Szuperbé?

Újraértelmezhetjük a bálna kifejezést!
Hatalmas

Hatalmas

Hatalmas


Természetesen nem, pedig lenne benne logika. Ha elfogadjuk a taxisok sajátos felfogását, akkor akár egy koncepciót is mögé lehetne állítani. Az előző lett volna a Super B, ez az új pedig lehetett volna a Super C. Más kérdés, hogy akkor mi volt a Super A?

Na mindegy, tőlem mindenki hívja továbbra is úgy, ahogy jólesik, csak ne halljam, mert bántja a fülem.

A bevezetőben említettem, hogy párszor már lelkendeztünk a legnagyobb Škodáról (1, 2, 3, 4). Ez nem véletlen, szinte hihetetlen, hogy 6,5 millió forintért (nemrég drágult egy jókorát) egy ekkora autóba ülhetünk. Igaz, ez az ár még nagyon messze van attól, hogy a taxisok elkezdjék lecserélni a jól bevált szuperbéjüket erre a szupercére.

A politikusoknak kellene példát mutatni és ilyenekbe átülni

A politikusoknak kellene példát mutatni és ilyenekbe átülni

Ajánljuk politikusoknak A6 helyett


Szerintem pár év és akkora akciók lesznek, hogy csak úgy zörög. Addig elégedjen meg mindenki, a szintén frenetikus Octavia modellekkel.

Itt a lényeg

A Superb 1.4 TSi-je 125 lovas. Emlékezhetünk a motorra a Leonból, de egy kicsit másképpen hangolt verzió megfordult már az Octaviában, és a hatos Golfban is. Csakúgy, mint magát a Superbet, a motort is mindenhol halálra dicsértük.

Na vajon mi sülhet ki egy ilyen párosításból? Megint csak valami remek dolog. Halk az alapjárat, persze lehet, hogy a szigetelés túl jó. A vezető szempontjából ez kábé tökmindegy. Mármint, hogy a motor halk e, vagy a szigetelés a tuti.

Ez itt a lényeg, ez itt az!

Ez itt a lényeg, ez itt az!

Ez itt a lényeg, ez itt az!


A gyorsításoknál is kellemes hangon duruzsol a motor, egy 0-100-as sprint a gyár szerint 10 és fél másodperc. Érezni, hogy nem egy aszfaltbetyár, de nem is volt rossz érzésem benne.

Nem kellett pörgetni a kultúrált haladáshoz, alacsonyabb fordulaton is vidáman el lehetett vele lépni.

Mennyi üzemanyag fogyott?

A tesztautóban húszezer kilométer volt, amit egy pillanatig nem éreztetett velünk. Ugyan az a csendes alapjárat, patent váltó és kényelmes ülések fogadtak. Városi használatban (bár időnként országúti körülmények között – rakpart, kihalt Hungária? stb.) sikerült 9,2 literes átlagot produkálni, ami nem is rossz egy ekkora batártól.

A hatvanliteres tankot csurig töltve ez kicsivel kevesebb, mint 600 km-es hatótávolságot jelent.

Balesetben is szuper

MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1390
Furat x löket (mm) 76,5/75,6
Hengerek / szelepek száma 4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 92(125)/5000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 200/1500-4000
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 10,5
Végsebesség (km/h) 201
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 8,6
Lakott területen kívül (l/100 km) 6,0
Vegyes (l/100 km) 7,6
CO2 kibocsátás (g/km) 157
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4 838/1 817/1 462
Tengelytáv (mm) 2 761
Csomagtér (liter) 565
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1 425/620
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 60
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 6 525 400
A szériafelszereltség fontosabb tételei Itt érhető el!
ÉRTÉKELÉS
Pontszám (max. 10) 8 pont
Mellette – Ellene
  • Hatalmas
  • Elég bele az 1.4 TSi is
  • Egy komplett állatkert elférne hátul
  • A gondozók meg a csomagtérben
  • Nem viszik a sznobok
  • Megosztja az embereket a neve :)
  • Más nincs