Mi az a Sportback?
A Sportback név ismerős lehet a márkához közel állóknak, az A3-as Audiban is így hívják az ötajtós, nyújtott változatot. Az A5 születésénél nagyjából ugyan az volt a koncepció, egy praktikusabb utazóautót szerettek volna.
A végeredmény ennél jóval több, egy teljesen új stílusú, jelenleg versenytárs nélküli autó, a százéves Audi legújabb büszkesége.
Az A5 Sportback megőrizte az A5 családra jellemző kupés formát, viszont nyújtottak rajta nyolc centit, így bőven jut hely a hátsó utasoknak is.
A karosszéria formájának köszönhetően tehát egy kombi praktikumát és egy szedán kényelmét nyújtja egyszerre az egyébként nagyon szemrevaló autó.
Toszkána (Toscana)
Dimbes-dombos tájairól, a borokról és a reneszánsz stílus legjelentősebb művészeiről is híres Toszkána, Észak-Olaszország egyik legismertebb régiója. Nagyobb városai: Firenze, Pisa, Siena, Livorno és Verona. Az A5 Sportback tesztút végeztével egy egészen rövid ízelítőt kaptunk Firenze belvárosából, ami egész pontosan egy 45 perces sétát jelentett. A Piazza Signoria térről startolva elsétáltunk a Ponte Vecchio-hídhoz (ez az a híd, amin lakások vannak, vicces), miközben megnéztük a Dávid szobor élethű másolatát is. Ízelítőnek nem volt rossz. Jó lenne újra visszanézni ide. |
Az ötajtós A5 nem egy kifejezett presztízsmodell, ugyanis nem csak szép, elegáns, de praktikus is. Beülhet a család is és mindenki hozhat magával még egy csomagot. Alapállásban 480 literes a csomagtér, amivel egy A4 kombi színvonalát nyújtja.
Ezúttal nem próbáltak rég bemutatott technikai újításokkal traktálni minket, az autó stílusán, design megoldásain volt a hangsúly, ami meglepő a Vorsprung durch Technik szlogen birtokosaitól.
Motorok/árak
Ha minden jól megy, szeptemberre hozzánk is megérkezik a legújabb A5. Első nekifutásra hatféle motor közül választhatnak az érdeklődők, a legolcsóbb változat árát 10,5 millió forintra saccoljuk.
Ennél sokkal izgalmasabban hangzik, hogy 2010 közepére egy még vonzóbb árfekvésű változat is várható (9,9 millió forint), amivel a Sportback lesz az A5 sorozat belépőmodellje.
A tesztkörök alkalmával a legnagyobbakat és a legkisebbeket is sikerült megízlelni. Elsőként a csúcsok csúcsát, vagyis a 240 lovas TDI-t, majd a 3,2-es, 265 lovas benzines Quattrót nyúztam a dombokon.
A két topmotor közül a benzines illik jobban az autó karakteréhez, igaz a kényelemre és praktikára kihegyezett imidzshez a dízel talán jobban passzol.
Ezek után fanyalogva bár, de a 170 lovas dízelt és a 180 lovas TFSI-t is megnéztem. Ezekhez a modellekhez Start/Stop rendszer is társul, ami amellett, amire a neve alapján gondolunk, tippeket is ad.
Például: Evés után moss fogat, vagy ne moss, de akkor ne egyél előtte. Na jó ilyet nem, de olyat igen, hogy ha megy a klíma húzzuk fel az ablakot.
Ha minden jól alakul, itthon 20 darabot adnak el belőle az év hátralevő részében, Világviszonylatban azonban ez lehet az Audi egyik legsikeresebb modellje.
Motorok | |
2.0 TDI 6 seb. manuális váltóval (Start/Stop) | 125 kw/ 170 LE |
2.7 TDI 6 seb. manuális váltóval | 140 kw/ 190 LE |
3.0 TDI quattro 7 seb S tronic váltóval | 176 kw/ 240 LE |
2.0 TFSI 6 seb. manuális váltóval (Start/Stop) | 132 kw/ 180 LE |
2.0 TFSI quattro 7 seb S tronic váltóval | 155 kw/ 211 LE |
3.2 FSI quattro 7 seb S tronic váltóval | 195 kw/ 265 LE |
2010 közepétől várható motorok:
- 2.0 TFSI (211 LE)
- 2.0 TDI (143 LE)
- 1.8 TFSI (160 LE)
Videó: a Tervező Wolfgang Egger felskicceli a kocsi formáját: