90 lovas, nem túl erős
Kicsit felfújták

Kicsit felfújták

Kicsit felfújták


Mindjárt az elején leszögezném, hogy a Golf Plushoz nagyon kellemesen emlékeim fűződnek, vagyis konkrétan nem is hozzá, hanem egy 525 lóeős Audi R8-ashoz. Ezt a járgányt kísértük ugyanis Németországba a Golffal, és talán nem lebecsmérlő, ha elárulom: odafelé nem igazán volt kelendő a halandóknak gyártott népautó.

Persze már az Ingoldstadtba vezető úton is okozott kellemes meglepetéseket a Golf Plus. Elsősorban a fogyasztásával lopta be magát a szívünkbe, ugyanis a 800 kilométer körüli távot tankolás nélkül is simán abszolválta, amire a 90 literes tankkal rendelkező sportkocsi csak háromszori utántöltéssel volt képes. Az is feltűnt, hogy a német, korlátozásoktól mentes Autobahn-on, a Golf mindig utolérte valahol az R8-ast, pedig utóbbival  nemritkán 200 felett is száguldottunk, sőt belekarcoltunk a 300-ba is.

Egy jó kis német nóta az autópályáról:

90 lovas, nem túl erős

90 lovas, nem túl erős

90 lovas, nem túl erős


A vadiúj, mindössze 90 lóerős Golf stabilan tört előre a maga 150-160 km/órás tempójával, és az adott forgalomban gyakorlatilag sohasem kellett várni rá. A jellemzően egy személlyel terhelt 1,6-os dízel ilyen erőltetett tempó mellett is beérte 6,5 liter alatt, ami több mint becsületes, de talán nem olyan egészséges már.

Mert tény, hogy nem sok az a kilencven lóerő. 174 km/óra a gyári végsebesség, ami azt jelenti, hogy tartósan biztosan nem illik vele 160-nal menni. Persze ez itthon nem játszik, és a német vásárlókat sem érinti igazán, mert ha minden igaz, ott ezt a motort csak a 105 lóerős kivitelben árusítják.

Amúgy új

Hagyományos értékek

Hagyományos értékek

Hagyományos értékek


Ha nem kellene róla tesztet írnom, talán fel sem tűnt volna, hogy ez nem az a Golf Plus, amiben már meresztettem néhányszor a hátsómat. Ez bizony a hatos Golfra épül és nem is olyan régen jelent meg. Ahogyan a sima Golfnál is, a változás itt is meglehetősen konzervatív, maradtak a régi jó dolgok, mint a burgonyaszirom reklámban.

Ha nem a forma, hanem a praktikum számítana, továbbra is ez a kicsit egyterűs Golf kellene a sima hatos helyett. Kétség sem fér hozzá, hogy a Golf Plus tágasabb, kényelmesebb és sokkal logikusabb választás. A hátsó sorban ráadásul olyan a térkínálat, amit Golf-méretű autóban bizony csak elvétve látni. Egy 190 feletti sofőr mögött bizony vígan szunyókáltam hasonló magasságom ellenére, Bécstől Budapestig, úgy hogy sem lábtérben, sem fejtérben nem szenvedtem hiányt.

Hátul nagyon tágas

Hátul nagyon tágas

Hátul nagyon tágas


Az ülések kényelmesek, vannak oldalzsebek a hátsó ajtón is, van jó nagy könyöklő és jut elég levegő hátra, hogy ne süljek oda a nagy hőségben sem. Meglepően kényelmes, tényleg.

Ami a formát illeti, ott persze hátrányból indul a kis dundi. A felfújt, meglehetősen kevés sportosságot mutató, viszont meglehetősen unalmas forma, csak az erősen családcentrikusokat hozza lázba. De ilyen belső tulajdonságokkal talán nem is kell dögösebb külső.

További előnyök és a fekete leves a túloldalon. Tessék lapozni.


Városban gyanús közepes

13,5 másodperces százas sprintidőből már gondolhatja az ember, hogy ez nem túl durva szerkezet, engem mégis jobban meglepett, mint kellett volna. A 230 newtonméteres nyomaték papíront már 1500-as fordulattól rendelkezésre áll, mégis úgy éreztem: kínszenvedés minden egyes elindulás. Alul szokatlanul erőtlen a gép, az első 4 napban mindig sikerült legalább egyszer lefulladni. Szépen, finoman és csendben, rángatás nélkül, de akkor is lefulladt.

Típus, modell
Árak
Focus C-Max Trend 1.6 TDCi 5 236 000
Mercedes-Benz B 180 CDI 8 108 000
Renault Scénic 1.5 dCi Expression  5 190 000
SEAT Altea 1,9 PD TDI Reference 6 266 750

Szegény 1,6-osnak nem erőssége a kora reggel sem, olyan mintha minden nap étlen-szomjan indulna harcba. Kell pár perc, hogy magára találjon, és ebben az időszakban még gyengébb, a fordulatot is visszafogottabban veszi, és senki kedvéért nem hajlandó elfogadható tempóban masírozni.


Teszt: VW Golf Plus 1.6 CR TDI 43
A képre kattintva a gyári fotós munkájában gyönyörködhetnek

Hogy visszatérjünk a pozitív tulajdonságokhoz, az új dízel borzasztóan halk, szinte nem is hallani rajta, hogy dízel. Érezni se igazán, de aki vezetett már jó dízelt, az tudja, hogy ez nem igazi bók. A fogyasztás szintén elfogadható, kb. ugyanannyi evett városban, mint a megsürgetett autópályás szakaszon.

Vezetni jó

Kellően közvetlen a kormányzás

Kellően közvetlen a kormányzás

Jó a kormányzás


A motor kezdeti nehézsége ellenére a Golf Plust meglepően jó vezetni, ami főként a remek futóműnek köszönhető. Kellőn feszes, de nem túl kemény, pont ahogy ide Magyarországra kell. A kormányzás közvetlen, a csak ötfokozatú váltó pedig könnyen és pontosan kapcsolható. Kifejezetten kényelmesek az ülések, a 8 órás utat egyszeri megállással simán végigcsináltuk úgy, hogy utána egyetlen utas sem panaszkodott hát- vagy derékbántalmakra.

Drága, mert Volkswagen

És nem kicsit drága

És nem kicsit drága

És nem kicsit drága


Egy nagy baj van megint a Golf Plus-szal, hogy belépő dízel mivolta ellenére én kifejezetten sokallom az 5,7 milliós vételárat. Persze, ha azt nézzük, hogy a hatos Golf felett ez nincs kétszázezres felár sem azonos felszereltség mellett, talán szimpatikusabb a kép. Döntse el ki-ki maga, de ennyiért vannak azért igazi egyterűek is. Néhány ilyet összegyűjtöttünk feljebb a táblázatban.

A következő oldalon jönnek a műszaki adatok. Katt ide


Műszaki adatok – Volkswagen Golf Plus 1,6 CR TDI
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1598
Hengerek / szelepek száma 4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 66(90)/4200
Max. nyomaték (Nm/ford.) 230/2500
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 13,5
Végsebesség (km/h) 174
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 6,0
Lakott területen kívül (l/100 km) 4,1
Vegyes (l/100 km) 4,7
CO2 kibocsátás (g/km) 125
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4204/1759/1592
Tengelytáv (mm) 2578
Csomagtér (liter) 395
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1365/635
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 55
Gumiméret 195/65 R15
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 5 739 250
Konkurensek (forint) Focus C-Max Trend 1.6 TDCi, 5 236 000
Mercedes-Benz B 180 CDI, 8 108 000
Renault Scénic 1.5 dCi Expression 5 190 000
SEAT Altea 1,9 PD TDI Reference 6 266 750
Tesztelt autó ára (forint) 6 226 720
A szériafelszereltség fontosabb tételei Itt!
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye Tágas, kényelmes, kellemes autó. A motor megszokást igényel, alul fulladós, viszont jól fogyaszt
Pontszám (max. 10)   7,25 pont
Mellette – Ellene
  • Kedvező fogyasztás
  • Tágas utastér
  • Halk, kulturált járású dízelmotor
  • Remek vezethetőség
  • Nem túl izgalmas külső
  • Gyenge menetteljesítmény
  • Fulladós