5 vagy 7 személyre?
Az első skiccek papírra vetésétől négy év telt el, mire megérkezett az új egyterű. Volt egy kis botrány is közben, mivel a Scénic-család új gyermekének érkezése még be sem volt hivatalosan jelentve, de már megnézhettük milyen lesz. Nem ultrahang fotók szivárogtak ki, de majdnem: az EU szabadalmi hivatalába beadott 3D-s grafikákat szellőztették meg az újságok.
A Renault most is, mint az előző generációnál, egyszerre két autóval támad. Egy komoly méretű kombival, azaz Grand Scenic-el, melyben hét ülés van, és a rövidebb változattal, amiben a sofőrön kívül elfér még négy ember, vagy kettő és egy óriási plüssmackó.
Természetesen vannak újdonságok is, nem tétlenkedtek 2005 óta a tervezők. Kitaláltak egy szép, bumeráng formájú hátsó lámpát, mely L-alakban kanyarodik a csomagtér ajtajára. Megnyúlt hét centit, ezen a pluszon a csomag- és az utastér osztozik.
A kocsi büszkesége a TFT kijelző. Nem egy buta LCD, oldalról is jól leolvasható, illetve tűző napban sem kell lemondanunk az információról, akkor is kiválóan látható. Több szín közül is választhatunk, így csak tőlünk függ, hogy milyen árnyalatú háttérben mutatja többek között a keréknyomást, hogy melyik rádiót hallgatjuk, hogy tolatáskor mikbe ütközhetünk, hogy mennyivel megyünk, és ehhez mekkora a fordulatszám.
A testreszabhatóság jegyében az is tőlünk függ, hogy egyszerre mennyi információt osszon meg velünk. Nem csak színes, hanem rajzos is, így új értelmet nyer a fedélzeti computer. A Scenic IV-ben ezek után minimum háromdimenziós grafikával kell, hogy előálljanak.
További érdekességek lapozás után.
Mi újság?
De ne szaladjunk előre, vannak még itt is érdekességek. Például a tárolóhelyek, melyből négyet a padlóba rejtettek, a többit ülések alá, fiókként. Pakolhatunk a kétemeletes kartámaszba, óriási hűthető kesztyűtartóba, térképzsebbe álcázva az első ülések háttámláján. Van repülőgép-asztalka is, mely hosszú út során még jól jöhet kisgyermekes családoknak.
Külön kiemelném a csúsztatható középkonzolt, melyben a könyöktámaszt külön mozdíthatjuk az alatta levő fő rekesztől, mely olyan mély, hogy akár egy másfél literes palackot is elnyel. Ha az autót a család női tagja vezeti, minden apró kis vackának talál helyet a keze ügyében, a telefon tárolására több megfelelő kis beugró is van például. Ilyenekkel könnyen le lehet kenyerezni az egyszeri női autóst, mégsem figyel oda minden autógyártó az apróságokra.
Zenegép
Itt is újítottak, az audiorendszert is kezelésbe vették. Az alapváltozatban kapunk MP3 kompatibilis CD-lejátszót, bónusznak egy RCA aljzatot. Ha a telefonunkon tároljuk a zenéket, az sem gond, a Bluetooth segítségével megoszthatjuk útitársainkkal.
Hogy hány pontot kapott a Scénic, kiderül a következő oldalon.
Műszaki adatok – Renault Grand Scenic 1,4 | |
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 1397 |
Furat x löket (mm) | 78 X 73,1 |
Hengerek / szelepek száma | 4/16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 96(130)/5500 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 190/2250 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 12,0 |
Végsebesség (km/h) | 190 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 9,4 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 5,8 |
Vegyes (l/100 km) | 7,1 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 168 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4560/2077/1645 |
Tengelytáv (mm) | 2770 |
Csomagtér (liter) | 752 |
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) | 1495/585 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 60 |
Gumiméret | 205/60 R16 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 4 390 000 |
Konkurensek (forint) | Opel Zafira 1.8 – Essentia 5 266 000 Ft Volkswagen Touran 1.4 – Conceptline 5 621 000 Ft Toyota Corolla verso 1.6 – Fullmoon 5 160 000 Ft |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | Praktikus családi autó, sok tárolóhellyel, meglepően jó áron. |
Pontszám (max. 10) | 8 pont |
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|