Ezt is ezerettük
Hosszabb az átlagosnál

Hosszabb az átlagosnál

Hosszabb az átlagosnál


Mekkora az akkora?

Tisztázzuk mindjárt az elején a Chevrolet Cruze méretét, amit a teszt alatt több járókelő és ismerős is rosszul helyezett el a fejében lévő táblázatban. Aki mellé lőtt, egytől egyig egy kategóriával magasabbra sorolta be a Lacetti leváltására készült szedán Chevrolet-t, sőt, volt aki az Insignia koppintására gyanakodott. Egyikről sincs szó. Ugyan a Cruze kifejezetten méretes, mégis a Golf/Astra kategóriában versenyez, egyelőre ott is csak a szedánok között.

Versenytárs van elég, ugyanitt indul a Mazda3 Sedan, a Mitsubishi Lancer, az általunk rendkívül kedvelt Skoda Octavia, a Mégane és Focus limuzin, és a Honda Civic Sedan, amire hátulról eléggé hajaz is a vadiúj Chevy.

Valami új
 

Meglepően igényes

Meglepően igényes

Meglepően igényes


Minden porcikájában új autó a Chevrolet Cruze, szerencsére ez látszik is rajta. Ez az első modell, amely teljes egészében a Daewoo-korszak után született, így nincsenek Dél-Koreára utaló zöld digitális órák, és egyéb gagyi apróságok (annak ellenére, hogy ott készül). A forma kívülről laza amerikai, a belső, a minőség, a használhatóság viszont teljesen európai, amit most először érzünk egy Chevrolet emblémával megbillogozott autóban.

A Cruze feltűnően különbözik a Lacettitől, aminél méretesebb, dögösebb és sokkal szerethetőbb is egyben. Nem mellesleg ugyanerre a padlólemezre épül majd az új Astra, sőt a Chevrolet Volt is, így nem elképzelhetetlen egy villamos hajtású változat sem a későbbiekben.

Megelőlegezett ötcsillagos
A GM ötcsillagos töréstesztet remél a Cruze-tól, sőt úgy méretezte az alapokat, hogy az az Egyesült Államokban 2010-től érvényes ütközésbiztonsági, például a borulásvédelmi előírásoknak is megfeleljen. Az autó szerkezetének 65 százaléka nagy szilárdságú acél. Az EuroNCAP csillagaira még várnunk kell, de a túraautó világbajnokságban már túl van egy éles törésteszten az autó. A türelmetlenek kedvéért: 1:39-nél csattan az utcai Cruze és a verseny BMW.

 

Metamorfózis

Kicsit Civices

Kicsit Civices

Kicsit Civices


Csak a mitológiából ismertek olyan csodás átváltozások, mint amilyen a Lacetti és Cruze között történt. A kicsit Civices hátsót egy kifejezetten agresszív izomautós kinézet váltja a túlvégen, de az összeköttetést is szép, ívelt formák határolják.

Az igazi csoda az utastérben leledzik, ahol igazi terülj-terülj asztalkám fogadott bennünket. Persze nem egy alapfelszereltségű modellt kaptunk, hanem egy minden extrával megszórt 1,8-as automata váltós LT felszereltségű kivitelt bőrüléssel, tempomattal, tolatóradarral, egy halom lufival, esőérzékelős ablaktörlővel, stb.

A cikk még nem ért véget. A következő oldalon kiderül, hogy a Cruze olcsóbb konkurenseinél


A Daewoo és általában a dél-koreai autók igénytelen műszerfala a múlté, a Cruze-ban szemünk minden igényét kielégítő belső fogad. A színkombináción lehetne vitatkozni, de a dizájn minden várakozásunkat felülmúlta. Még akkor is ha a fémes hatású elemek is full műanyagok, és a legtöbbjével ölni lehetne, olyan kemény.  Nem is emlékszem, mikor tetszett ennyire belső utoljára.

Ez már nem Daewoo

Ez már nem Daewoo

Ez már nem Daewoo


Nem lóg ki a kormány sem a sorból. Szép, sportos, a mostani divatnak megfelelően alul kissé lecsapott, mindenféle állítgatási lehetőséggel a két oldalán.  És ami a legfontosabb: az alapkivitelt leszámítva mélységben és magasságban is állítható.

Amelyik kutya ugat, az nem harap

Négyhengeres, 1,8-as benzinmotor, 141 lóerős, a hozzá kapcsolt automata pedig hatfokozatú. Jól hangzik, ugye? De még milyen jól. Épp ezért csalódtunk hatalmasat, amikor némi dinamikát próbáltunk előcsalogatni ebből a kellemesnek tűnő kombinációból. Azt persze nem értem, hogy miért kell egy ilyen autóba a magyar piacon automata váltó, de ettől még nem feltétlenül kellene lomhának lennie.

Ott a bűnös

Ott a bűnös

Ott a bűnös


A motor a teljesítményhez képest erőtlennek tűnik, a tiptronic funkcióval is megáldott váltó lassan kapcsol, és néha túlságosan sokat egyszerre. Az eredmény túlzott motorbőgés, amihez sajnos nem párosul semmilyen érezhető dinamizmus.

András a menetpróbán szerzett tapasztalata alapján állítja, hogy alig van különbség az 1,6-os és 1.8-as motor között, sőt az addig keverőkanálra emlékeztető Chevrolet kézi váltó is a múlté. Ennek fényében azokat ajánlanánk, amivel közel 1 milliót is megspórolhatunk.

Csendes, kényelmes

Ha nem nyomjuk tövig a gázpedált, hanem konstans sebességgel haladunk, a Cruze meglepően csendes. Nem egy Lacettihez képest, hanem bármilyen német, japán autóhoz képest is. A szélzaj és a gumiktól érkező zaj is csekélyebb, mint vártuk; ez nagyban növeli az utasok komfortérzetét.

Nézz körül az autó belsejében!

A körülnézéshez tartsd lenyomva az egér bal gombját, nagyításhoz használd az egér scroll gombját, vagy használd a kép alján látható ikonokat. (Gömbpanoráma: Grépály András Zoltán)

Elég a lábhely

Elég a lábhely

Elég a lábhely


Apróság, de a multifunkciós kijelző mögötti számítógép menüjét állítva is kellemes érzés foghat el bennünket, amikor olyan dolgokat tudunk változtatni, mint a központi zár automatikája és egyéb kényelmi funkciók. Ez is egy magasabb kategória jellemzője.

Az üléshelyzet szintén jó, bár a túlsúlyosaknak fenékben szűk lesz kicsit a szék. A hátsó lábtér jó, kár, hogy a csapott hátsó rész miatt 180 felett (centi, nem kiló) már kevésbé kényelmes a fejtér. A 450 literes csomagér átlagos méret, de bőven elég a hétköznapokra.

Na végre

A Cruze végre egy olyan Chevrolet, amelyiket nem csak az ár/érték arány miatt javasolnánk bárkinek, mint a Lacettit, de mi magunk sem lennék elkeseredve, ha ilyennel lepne meg minket az élet. Csak az automata váltót és a vele járó tíz liter körüli átlagfogyasztást hanyagolnánk. Persze 5,3 millióért még így is jó vételnek számít.

Vetélytársak és listaárak (forint)
Mitsubishi Lancer Sedan 1.8 Instyle CVT 6 840 000
Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI DSG (122 LE) 6 140 000
Opel Astra Sedan 1.8 VVA automata Cosmo (140LE) 6 003 000
Chevrolet Cruze 1.8 LT automata 5 540 000

Műszaki adatok, felszereltség a következő oldalon


Műszaki adatok – Chevrolet Cruze 1.8 Automata
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1796
Furat x löket (mm) 80,5 X 88,2
Hengerek / szelepek száma S4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 104(141)/6200
Max. nyomaték (Nm/ford.) 176/3800
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 11,5
Végsebesség (km/h) 190
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 11,3
Lakott területen kívül (l/100 km) 5,8
Vegyes (l/100 km) 7,8
CO2 kibocsátás (g/km) 184
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4597/1788/1477
Tengelytáv (mm) 2685
Csomagtér (liter) 450
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1315/503
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 60
Gumiméret 215/50 R17
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 3 599 000
A szériafelszereltség fontosabb tételei Itt található!
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye A motor/váltó kombinációt leszámítva igényes/jó autó Cruze. Meglepően 
Pontszám (max. 10) 7,5 pont
Mellette – Ellene
  • Kedvező ár
  • Igényes kivitelezés
  • Jó helykínálat
  • Kényelmes, csendes futómű
  • Erőtlen benzinmotor
  • Lassú váltó
  • Átlagos csomagtér méret