Ralliart
Bár a Mitsubishi egy ideje kihátrált a Rali-világbajnokságról, mégis szívesen idézik föl az élvonalban töltött időszakot. A gyári csapat sportrészlege Ralliart néven futott és soha nem látott sikereket ért el az egyik legnépszerűbb autósport sorozatban.
A csapat legnépszerűbb versenyzője Tommi Mäkkinen volt, aki 1996-1999 között zsinórban négyszer nyerte meg a világbajnokságot. Ugyan 2003-óta nem vesznek részt a WRC-futamokon, ettől függetlenül a Ralliart név népszerűségét(?) próbálják a lehető legjobban kihasználni.
A Mitsubishi kereskedések shopjaiban és a Ralliart internetes oldalán lehet kapni mindenféle izmosító szerkezetet a Lancer EVO-modellekhez és persze a szokásos ajándéktárgyak (sapka, kabát, kulacs, toll, táska…) is futnak még.
Videó: Tommi Mäkkinen a volánnál
Colt Ralliart
Úgy fest, a fenti sikereket tovább lovagolva, a sportos modellek nevének téteti a Ralliart szó. Kár, hogy ez a perverz fanatikusokon kívül nem sok embernek mond valamit. Szerencsére ez egy elég beszédes név…
Ránézésre egyébként nem egy szépségdíjas darab a Colt Ralliart, még a sportcsomagnak köszönhető csinosítás ellenére sem. Viszont a 16-os fekete felnik, a hátsó légterelők, a szélesített küszöb, a tárcsafékek, a sport kipufogó és a sötétített üvegek legalább dinamikusabbá teszik az autó megjelenését.
Belül is érzékelhető, hogy valami vad jószággal van dolgunk, az ülések kőkemények (tényleg jól tartanak, de hosszabb úton sem zavaróan kemények). Ezen felül fém pedálok és a spéci műszeregység jellemzi a 150 lovas Coltot.
De a lényeg az, hogy amint beindítjuk a motort, már egyáltalán nem foglalkozunk vele, hogy csúnya, mint a dög. Piszkosul megy, jó hangja van és parádésan veszi a kanyarokat. Úgy lő ki, mint egy pisztolygolyó. :)
Nagyon röviden ennyi az autó lényege, ennél azonban többet is kiderítettünk. A cikk folytatása!
2500 alatt?
Az hasonló motorok negatív tulajdonsága, a turbólyuk, ami itt is érzékelhető, de azért nem olyan vészes a helyzet. Nagyjából 2500-as fordulatnál jön meg az ereje, ha ezalatt maradunk, akkor esélyesek lehetünk a gyár által kalkulált 8,6 literes fogyasztás elérésére.
Ha egy kicsit gyorsítgatósabb kedvünkben vagyunk, akkor ennek búcsút inthetünk. Városban 10-11 a reális. Sajnos a Colt csak ötsebességes, pedig nagyon kellene bele még egy fokozat. 130-es tempónál már elég nagy a motorzaj és a fogyasztás is látványosan megugrik ilyen esetekben.
Bent
A vezetőülésben értelemszerűen jól érezzük magunkat, ott nincs vész. Sőt! A hátsó helykínálat alaphelyzetben átlagosnak mondható és ha lemondunk a csomagtérről, akkor még jobb lesz a helyzet, a hátsó üléssor ugyanis sínen csúsztatható.
A csomagteret egyébként is nyugodt szívvel feláldozhatjuk a hátsó utasok javára, mivel egyik helyzetben sem elég tágas.
Kompakt méreteinek köszönhetően a Colt tökéletesen használható a hétköznapokon, érdekes formája ellenére a jó minőségű belső és a dinamikus motor könnyen szerethetővé teszi.
Konkurencia
Így kapásból egyetlen igazi konkurens jutott eszembe (mivel Abarth 500 még nincs itthon), ez nem más, mint az Opel Corsa GSi. Ugyan az a turbós, 150 lovas motor, nagyjából ugyan az a fíling.
Érdekes, hogy a Corsa OPC-hez viszonyítva a GSi egy játékautónak tűnt, a Colt Ralliart-al viszont keményet meccselhetne. Ha emlékeim nem csalnak a Corsa futóművében semmi egetverő változtatás nem volt, a Mitsubishi viszont egy eleve sportosan hangolt gép.
A Colt mellett szól az ára is, ötszázezer forinttal drágább a Corsa. A Colt Ralliart jó választás lendületes fiataloknak, a turbómotorok szerelmesének. A piacon kedvezőnek számító ára mellett, magas alapfelszereltséggel lett megáldva.
Árak | |
Mitsubishi Colt 1.5 Turbo Ralliart (150 LE) | 4 599 000 Ft |
Opel Corsa GSi 1.6 Turbo ECOTEC (150 LE) | 5 310 000 Ft |
Használt? |
Használt Mitsubishi Colt modellek a vezess.hu autókeresőjében! |
A folytatásban jönnek az adatok és a végső értékelés. Ne adják föl!
Műszaki adatok – Mitsubishi Colt 1.5 Turbo Ralliart | |
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 1468 |
Motor | 4 hengeres 16 szelepes DOHC |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 210/3500 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 110(150)/6000 |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 7,6 |
Végsebesség (km/h) | 210 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 8,6 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 5,7 |
Vegyes (l/100 km) | 6,9 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 3940/1695/1550 |
Tengelytáv (mm) | 2500 |
Csomagtér (liter) | ? |
Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg) | 1090/1550 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 47 |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | „Amint beindítjuk a motort, már egyáltalán nem foglalkozunk vele, hogy csúnya, mint a dög. Piszkosul megy, jó hangja van és parádésan veszi a kanyarokat!” |
Pontszám (max. 10) | 7 pont |
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|