Nem marad egyedül a Nissan

Egy teljes szortimenttel rendelkező autógyár, például az Opel, a Renault, a Toyota vagy épp a PSA Peugeot Citroën, igyekszik minden értelmes szegmenst lefedni, főleg az erőteljesen bővülőket.

200 kilót bír el az alsó rész
Kapósak a crossoverek, mint a Qashqai

Kapósak a crossoverek, mint a Qashqai

Kapósak a crossoverek, mint a Qashqai


A kompakt méretű crossoverrel a Nissan nagyon ráérzett egy résre, amelyben két éve tarol a Qashqai révén.

Ősszel egyterű is

A konkurencia nyilván nem hagyja őket egyedül kaszálni a magas üléshelyzetű, a designban kalandot ígérő, de 86 százalékban fronthajtással megvett modellel. A Peugeot a 308 technikájára épített egy hasonló crossovert. Ez a 3008, amely az ősszel érkező 5008 egyterűvel kiteljesíti a kínálatot a kompakt autók között.

Kompakt egyterűje is lesz a Peugeot-nak

Kompakt egyterűje is lesz a Peugeot-nak

Kompakt egyterűje is lesz a Peugeot-nak


Akkor a kupékabriótól az egyterűn át az 5+2 üléses kombiig minden karosszériaváltozat elérhető lesz, a későbbre sem tervezett lépcsőshátút leszámítva.

Május elején már vezettük ezt az autót, amely mostantól hazánkban is kapható. Kívülről még sosem tetszett, beülve és elindulva viszont meggyőző volt. Autópályán a belépő motorral, a 120 lóerős benzinessel is csendes, a hatfokozatú váltóval gyártott 1.6 HDi végképp az. A futómű véletlenül sem himbilimbisen lágy. A feszes rugózás nem túl kényelmes, főleg a hátul utazóknak, de jól úton tartja a magas súlypontú autót.

Dízel hibrid: még két év

A kerékagyból hajt a két villanymotor hátul

A kerékagyból hajt a két villanymotor hátul

A kerékagyból hajt a két villanymotor hátul


Egyszerre lesz négykerék-hajtású és dízel hibrid a 3008-ból. A 2011-re várható autót hátulról a kerékagyba épített villanymotorok hajtják, elöl a 163 lóerős dízelmotor adja az erőt. A villanymotorok teljesítménye 37 lóerő. A nagy ráfordításnak az alacsony fogyasztás ad értelmet: a szabványos átlag 4,1 liter lesz, ami csupán 109 gramm szén-dioxid kibocsátásával jár kilométerenként.

Működik, csak drága

Tanulmányautóként 2008-ban Párizsban láttuk először a 3008-ast, amely az első nagyszériás dízel hibrid személyautó lesz, ha csak egy konkurens meg nem előzi. Erre kicsi az esély, mert a dízel- és a villanymotor kombinálására a Peugeot-nak évek óta van többféle életképes koncepciója két- vagy négykerék-hajtással. A megvalósítás gátja a hibridrendszer drágasága, mert a modern dízelek előállítása lényegesen többe kerül, mint a ma kapható hibridekben a szívó benzines motoroké. A dízel hibrid így duplán drága: egyrészt mert hibrid, másrészt mert dízel.

Meglepő: head-up display

Szól, ha ráhajtunk az előttünk autózóra

Szól, ha ráhajtunk az előttünk autózóra

Szól, ha ráhajtunk az előttünk autózóra


Az utastér kényelmesen tágas, benne nívós anyagokkal és a felszereltségtől függően alapáron vagy 170 000 forintért head-up display-jel. A „fel a fejjel kijelző” először a vadászgépek, majd a Corvette és a felső kategóriás autók privilégiuma volt. Ezúttal nem a szélvédőre, hanem egy magától felnyíló, átlátszó polikarbonát négyzetre vetíti a sebességet, a tempomat beállítását és a követési távolságot.

Egy extraként kapható, 70-150 km/óra között működő radar másodpercben jelzi ki, hogy biztonságos távolságban autózunk-e az előttünk haladótól. Azokban az országokban, például Németországban, ahol automatikus mérésekkel büntetik a követési távolságot szűkre vevő autósokat, ennek különös jelentősége van.

Nagyvilági kompakt autó

Nagyvilági kompakt autó


Nagyvilági és sok más gyári kép a galériában

4×4 helyett ötállású kipörgésgátló

120 és 150 lóerős 1.6-os benzinessel

120 és 150 lóerős 1.6-os benzinessel

120 és 150 lóerős 1.6-os benzinessel


Összkerékhajtás a szolidan terepesre vett karosszéria ellenére sincs, a vásárlók oroszlánrésze nem igényli a Peugeot szerint. A 25 ezer forintos, ötfokozatú kipörgésgátlóval az autó mégsem áll meg az aszfaltról letérve, amiben a 18 centis hasmagasság is segít.

Az ESP-hez tartozó rendszer programja hóban, sáros terepen vagy vizes füvön, illetve homokban az alapbeállításnál több kerékkippörgést engedélyez, vagy csak az egyik, vagy mindkét oldalon.

Megnyugtató törésteszt

Csak az autó sérült, az utasok nem

Csak az autó sérült, az utasok nem

Csak az autó sérült, az utasok nem


Az Euro NCAP néhány napja közölte a 3008 eredményét a szabványosított törésteszten. A frontális ütközés után az utastér teljesen ép maradt, a vezető és az első utas is épségben vészelheti át az ilyen balesetet. A vezető légzsákjával akadt ugyan egy kis probléma – kibomlás közben egy helyen megsérült -, de a Peugeot a biztonsági eszköz fedőlapját áttervezte, és a szériamodelleken ilyesmi már nem fordulhat elő elvileg.

Mind a másfél, mind a hároméves gyermeknek megfelelő tesztbábuk eredményei kifogástalanok voltak, a szakemberek annyit róttak fel az autó hibájául, hogy a kikapcsolható első utasoldali légzsák állapotjelzése nem megfelelő, így az veszélyt jelenthet az annak háttal beszerelt gyermekülésre. A végeredmény masszív öt csillag, a részletek itt.

Pilótafülke-atmoszférát céloztak meg a tervezők

Pilótafülke-atmoszférát céloztak meg a tervezők

Pilótafülke-atmoszféra volt a cél


A Grip Controllal felszerelt autók terepjárásra alkalmasabb gumikkal jönnek le a gyártósorról.

Dízellel 5,7 millió forinttól

Itthon 4 990 000 forintba kerül a legalacsonyabb árú 3008 1.6 a 120 lóerős benzines motorral. Az árakból nyitányként kétszázezret elenged az importőr. Az összes modellben alapfelszerelés az első, az oldalsó és a függönylégzsák, az ESP, a bőrbevonatú kormány és váltógomb, a manuális légkondicionáló, a hathangszórós CD-s rádió. A kínálat csúcsán a 163 lóerős dízel áll automata váltóval, rengeteg extrával, 7,6 millió forintért.