Kirándulók öröme
Profilból is legfeljebb érdekes

Profilból is legfeljebb érdekes

Profilból is legfeljebb érdekes


Jellegében nehezen meghatározható autó ez, nagyjából a szabadidős terepjáró (SUV), a többcélú autó (MPV) és a kombi fúziója. Első ránézésre minden esélye megvan rá, hogy a modern európai városlakó trendi autója legyen, melybe beférnek a haverok, de ha kell, a gyerekek is.

Rácsos fogsorával, alulról fémburkolattal megerősített első spoilerével modern csilivili városi harcosnak tűnik a 3008. Nem fog ki rajta a magas járdaszegély, és a műanyagot nem karcolja meg csak úgy egy nagyobb kő.

Csak kicsit magasabb egy 308-asnál, de jóval szélesebb, belül csodálatosan tágasnak hat. A belső tovább tágul, amikor az elektromosan mozgatható függöny hátrakúszik és feltárul a hatalmas, sötétített napfénytető. Remek kedélyjavító szer ez, nem is túl drágán (125 ezer).

Magas ál-kardánalagút középen

Magas ál-kardánalagút középen

Magas ál-kardánalagút középen


A Peugeot újdonsága szeretne a 2011-es évben a gyár első hibridje is lenni. Ennek megfelelően a műszerfal futurisztikus, pilótafülkés hangulatokból merít, a burkolatok igényesek. Mégsincs semmi túldizájnolva, minden pont átlátható, megfejthető, de kellően újszerű is.

Jó tanács: Ne az első kilométereken akarjuk megfejteni a különböző gombok feladatát, a hifi működési elvét, a navigáció észjárását! A 3008-as logikája hamar átlátható, de kell némi előtanulmány a Miniből lopott billenőkapcsoló-szerű gombokhoz, a menürendszert vezérlő majdnem-joystickhoz.

Plexilapra vetít adatokat

Plexilapra vetít adatokat

Plexilapra vetít adatokat


Nagyszerű mulatság az épp aktuális sebességet, a tempomattal rögzített tempót és a követőradar adataiból másodpercben kiszámolt követési távolságot is mutató átlátszó polikarbonát lemez. A négyszögletű kis lapocska a kormánykerék fölött fordul ki a műszerfalból, hogy minden pillanatban lássuk, mennyivel megyünk, anélkül, hogy a szemünket le kellene vennünk az úttestről.

Opcionális felszerelés, de tényleg nagyszerű dolog, nem tükröződik, állítható a szögállása és a fényessége. Nem jobb, mint az Amerikában régen megszokott, nálunk pár éve BMW-khez, Citroen C6-hoz rendelhető, szélvédőre vetítő HUD, de viccesebb.

Gyűlöli a párhuzamos vonalakat

Gyűlöli a párhuzamos vonalakat

Gyűlöli a párhuzamos vonalakat


Elszomorodtunk viszont, amikor kiderült, hogy az SD-kártya olvasója csak a navigációs rendszernek szól, zenéket tartalmazó SD-kártyával nem tud mit kezdeni a Peugeot. USB-csatlakozót sem találtunk az autóban, marad tehát a CD-játszó és jó öreg barátunk, a rádió.

A GPS-program viszont szuperpontosan működik, könnyen értelmezhető a képernyő és lehetetlen elvéteni az instrukciókat, annyira jól időzítettek az utasítások.

Szériatartozék az elektromos kézifék. Ez annyit tesz, hogy elég egy hosszúkás gombot hátrahúzni a váltó alatt, és ott maradunk, ahol vagyunk. Az autó amúgy különböző helyzetekben magától is behúzza a kéziféket (emelkedő, gyújtás levétele), amit aztán a fékpedál felengedése deaktivál – picit komótosan.

Nézz körül odabent!


A körülnézéshez tartsd lenyomva az egér bal gombját, nagyításhoz használd a scroll-t, vagy használd a kép alján látható ikonokat. (Gömbpanoráma: Grépály András Zoltán)

Ide kevés cucc fér, inkább a könyöklő alatt van hely

Ide kevés cucc fér, inkább a könyöklő alatt van hely

Ide kevés cucc fér, inkább a könyöklő alatt van hely


A kézifék alatti falban viszont, a két ülés között kellemes meglepetés várt. Egy olyan óriási hűtött tárolórekesz, amelybe akár több üveg másfél literes ásványvíz is belefér, meg mindenféle finom falat a hosszú útra. Nincs többé pici rekeszekbe tömögetés, láb alatti üdítős üveg gurulás, rumli.

Pici szépséghibának tűnhet első látásra az, hogy csak a vezető felől nyílik a fedele. Viszont bármelyik első ülésen üljön is az ember, hamar rájön, hogy ez azért van, mert a fedél nyitogatása zavarhatná a kormány mögött ülőt a vezetésben, tehát jól van ez így, ez a tartozék így is kincsnek számít.

További előnyök és sirámok a következő oldalon.


Különleges a kétszintessé is alakítható csomagtér is, melyhez hozzácsapható a hátsó ülések vízszintesbe döntésével még egy hatalmas tér. A csomagtartó használatát kényelmessé teszi még a nyelvként hátrafelé lenyitható rugalmas fal. Kétszemélyes üzemmódban több mint 1600 literes raktér várja a cementeszsákokat a 3008 hátsó traktusában.

Öröm a pakolás

Öröm a pakolás

Öröm a pakolás


Az 1.6-os feltöltött benzinmotor – rögtön kivesézzük – kellemesen csendes, a hifi fantasztikusan szól, az ülés viszont – szívfájdalom – még további fejlesztésre szorul, hogy hosszú utakon is kényelmes legyen. Gurulunk, kicsit túl nagyokat zötykölődik az autó – fura, feszes, kemény tartása van, pedig formája, jellege alapján billegésre, tétovaságra számítottunk.

Iszonyú meleg van kint, klíma nélkül kibírhatatlan. Az óriási szélvédő csodálatos ugyan, most viszont dől be rajta a napsugár, grillcsirkének érzem magam a kocsiban, még a légkondi mellett is. Szétfolyok a bőrülésen. Lehetne kérni egy sötétítőcsíkot a szélvédő felső részére?


Peugeot 3008: A francia Chokitó 91
A képre kattintva a gyári fotós munkájában gyönyörködhetnek

Innen a legterepjárósabb

Innen a legterepjárósabb

Innen a legterepjárósabb


Tesztautónk turbós benzinmotorját a BMW-vel karöltve fejlesztette a PSA. Az 1.6 THP jelzésű motor 150 lóerős, hatfokozatú kézi váltó csatlakozik hozzá. A Peugeot hagyományosan remek dízelei közül az 1,6-os és kétliteres kérhető a kocsihoz.

Nagyon nyomatékosak és nagyon takarékosak. Mint ahogy ez a turbós benzines is; vegyes üzemben, néha kíméletlenül meg-megküldve is eljár nyolc literből. Az irdatlan homlokfelület és a 235-ös kerekek mellett ez már-már hihetetlen, mi is csak azért hisszük el, mert magunk mértük. Érdemes-e hát pepecselni egy 3008-assal a büdös gázolajjal?

Azért vannak szép részletei

Azért vannak szép részletei

Azért vannak szép részletei


Premium felszereltségben a 3008-as akciósssan 6,07 millió forintba kerül ezzel a motorral. 110 lovas dízellel 6,21, 150 lovassal 6,79 millió. Aki sokat megy és nem gyorsan, pár év alatt kiautózhatja az árkülönbséget a kisebb dízellel. Kicsi viszont annak az esélye, hogy a nagy dízelbe feccölt többletberuházás valaha is meg tud térülni, és akkor már inkább egy turbós benzines legyen a nevünkön, mint egy turbós dízel.

A 3008-as meglepően jó autónak bizonyult a teszten. Vezetni is jó, utazni benne is, pakolni bele is. Csak csúnya. Szerintünk. Hülyék vagyunk?

Ha a számokra is kíváncsi, a következő oldalon találja őket.


Műszaki adatok – Peugeot 3008 1,6 THP
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1598
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 110(150)/5800
Max. nyomaték (Nm/ford.) 240/1400
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 9,8
Végsebesség (km/h) 201
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 10,8
Lakott területen kívül (l/100 km) 5,8
Vegyes (l/100 km) 7,6
CO2 kibocsátás (g/km) 179
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4365/1837/1639
Tengelytáv (mm) 2613
Csomagtér (liter) 432
Menetkész tömeg (kg) 1459
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 60
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye Nem összkerekes, de a magas Peugeot a bálákkal tarkított tarlón is elboldogul, meg a sztrádán is…