsapott, mindenféle állítgatási lehetőséggel a két oldalán. És ami a legfontosabb: az alapkivitelt leszámítva mélységben és magasságban is állítható.
Amelyik kutya ugat, az nem harap
Négyhengeres, 1,8-as benzinmotor, 141 lóerős, a hozzá kapcsolt automata pedig hatfokozatú. Jól hangzik, ugye? De még milyen jól. Épp ezért csalódtunk hatalmasat, amikor némi dinamikát próbáltunk előcsalogatni ebből a kellemesnek tűnő kombinációból. Azt persze nem értem, hogy miért kell egy ilyen autóba a magyar piacon automata váltó, de ettől még nem feltétlenül kellene lomhának lennie.
A motor a teljesítményhez képest erőtlennek tűnik, a tiptronic funkcióval is megáldott váltó lassan kapcsol, és néha túlságosan sokat egyszerre. Az eredmény túlzott motorbőgés, amihez sajnos nem párosul semmilyen érezhető dinamizmus.
András a menetpróbán szerzett tapasztalata alapján állítja, hogy alig van különbség az 1,6-os és 1.8-as motor között, sőt az addig keverőkanálra emlékeztető Chevrolet kézi váltó is a múlté. Ennek fényében azokat ajánlanánk, amivel közel 1 milliót is megspórolhatunk.
Csendes, kényelmes
Ha nem nyomjuk tövig a gázpedált, hanem konstans sebességgel haladunk, a Cruze meglepően csendes. Nem egy Lacettihez képest, hanem bármilyen német, japán autóhoz képest is. A szélzaj és a gumiktól érkező zaj is csekélyebb, mint vártuk; ez nagyban növeli az utasok komfortérzetét.
Nézz körül az autó belsejében!
A körülnézéshez tartsd lenyomva az egér bal gombját, nagyításhoz használd az egér scroll gombját, vagy használd a kép alján látható ikonokat. (Gömbpanoráma: Grépály András Zoltán)
Apróság, de a multifunkciós kijelző mögötti számítógép menüjét állítva is kellemes érzés foghat el bennünket, amikor olyan dolgokat tudunk változtatni, mint a központi zár automatikája és egyéb kényelmi funkciók. Ez is egy magasabb kategória jellemzője.
Az üléshelyzet szintén jó, bár a túlsúlyosaknak fenékben szűk lesz kicsit a szék. A hátsó lábtér jó, kár, hogy a csapott hátsó rész miatt 180 felett (centi, nem kiló) már kevésbé kényelmes a fejtér. A 450 literes csomagér átlagos méret, de bőven elég a hétköznapokra.
Na végre
A Cruze végre egy olyan Chevrolet, amelyiket nem csak az ár/érték arány miatt javasolnánk bárkinek, mint a Lacettit, de mi magunk sem lennék elkeseredve, ha ilyennel lepne meg minket az élet. Csak az automata váltót és a vele járó tíz liter körüli átlagfogyasztást hanyagolnánk. Persze 5,3 millióért még így is jó vételnek számít.
Vetélytársak és listaárak (forint) | |
Mitsubishi Lancer Sedan 1.8 Instyle CVT | 6 840 000 |
Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI DSG (122 LE) | 6 140 000 |
Opel Astra Sedan 1.8 VVA automata Cosmo (140LE) | 6 003 000 |
Chevrolet Cruze 1.8 LT automata | 5 540 000 |
Műszaki adatok, felszereltség a következő oldalon
Műszaki adatok – Chevrolet Cruze 1.8 Automata | |
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 1796 |
Furat x löket (mm) | 80,5 X 88,2 |
Hengerek / szelepek száma | S4/16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 104(141)/6200 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 176/3800 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 11,5 |
Végsebesség (km/h) | 190 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 11,3 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 5,8 |
Vegyes (l/100 km) | 7,8 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 184 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4597/1788/1477 |
Tengelytáv (mm) | 2685 |
Csomagtér (liter) | 450 |
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) | 1315/503 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 60 |
Gumiméret | 215/50 R17 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 3 599 000 |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | Itt található! |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | A motor/váltó kombinációt leszámítva igényes/jó autó Cruze. Meglepően |
Pontszám (max. 10) | 7,5 pont |
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|