Mi az a Sportback?

A Sportback név ismerős lehet a márkához közel állóknak, az A3-as Audiban is így hívják az ötajtós, nyújtott változatot. Az A5 születésénél nagyjából ugyan az volt a koncepció, egy praktikusabb utazóautót szerettek volna.

Meglestük az új ötajtós Audit 1
Talán a BMW 5 GT-re emlékeztet picit

Talán a BMW 5 GT-re emlékeztet picit

Talán a BMW 5 GT-re emlékeztet picit


A végeredmény ennél jóval több, egy teljesen új stílusú, jelenleg versenytárs nélküli autó, a százéves Audi legújabb büszkesége.

Az A5 Sportback megőrizte az A5 családra jellemző kupés formát, viszont nyújtottak rajta nyolc centit, így bőven jut hely a hátsó utasoknak is.

A karosszéria formájának köszönhetően tehát egy kombi praktikumát és egy szedán kényelmét nyújtja egyszerre az egyébként nagyon szemrevaló autó.

Itt a lényeg

Itt a lényeg

Toszkána (Toscana)

A Ponte Vecchio-híd

A Ponte Vecchio-híd

A Ponte Vecchio-híd


Dimbes-dombos tájairól, a borokról és a reneszánsz stílus legjelentősebb művészeiről is híres Toszkána, Észak-Olaszország egyik legismertebb régiója. Nagyobb városai: Firenze, Pisa, Siena, Livorno és Verona.

Az A5 Sportback tesztút végeztével egy egészen rövid ízelítőt kaptunk Firenze belvárosából, ami egész pontosan egy 45 perces sétát jelentett. A Piazza Signoria térről startolva elsétáltunk a Ponte Vecchio-hídhoz (ez az a híd, amin lakások vannak, vicces), miközben megnéztük a Dávid szobor élethű másolatát is. Ízelítőnek nem volt rossz. Jó lenne újra visszanézni ide.

Az ötajtós A5 nem egy kifejezett presztízsmodell, ugyanis nem csak szép, elegáns, de praktikus is. Beülhet a család is és mindenki hozhat magával még egy csomagot. Alapállásban 480 literes a csomagtér, amivel egy A4 kombi színvonalát nyújtja.

Bőven jut hely hátra

Bőven jut hely hátra

Bőven jut hely hátra


Ezúttal nem próbáltak rég bemutatott technikai újításokkal traktálni minket, az autó stílusán, design megoldásain volt a hangsúly, ami meglepő a Vorsprung durch Technik szlogen birtokosaitól.

Motorok/árak

Ha minden jól megy, szeptemberre hozzánk is megérkezik a legújabb A5. Első nekifutásra hatféle motor közül választhatnak az érdeklődők, a legolcsóbb változat árát 10,5 millió forintra saccoljuk.

Ennél sokkal izgalmasabban hangzik, hogy 2010 közepére egy még vonzóbb árfekvésű változat is várható (9,9 millió forint), amivel a Sportback lesz az A5 sorozat belépőmodellje.

Hosszabb, szélesebb, magasabb

Hosszabb, szélesebb, magasabb

Hosszabb, szélesebb, magasabb


A tesztkörök alkalmával a legnagyobbakat és a legkisebbeket is sikerült megízlelni. Elsőként a csúcsok csúcsát, vagyis a 240 lovas TDI-t, majd a 3,2-es, 265 lovas benzines Quattrót nyúztam a dombokon.

A két topmotor közül a benzines illik jobban az autó karakteréhez, igaz a kényelemre és praktikára kihegyezett imidzshez a dízel talán jobban passzol.

Ezek után fanyalogva bár, de a 170 lovas dízelt és a 180 lovas TFSI-t is megnéztem. Ezekhez a modellekhez Start/Stop rendszer is társul, ami amellett, amire a neve alapján gondolunk, tippeket is ad.

Például: Evés után moss fogat, vagy ne moss, de akkor ne egyél előtte. Na jó ilyet nem, de olyat igen, hogy ha megy a klíma húzzuk fel az ablakot.

Ha minden jól alakul, itthon 20 darabot adnak el belőle az év hátralevő részében, Világviszonylatban azonban ez lehet az Audi egyik legsikeresebb modellje.

Keret nélküli ablakok teszik még izgalmasabbá

Keret nélküli ablakok teszik még izgalmasabbá




Motorok
2.0 TDI 6 seb. manuális váltóval (Start/Stop) 125 kw/ 170 LE
2.7 TDI 6 seb. manuális váltóval 140 kw/ 190 LE
3.0 TDI quattro 7 seb S tronic váltóval 176 kw/ 240 LE
2.0 TFSI 6 seb. manuális váltóval (Start/Stop) 132 kw/ 180 LE
2.0 TFSI quattro 7 seb S tronic váltóval 155 kw/ 211 LE
3.2 FSI quattro 7 seb S tronic váltóval 195 kw/ 265 LE

2010 közepétől várható motorok:

  • 2.0 TFSI (211 LE)
  • 2.0 TDI (143 LE)
  • 1.8 TFSI (160 LE)
Érdekes

Érdekes

Videó: a Tervező Wolfgang Egger felskicceli a kocsi formáját:

a videó a hirdetés után indul