Sport kasztni, új motor

Egy különösen sportos karosszériával rukkolt elő a Twingo, ami tökéletesen illeszkedik a többi Renault Sport modell mellé. Igaz a nagyok (Megane RS és Clio RS) mellett a Twingo csak öcskösnek (vagy inkább hugicának) tűnik.

Kivillannak a fém pedálok
A fekvőrendőrökön már nem túl élvezetes

A fekvőrendőrökön már nem túl élvezetes

A fekvőrendőrökön már nem túl élvezetes


A menő külsőt, tesztautónk esetében a 17-es kerekek, az egyedi lökhárítók és a spoilerek adják, de az igazi lényeg a szélesebb nyomtávra alapozott feszes futómű és a nagy teljesítményű fékrendszer.

Belül a kényelmet megőrző jó oldaltartású sportülésekkel, alumínium pedálokkal, bőrbevonatú kormánykerékkel és fordulatszámmérővel találkozunk. Az új fejlesztésű 1,6-os motor 133 lóerős. A jobb rugalmasság érdekében ötfokozatú váltót applikáltak bele, ami biztosan jól teljesít, ha éppen a legtökéletesebb kört akarjuk megfutni a ringen.

Nagyjából ez a Twingo RS papíron.

Videó: Alonso így használja a Twingo RS-t

a videó a hirdetés után indul

De…

A fenti jellemzők valóban lenyűgözőek. De egy cseppet sem életszerűek. A „feszes futómű” a hétköznapi használatban feleslegesen kemény. Az ötfokozatú váltónak köszönhetően nem szívesen mentünk 120 fölé, úgy pörgött.

Pattog

Pattog

Nagyon pattog a 17-es felnikkel


A motor csak vinnyog, nincs vadítóan izgalmas hangja. Városban 10 litert, autópályán 9,3-at evett, ami a szánalmas 40 literes tanknak köszönhetően igen sűrűn kényszerített minket a kúthoz.

A kocsi belsőtere minimálisan sem izgató. Az alap Twingóhoz képest csak néhány elemében különbözik. Bár a színvilág (öv, kárpit) azért feldobja. Szinte kizártnak tartom, hogy hétköznapi használatra, 25 év alatt bárki ilyen autót válasszon.

Nagyjából 400 km autópályán, egy kis helyi terepszemle és máris mindenki megalkothatta saját véleményét!


Bár kézenfekvőnek tűnt és minden bizonnyal nagy élmény lett volna, mégsem versenypályán próbáltuk ki a legerősebb Twingót. A hatalmas hagyományokkal bíró, éves vezess.hu fórumtalálkozó Szentgyörgyhegyen sokkal jobb lehetőség volt arra, hogy feltérképezzük az ügyesen fickándozó kisautót.

Vélemények

„Magam részéről először is a Twingo-t próbáltam ki, hát izé … azért amikor kikapcsoltuk azt a hülye klímát, jobb kedvű lett a kiskocsi! Már majdnem leírtam teljesen, amikor eszünkbe jutott, hogy hátha úgy.” – Tarjáni

Jogos észrevétel. Sajnos a gyorsításoknál nem csúcsteljesítményen pörög a motor, ilyenkor sokkal jobban észrevehető az 1-2 lóerő mínusz, amit a klíma kér.

MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1598
Motortípus K4MS754
Hengerek / szelepek száma 4/16
Max. teljesítmény (kW/LE) 98(133)
Max. nyomaték (Nm/ford.) 160 / 4400
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 8,7
Végsebesség (km/h) 201
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 9,1
Lakott területen kívül (l/100 km) 5,7
Vegyes (l/100 km) 7,0
CO2 kibocsátás (g/km) 165
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 3607/1688/1470
Csomagtér (megnövelt; liter) 959
Megengedett össztömeg (kg) 1430
Menetkész tömeg (kg) 1049
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 40
Gumiméret   195/45 R 17
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye Nem nyert meg. De elismerem, élményautónak kiváló, az ára kedvező!
Pontszám (max. 10) 6 pont

 

Mellette – Ellene
  • Igazi élményautó
  • Kedvező ár
  • Szimpatikus külső
  • Magas fogyasztás
  • Rosszul viseli az egyenetlen utakat
  • Hangos, de nem szól szépen a motor
  • Nem érezni a 133 lóerőt