170 lóerős a leggyengébb
Nagyon szeretnénk egy ilyet

Nagyon szeretnénk egy ilyet


Nyár van, dög meleg, épp egy golfpálya kellős közepén. Pont ilyen körülmények között tartja minden évben az Audi szokásos rendezvényét, a helyszín most Balatonudvari. Idén még melegebb van a szokásosnál, és most még durvább autók állnak a parkolóban. Tuti, hogy hanyagoljuk a golfütőt.

A felhozatal:

  •    Audi R8 – 525 lóerős
  •    Audi TT RS – 340 lóerős                        
  •    Audi S5 – 354 lóerős
  •    Audi A4 Allroad quattro – a kicsi allroad

A TT RS üti az R8-at 34

katt a képre a gyári galériáért


Audi S5 – a nyugodt

Elsőként a hófehér Audi S5 volánja mögé pattanok be, ilyet korábban még nem vezettem. A S5 kabrió már megvolt Monte Carlóban – imádtam – de míg abban a 3.0 TFSI motor zenél, ebben még a régebbi V8-as dolgozik 354 lóerővel. A motor hangja visszafogott, nem egy Corvette-feeling, viszont baromi jól húz, és rendületlenül tör előre úgy, hogy közben semmit sem érzünk a sebességből.

A S-betű itt kicsit csalódás, ez nem egy sportmodell, hanem egy erős/kényelmes utazóautó, amivel a világ végére is szívesen elmennénk. A 250 km/órás végsebesség nem probléma, az 5,1 másodperces 0-100-as sprintidő pedig ritkán fog csalódást okozni menet közben. És nem mellesleg gyönyörű.

A TT RS üti az R8-at 35

katt a képre a gyári galériáért


A csúcs – R8  

Ugyan az RS6-os 580 lóerőt rejteget a motorházban, az igazi vadállat mégis az R8-as az Audinál. Nem csak kinézetében hasonlít ez az autó a vérbeli sportkocsikra, tudásában is Ferrarikkal, és a házon belül lévő Lamborghinivel konkurál. A V10-es, 525 lóerős motor is a Lambóból való, amit a hátsó szélvédőn keresztül saját szemünkkel is megcsodálhatunk.

Az R8-assal óvatosan bánunk csak, és így meglepően kulturáltan és kényelmesen hasítunk vele a Balaton partján. Kettő igazit gyorsítunk vele, a szekvencális váltó sportautósan nyers, és talán nem is gyorsulunk 3,9 másodperc alatt százra, az élmény mégis szívbemarkoló.

Gyorsan visszatérünk a kiindulópontra, és nyugodtan átadjuk a kulcsot a következő szerencsésnek, mivel mi már tudunk valamit, amit ők nem. Kedden mi visszük vissza az autót lábon Ingolstadtig. Utána jön a részletes beszámoló, addig tessék összekuporgatni 50 millió forintot.

Az olcsóbban mért R8-élményért tessék kattintani a következő oldalra


Audi TT RS – Lehengerlő    

Közvetlenül az R8-asból ültünk a 340 lóerős TT RS Roadsterbe, amiben egy a kétliteresből fabrikált öthengeres, 2,5 literes TFSI motor munkálkodik. A vászontetős változat egytizeddel gyorsul rosszabbul, mint a keménytetős, mindössze 4,7 másodperc kell neki százig. Ha ehhez hozzátesszük az öthengeres jellegzetesen gyönyörű hangját, és a hihetetlenül könnyű vezethetőséget, biztos lenyomnánk vele egy óvatoskodó R8-as pilótát. Végsebességben sem maradnánk el sokkal, kérésre ugyanis 280-ra emeli az Audi a TT RS sebességhatárát.

A TT RS üti az R8-at 36

katt a képre a gyári galériáért

Ezt az autót pofon egyszerű vezetni, a quattro összkerékhajtás, a pörgős öthengeres, és az intelligens nyomatékeloszlás szinte mindent megtesz helyettünk. Csak aztán tudjunk megálljt parancsolni, mielőtt autóversenyzőnek gondolva magunkat elszállunk egy kanyarban. 20 milliótól kezdődik az ára.

Audi A4 allroad quattro
 
Talán fél éve hallottam róla utoljára, és most hirtelen itt termett az A4-es Avantra épülő allroad quattro. Az alap A4-eshez képes 37 milliméterrel magasabb az autó, ami már pont jó arra, hogy egy kisebb hepe-hupákkal tűzdelt földúton vad száguldásba kezdjünk. A 170 lóerős motor nem túl bitang egy kétszer olyan erős után, de csöppet sem gyenge, és legalább nem költjük rá a gatyánkat. Ha kevesellnénk, van 240 lóerős TDI is, és egy 211 lóerős TFSI benzines.

A TT RS üti az R8-at 37

katt a képre a gyári galériáért

Kívülről az apróbb változtatásoknak, borításoknak köszönhetően dögös lett az allroad, az elöl-hátul lévő borítások pedig nem csak jól néznek ki, de valóban védenek is, mivel acélból készültek. A quattro-hajtás széria, az ESP pedig érzékeli a talaj minőségét, és ennek függvényében változtatja a szabályozás karakterisztikáját. A kisebbik dízel hatsebességes kézi váltóval és bőséges alapfelszereltséggel 11,1 millió forintot ér.