Nyugat-Európából ugyan már kiszorultak a Honda Cityhez hasonló, kistermetű, de mégis tágas, nagy csomagtartóval gyártott járgányok, de nálunk és a kontinens déli, délkeleti részein még mindig kedvelik őket.
Talán az sem véletlen, hogy az új City bemutatóját is a tavalyi, Isztambuli Autókiállításra időzítette a gyár. Az árérzékeny, állandó logisztikai kihívásokkal küszködő keletre.
Vonzó test
A legújabb Honda City jelenleg talán az egyik legpofásabb járgány a formatervezőknek a jelek szerint roppant nehéz feladatnak számító, négyajtós kiskocsik kategóriájában.
A forma remekül sikerült, talán a mindig is kényes pontnak tekinthető hátsónál inog meg a léc, de még így is a lehető legtöbbet hozták ki a nem éppen hálás formából. Az Accordra hajazó első vonalak pedig határozottan jól festenek.
Lakberendezés
A hátsó utasok nemcsak a teljesen korrekt méretű lábtérnek örvendezhetnek, hanem a közel kilencven fokos szögben nyíló ajtónak is. Így a nyugdíjkorhatáron, vagy a mázsán túl is megközelíthető a második üléssor.
De nincs rossz dolga a vezetőnek sem. Az autó legtöbbet fogdosott része, a kormány már látszatra is nagyságrendekkel többet ígér, mint amit ebben az autóban tudnia kell. Aztán ha már megfogtuk, elindultunk, rájövünk, hogy működés közben még jobb, bár érezni rajta, hogy városi, parkolós, kormánytekergetős üzemmódra született. A rá telepített gombokkal a tempomatot, illetve a hifit babrálhatjuk a kormány elengedése nélkül.
Még nincs vége, kattintás után benézünk a City fenekébe is
Vízhőfok? Kit érdekel?
A volán mögé telepített műszerfal annak ellenére, hogy mindent tud, amit tudnia kell, sajnos leginkább játékszernek tűnik. Lehet, hogy ha az üzemanyagszintet mutató műszer nem lenne ugyanakkora, mint a fordulatszámmérő, akkor kevésbé lenne zavaró a kép.
Esetleg egy vízhőfokmérővel osztozhatna a csészealjnyi területen. De a szín legalább rendben van, nyoma sincs a kék lidércfénynek.
Ülései kényelmesek és a kárpitozást tapogatva is kellemes anyagokat érinthetünk. A műszerfalat és környékét azonban kerüljük, mint a forró sütőajtót, ha nem akarunk csalódást.
Konkurensek:
Típus, modell |
Árak |
|
Fiat Linea 1,4 Tjet Dynamic (120LE) | 3 551 000 | |
Suzuki SX4 Sedan 1,6 GS (107LE) | 3 940 000 | |
Renault Thalia 1,4 16V Privilége (98LE) | 2 890 000 |
Feneketlen fenék
De nézzük a négyajtósok legnagyobb vonzerejének tartott csomagtartót. Alapból 506 liternyi légtérrel gazdálkodhatunk, de az osztottan dönthető hátsó ülések, illetve az így kialakítható sík rakodófelület további jó pontot érdemel.
A csomagtér gazdaságos kárpitozása már hagy némi kívánnivalót maga után, lehetne a padlószőnyeg vastagabb, alaposabban rögzített is. Így lakótelepi barkács jellege van, mintha csak a szomszéd bácsi hasította volna ki sniccerrel a lakásfelújítás maradékából.
A csomagtartó nyitásánál már lehetnek nehézségeink, ugyanis itt csak a kacifántos megoldások jönnek szóba – távirányító, kulcs, vagy a vezetőülés melletti kallantyú – a csomagtartónál nem találunk kart, gombot, amivel kitárhatnánk az amúgy kellően magasra nyíló, bár a hátsó lámpák miatt nem túl széles csomagtartófedelet.
Lehetne egy fokozattal több?
Könnyen, pontosan járó ötfokozatú váltója helyett jobban örülnénk ha hatos lenne a Cityben. Így gyorsabb tempó mellett nagyon pörög a motor, ami az utazás közbeni társas érintkezésre alaposan rányomja a bélyegét. Talán a fogyasztásnak is jót tenne.
Egynégyes jó lesz?
A City motorválasztéka nem ejti zavarba a leendő vásárlót, mindössze egyetlen, kereken száz lóerős, 1,4 literes benzinmotorral rendelhető a kocsi. De van belőle kétféle felszereltségi szint és automatikus váltós kivitel is.
Városi, illetve átlagos menetben nincs baj vele, a motor nem kelt nagy ricsajt, csak ha mi is úgy akarjuk. Ilyenkor meg nem számítanak a plusz decibellek, hiszen előzés közben vannak fontosabb dolgok, mint a néma, zajtalan suhanás.
A Honda City tisztességesen összerakott, szép autó. Csak még nagy jóindulattal sem nevezhető olcsónak, még a csilli-villi extrákkal sem. Kérdés, mire van nagyobb szükségük a vásárlóknak, formás, jól felszerelt járgányra vagy éppen megfizethető árú négyajtósra?
Még most sincs vége, jönnek az adatok!
Műszaki adatok -Honda City 1,4 Elegance | |
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 1339 |
Hengerek / szelepek száma | 4/16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 73(100)/6000 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 127/4800 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 11,8 |
Végsebesség (km/h) | 182 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 7,3 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 5,2 |
Vegyes (l/100 km) | 6 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 142 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4420/1715/1470 |
Tengelytáv (mm) | 2540 |
Csomagtér (liter) | 506 |
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) | 1101/469 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 42 |
Gumiméret | 185/55 R16 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 4 249 000 |
Tesztelt autó ára (forint) | 4 327 000 |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | ABS, EBD, első- függöny- és oldallégzsák, állítható magasságú ülés, ködlámpa, tempomat, elektromos ablakok, elektromos, fűthető külső visszapillantó tükör, légkondi, pollenszűrő, alufelni, színezett üvegek |
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|