Az egyik legjobban sikerült négyajtós
1,4-es motor mozgatja

1,4-es motor mozgatja

1,4-es motor mozgatja


Nyugat-Európából ugyan már kiszorultak a Honda Cityhez hasonló, kistermetű, de mégis tágas, nagy csomagtartóval gyártott járgányok, de nálunk és a kontinens déli, délkeleti részein még mindig kedvelik őket.

Talán az sem véletlen, hogy az új City bemutatóját is a tavalyi, Isztambuli Autókiállításra időzítette a gyár. Az árérzékeny, állandó logisztikai kihívásokkal küszködő keletre.

Vonzó test

Szögletes forma

Szögletes forma

Szögletes forma


A legújabb Honda City jelenleg talán az egyik legpofásabb járgány a formatervezőknek a jelek szerint roppant nehéz feladatnak számító, négyajtós kiskocsik kategóriájában.

A forma remekül sikerült, talán a mindig is kényes pontnak tekinthető hátsónál inog meg a léc, de még így is a lehető legtöbbet hozták ki a nem éppen hálás formából. Az Accordra hajazó első vonalak pedig határozottan jól festenek.

Lakberendezés

Rendezett látkép

Rendezett látkép

Rendezett látkép


A hátsó utasok nemcsak a teljesen korrekt méretű lábtérnek örvendezhetnek, hanem a közel kilencven fokos szögben nyíló ajtónak is. Így a nyugdíjkorhatáron, vagy a mázsán túl is megközelíthető a második üléssor.

De nincs rossz dolga a vezetőnek sem. Az autó legtöbbet fogdosott része, a kormány már látszatra is nagyságrendekkel többet ígér, mint amit ebben az autóban tudnia kell. Aztán ha már megfogtuk, elindultunk, rájövünk, hogy működés közben még jobb, bár érezni rajta, hogy városi, parkolós, kormánytekergetős üzemmódra született. A rá telepített gombokkal a tempomatot, illetve a hifit babrálhatjuk a kormány elengedése nélkül.

Még nincs vége, kattintás után benézünk a City fenekébe is


Vízhőfok? Kit érdekel?

A volán mögé telepített műszerfal annak ellenére, hogy mindent tud, amit tudnia kell, sajnos leginkább játékszernek tűnik. Lehet, hogy ha az üzemanyagszintet mutató műszer nem lenne ugyanakkora, mint a fordulatszámmérő, akkor kevésbé lenne zavaró a kép.

Rendesen kell pörgetni

Rendesen kell pörgetni

Rendesen kell pörgetni


Esetleg egy vízhőfokmérővel osztozhatna a csészealjnyi területen. De a szín legalább rendben van, nyoma sincs a kék lidércfénynek.

Ülései kényelmesek és a kárpitozást tapogatva is kellemes anyagokat érinthetünk. A műszerfalat és környékét azonban kerüljük, mint a forró sütőajtót, ha nem akarunk csalódást.

Konkurensek:
 

Típus, modell
Árak
Fiat Linea 1,4 Tjet Dynamic (120LE) 3 551 000
Suzuki SX4 Sedan 1,6 GS (107LE) 3 940 000
Renault Thalia 1,4 16V Privilége (98LE) 2 890 000

Feneketlen fenék

506 liter, padlószőnyeggel beterítve

506 liter, padlószőnyeggel beterítve

506 liter, padlószőnyeggel beterítve


De nézzük a négyajtósok legnagyobb vonzerejének tartott csomagtartót. Alapból 506 liternyi légtérrel gazdálkodhatunk, de az osztottan dönthető hátsó ülések, illetve az így kialakítható sík rakodófelület további jó pontot érdemel.

A csomagtér gazdaságos kárpitozása már hagy némi kívánnivalót maga után, lehetne a padlószőnyeg vastagabb, alaposabban rögzített is. Így lakótelepi barkács jellege van, mintha csak a szomszéd bácsi hasította volna ki sniccerrel a lakásfelújítás maradékából.

A csomagtartó nyitásánál már lehetnek nehézségeink, ugyanis itt csak a kacifántos megoldások jönnek szóba – távirányító, kulcs, vagy a vezetőülés melletti kallantyú – a csomagtartónál nem találunk kart, gombot, amivel kitárhatnánk az amúgy kellően magasra nyíló, bár a hátsó lámpák miatt nem túl széles csomagtartófedelet.
A legszebb négyajtós? 78

A képre kattintva a gyári fotós munkájában gyönyörködhetnek         

Lehetne egy fokozattal több?

Aprócska váltógomb

Aprócska váltógomb

Aprócska váltógomb


Könnyen, pontosan járó ötfokozatú váltója helyett jobban örülnénk ha hatos lenne a Cityben. Így gyorsabb tempó mellett nagyon pörög a motor, ami az utazás közbeni társas érintkezésre alaposan rányomja a bélyegét. Talán a fogyasztásnak is jót tenne.

Egynégyes jó lesz?

A City motorválasztéka nem ejti zavarba a leendő vásárlót, mindössze egyetlen, kereken száz lóerős, 1,4 literes benzinmotorral rendelhető a kocsi. De van belőle kétféle felszereltségi szint és automatikus váltós kivitel is.

Van lábtér, fejtér

Van lábtér, fejtér

Van lábtér, fejtér


Városi, illetve átlagos menetben nincs baj vele, a motor nem kelt nagy ricsajt, csak ha mi is úgy akarjuk. Ilyenkor meg nem számítanak a plusz decibellek, hiszen előzés közben vannak fontosabb dolgok, mint a néma, zajtalan suhanás.

A Honda City tisztességesen összerakott, szép autó. Csak még nagy jóindulattal sem nevezhető olcsónak, még a csilli-villi extrákkal sem. Kérdés, mire van nagyobb szükségük a vásárlóknak, formás, jól felszerelt járgányra vagy éppen megfizethető árú négyajtósra?

Még most sincs vége, jönnek az adatok!


Műszaki adatok -Honda City 1,4 Elegance
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1339
Hengerek / szelepek száma 4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 73(100)/6000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 127/4800
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 11,8
Végsebesség (km/h) 182
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 7,3
Lakott területen kívül (l/100 km) 5,2
Vegyes (l/100 km) 6
CO2 kibocsátás (g/km) 142
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4420/1715/1470
Tengelytáv (mm) 2540
Csomagtér (liter) 506
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1101/469
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 42
Gumiméret 185/55 R16
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 4 249 000
Tesztelt autó ára (forint) 4 327 000
A szériafelszereltség fontosabb tételei ABS, EBD, első- függöny- és oldallégzsák, állítható magasságú ülés, ködlámpa, tempomat, elektromos ablakok, elektromos, fűthető külső visszapillantó tükör, légkondi, pollenszűrő, alufelni, színezett üvegek

Mellette – Ellene
  • gazdag felszereltség
  • vonzóra sikerült külső
  • nagyrészt jó minőségű anyagok
  • tágas utastér
  • a konkurenciához képest drága
  • buta csomagtartónyitás
  • csak ötfokozatú váltó