Nem marad egyedül a Nissan
Egy teljes szortimenttel rendelkező autógyár, például az Opel, a Renault, a Toyota vagy épp a PSA Peugeot Citroën, igyekszik minden értelmes szegmenst lefedni, főleg az erőteljesen bővülőket.
A kompakt méretű crossoverrel a Nissan nagyon ráérzett egy résre, amelyben két éve tarol a Qashqai révén.
Ősszel egyterű is
A konkurencia nyilván nem hagyja őket egyedül kaszálni a magas üléshelyzetű, a designban kalandot ígérő, de 86 százalékban fronthajtással megvett modellel. A Peugeot a 308 technikájára épített egy hasonló crossovert. Ez a 3008, amely az ősszel érkező 5008 egyterűvel kiteljesíti a kínálatot a kompakt autók között.
Akkor a kupékabriótól az egyterűn át az 5+2 üléses kombiig minden karosszériaváltozat elérhető lesz, a későbbre sem tervezett lépcsőshátút leszámítva.
Május elején már vezettük ezt az autót, amely mostantól hazánkban is kapható. Kívülről még sosem tetszett, beülve és elindulva viszont meggyőző volt. Autópályán a belépő motorral, a 120 lóerős benzinessel is csendes, a hatfokozatú váltóval gyártott 1.6 HDi végképp az. A futómű véletlenül sem himbilimbisen lágy. A feszes rugózás nem túl kényelmes, főleg a hátul utazóknak, de jól úton tartja a magas súlypontú autót.
Dízel hibrid: még két év
Egyszerre lesz négykerék-hajtású és dízel hibrid a 3008-ból. A 2011-re várható autót hátulról a kerékagyba épített villanymotorok hajtják, elöl a 163 lóerős dízelmotor adja az erőt. A villanymotorok teljesítménye 37 lóerő. A nagy ráfordításnak az alacsony fogyasztás ad értelmet: a szabványos átlag 4,1 liter lesz, ami csupán 109 gramm szén-dioxid kibocsátásával jár kilométerenként. Működik, csak drága |
Meglepő: head-up display
Az utastér kényelmesen tágas, benne nívós anyagokkal és a felszereltségtől függően alapáron vagy 170 000 forintért head-up display-jel. A „fel a fejjel kijelző” először a vadászgépek, majd a Corvette és a felső kategóriás autók privilégiuma volt. Ezúttal nem a szélvédőre, hanem egy magától felnyíló, átlátszó polikarbonát négyzetre vetíti a sebességet, a tempomat beállítását és a követési távolságot.
Egy extraként kapható, 70-150 km/óra között működő radar másodpercben jelzi ki, hogy biztonságos távolságban autózunk-e az előttünk haladótól. Azokban az országokban, például Németországban, ahol automatikus mérésekkel büntetik a követési távolságot szűkre vevő autósokat, ennek különös jelentősége van.
4×4 helyett ötállású kipörgésgátló
Összkerékhajtás a szolidan terepesre vett karosszéria ellenére sincs, a vásárlók oroszlánrésze nem igényli a Peugeot szerint. A 25 ezer forintos, ötfokozatú kipörgésgátlóval az autó mégsem áll meg az aszfaltról letérve, amiben a 18 centis hasmagasság is segít.
Az ESP-hez tartozó rendszer programja hóban, sáros terepen vagy vizes füvön, illetve homokban az alapbeállításnál több kerékkippörgést engedélyez, vagy csak az egyik, vagy mindkét oldalon.
Megnyugtató törésteszt
Az Euro NCAP néhány napja közölte a 3008 eredményét a szabványosított törésteszten. A frontális ütközés után az utastér teljesen ép maradt, a vezető és az első utas is épségben vészelheti át az ilyen balesetet. A vezető légzsákjával akadt ugyan egy kis probléma – kibomlás közben egy helyen megsérült -, de a Peugeot a biztonsági eszköz fedőlapját áttervezte, és a szériamodelleken ilyesmi már nem fordulhat elő elvileg. Mind a másfél, mind a hároméves gyermeknek megfelelő tesztbábuk eredményei kifogástalanok voltak, a szakemberek annyit róttak fel az autó hibájául, hogy a kikapcsolható első utasoldali légzsák állapotjelzése nem megfelelő, így az veszélyt jelenthet az annak háttal beszerelt gyermekülésre. A végeredmény masszív öt csillag, a részletek itt. |
A Grip Controllal felszerelt autók terepjárásra alkalmasabb gumikkal jönnek le a gyártósorról.
Dízellel 5,7 millió forinttól
Itthon 4 990 000 forintba kerül a legalacsonyabb árú 3008 1.6 a 120 lóerős benzines motorral. Az árakból nyitányként kétszázezret elenged az importőr. Az összes modellben alapfelszerelés az első, az oldalsó és a függönylégzsák, az ESP, a bőrbevonatú kormány és váltógomb, a manuális légkondicionáló, a hathangszórós CD-s rádió. A kínálat csúcsán a 163 lóerős dízel áll automata váltóval, rengeteg extrával, 7,6 millió forintért.