Beülök a piros kis Jazzbe, ráfordítom a kulcsot és ordítani kezd a Sztár FM. Nem tudni, hogy egy leendő vásárló, vagy a feltűnően csinos hondás lány állította-e be a rádiót, de egy biztos: a Honda Jazz vásárlók jó eséllyel hasonló slágereket szeretnek.
A kisautó vitathatatlan erényeit valahogy nem értékelték eddig a fiatalok, amiben a relatíve magas árnak is fontos szerepe lehetett, plusz az öreganyás kinézet sem segített.
A praktikus és variálható belső mellett eddig egy igazán fiatalos dolog volt a Jazzben, a meglepően sportos és pörgős motorok. Ezekből nincs hiány most sem.
Új, a régi erényeivel
Ami az új Jazzt illeti, szerintünk minden adott, hogy népszerű legyen a fiatalok körében is, bár olcsónak nem lett olcsó. Lényegét tekintve nem is változott sokat, viszont a kritizált részeket kijavították, úgy hogy maradtak a régi jó tulajdonságok is.
Ezekből az egyik legjobb a variálható hátsó ülés, amely most is ott van a Jazzben. Egy könnyed mozdulattal máris felhajthatjuk az ülőlapot, sőt az alján még külön rekeszt is találunk. Így sokkal könnyebb bármit bedobni hátra, legyen szó akár egy szatyor kajáról, akár egy bringáról. Nincs baj akkor sem, ha hagyományos módon szeretnénk használni az ülést, a lábtér meglepően tágas, és a fejtérrel sincs semmi probléma.
Az utastér ismét bővelkedik a praktikus részletekben, mindennek találunk helyet, aminek szeretnénk. Nem kell pohártartók után kutatni, ebből 10 darab van a Jazzben, de egyéb rekeszből is akad bőségesen. A műszerfalon egyébként sok részlet ismerős lehet a Civicből, az összhatás így kellemes és inkább modern, mint nyugdíjas.
Sokat javult a kilátás is az utastérből, ami a gömbölyűbb formából és a nagyobb ablakfelületekből adódik. Ezt tesztautónkban egy jókora panorámatető is megfejelte.
i-SHIFT – bólintós
A korábbi fokozatmentes CVT-váltót mostanra a Honda egy hatsebességes automatizált kézi váltóra cserélte, aminek nem örülünk feltétlenül. Ez az a váltó típus, amit rengetegszer szidtunk már a smartban, a Citroënekben, tulajdonképpen sosem voltunk teljesen elégedettek vele.
Most kicsit finomítanánk a véleményünket, de a technikai korlátokat a japánoknak sem sikerült leküzdeniük. Automata üzemmódban továbbra is nehézkesen használható kényelmesen a váltó, kapcsolásnál bólint az autó, főleg az első két fokozat között. Ezen kézi üzemmódban lehet segíteni, a kormány mögötti fülek vagy a váltókar pöckölése közben el kell venni egy pillanatra a gázt. Ezzel a módszerrel viszonylag finoman lehet váltani heves gyorsítások közepette is.
Még nincs vége a történetnek, tessék lapozni
Kényelmi szempontokat nézve automata váltóként szerintünk egyik hasonló váltó sem állja meg a helyét, igaz az eddig próbáltak közül talán ez a legkulturáltabb. Mindenesetre megszokást igényel, 300 ezer forint a felára, és még a dinamikából is jócskán visszavesz. Mi nem ezt választanánk.
Aki viszont utál kuplungolni, az örülhet a kereken egy decis fogyasztáscsökkenésnek és az ezzel együtt járó 2 grammal kevesebb károsanyag-kibocsátásnak. A 100 lóerős 1,4-es motorhoz képest jó a 7 liter körüli városi fogyasztás is, vegyesben természetesen még kevesebbel beéri.
Biztonság | |
A második Honda Jazz biztonság terén is jó választás lehet, még ha akad is egy-két bibi. Frontális ütközésnél vezető lábtere bizony eldeformálódott egy kicsit, és az EuroNCAP szerint az ostorcsapásos nyaksérülések kiküszöbölésében sem jeleskedik a Jazz. Ezzel együtt járt neki az 5 csillag. Részletek itt. |
Elemében van
Jó Hondához illően a Jazz azt is szereti, ha jól kihúzatják. Ilyenkor van igazán elemében a kisautó, bár ekkor meglepően hangos lesz a motor. Autópályán nem volt bajunk vele, 130-as tempónál még lehet vele kényelmesen autózni.
Formája ellenére meglepően pontos a kormányzás, és egész gyorsan lehet vele autózni, ha egy kicsit dől is a kanyarokban. Az átlagos úthibákat jól elnyeli a futómű, ha nem pörgetjük a motort a komfort egy nagyobb méretű autóra emlékeztet.
Drága maradt
Tesztautónk a minden hájjal megkent 1.4 Executive volt, ami a 300 ezer forintos i-SHIFT váltó nélkül is 4,6 millióba kerül. Tényleg nehéz egy hasonlóan praktikus és harmonikus autót találni a piacon, de ennyiért azért már eggyel magasabb kategóriából is lehet szemezgetni. Fiatalosabb lett, maradt praktikus, így az árán kívül mást nem is nagyon tudunk felhozni ellene.
Konkurensek |
Árak |
Toyota Yaris 1,3 VVT-i 6M/M Sol | 4 120 000 |
Renault Grand Modus 1,2 TCE Expression | 3 690 000 |
Renault Clio 1,2 Quickshift Expression | 3 440 000 |
Opel Meriva 1,6 Easytronic Enjoy | 4 563 000 |
A következő oldalon találhatóak a műszaki adatok. Katt ide
Műszaki adatok – Honda Jazz 1,4 i-Shift | |
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 1339 |
Furat x löket (mm) | 73 X 80 |
Hengerek / szelepek száma | 4/16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 73(100)/6000 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 127/4800 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 13,6 |
Végsebesség (km/h) | 180 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 6,6 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 4,7 |
Vegyes (l/100 km) | 5,4 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 128 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 3900/1695/1525 |
Tengelytáv (mm) | 2495 |
Csomagtér (liter) | 399 |
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) | 1155/400 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 42 |
Gumiméret | 185/55 R16 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 4 899 000 |
Konkurensek (forint) | 0 |
Tesztelt autó ára (forint) | 0 |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | Ez egy link! |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | Olyan jó mint a régi volt, csak most pofásabb. Sajnos sokat kérnek érte. |
Pontszám (max. 10) | 7,5 pont |
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|