Sportos, dinamikus külső
A Mazda legnagyobb sikertermékének számító Mazda3 megújulását leginkább a sportos vezethetőség és az ehhez illő dinamikus külső megalkotása jellemezte (állítólag). Ez a külső esetében a családra jellemző csinosított formák ráaggatását jelentik (leginkább a hatoshoz hasonlít, le sem tagadhatnák, hogy testvérek). Vezetni pedig ugyan olyan, mint a korábbi Mazda3-ast, legalább is az emberi érzékszervekkel nem tapasztalható.
Ez egyáltalán nem azt jelenti, hogy nem lett izgalmasabb az autó, sőt! Sokkal izgalmasabb lett és dögösebb is. Csak ebben nincs semmi meglepő. Az egyetlen kevésbé szimpatikus dolog (nekem) az élesen kettéhasított hátsó fertály. Az valahogy nem szép, ráadásul az Astra H-ra emlékeztet.
Nagy utazás
A hétvégén egy 1100 kilométeres körutat teljesítettünk vele, ráadásul előtte még a városban is belenyomtunk 300 kilométert. Azt az első pillanattól fogva éreztem, hogy ez az 1.6-os szívó a maga 105 lóerejével nem egy villámparipa, de ettől még nem voltunk rosszban, a városi közlekedésben egész kiválóan megállta a helyét.
Fürgének ugyan nem mondanám, de a klasszikus pörgetős módszerrel lehetett rendesen haladni. Sajnos itt van a kutya elásva, a fogyasztásra ugyanis nagyon kártékonyan hat az efféle vezetési stílus.
Egész pontosan 8,9 literes átlagot kért az első, városi etap során. Nem voltam boldog és újra eszembe jutott, mennyivel jobb egy 122 lovas tsi…
Autópályán sem lett sokkal jobb a helyzet, igaz a klíma végig ment és én nem voltam képes százzal, tempomattal teljesíteni az etapokat, mint ahogy azt András tette az ötajtóssal.
Útvonalak/fogyaztás | |
Budapest-Miskolc-Nagykinizs-Lilafüred-Eger (a Büki hegység szerpentinén át) – 312 km | 8,6 l/100 km |
Eger-Budapest-Zalacsány-Keszthely (373 km) | 9,3 l/100 km |
Keszthely-Balatonfüred-8-as út-Székesfehérvár-Budapest (379 km) | 8,4 l/100 km |
A hatodik sebességi fokozat úgy hiányzott neki, mint egy falat kenyér. Nagyobb sebességnél szétpörgi magát minden hasonló szívómotor. Viszont nagy tanulság, hogy a nagyobb sebesség minden esetben aránytalanul és fölöslegesen megnöveli a kiadásainkat.
A fent taglalt 1064 kilométer megtétele nagyjából 27 000 forintba került (csak a benzinköltség), de ha bizonyítottnak tekintjük, hogy százzal, tempomattal és klíma nélkül 6 literes átlag is kihozható ugyanebből a motorból, akkor az csak 18 000 forintunkba került volna.
Nem volt panaszunk viszont a kényelemre. A TX felszereltségnek köszönhetően csak a BOSE-hangcuccok és a Bluetooth telefon-kihangosító hiányzott az eggyel nagyobb változathoz képest. Személy szerint nekem mondjuk egyik sem hiányzott, a 300 ezer forintos felár láttán még kevésbé.
Viszont, a Mazda3 igazi újdonságaira már nagyon kíváncsiak lennénk, annak ellenére, hogy más modellekben már megismerhettük őket. Itt leginkább az i-Stop nevű rendszerre gondolok, amitől nagyon sokat remél a gyártó.
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 1598 |
Furat x löket (mm) | 78 X 83,6 |
Hengerek / szelepek száma | 4/16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 77(105)/6000 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 145/4000 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 12,2 |
Végsebesség (km/h) | 188 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 8,3 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 5,2 |
Vegyes (l/100 km) | 6,3 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 149 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4580/1755/1470 |
Tengelytáv (mm) | 2640 |
Csomagtér (liter) | 430 |
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) | 1170/305 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 55 |
Gumiméret | 205/50 R17 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 5 139 900 |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | Irr érhető el! |
Pontszám (max. 10) | 6,5 pont |
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|