Ugye, mindenki tudja mi az a pimp my ride? Ez az a műsor, amikor végletekig leszottyant autókból feltűnő, szokatlan extrákkal megáldott csodamasinákat varázsolnak egy műhelyben, és a nyertesek majd kiugranak a bőrükből örömükben.
Nos, a Kangoo Be Bopban tulajdonképpen nincs semmi csoda, nincs benne kenyérpirító vagy tekegolyó-fényező, mégis ez jutott először eszembe, mivel olyan egyedi megoldások jellemzik, amelyeket nem igen láttunk más helyen az autóiparban.
Mi a Be Bop?
A Be Bop a legrövidebb Kangoora épülő, háromajtós strandautó szerű valami, emellett még félig kabrió is. Egy egészen szokatlan jármű, látványos kéttónusú fényezéssel, és egy rakás egyéb extrával.
Ha oldalról nézem, borzasztóan idétlen. Csak egy ajtó jutott rá oldalanként, de ettől még egy parányi kupés jelleget sem mutat, mivel olyan magas, mint az égig érő paszuly. Kifejezetten mókás az összhatás, ráadásul a 184 centis magasságnál széltében is kevesebbet mutat a centi. Fura forma.
Nézz körül odabent!
A körülnézéshez tartsd lenyomva az egér bal gombját, nagyításhoz használd a scroll-t, vagy használd a kép alján látható ikonokat. (Gömbpanoráma: Grépály András Zoltán)
Mégsem ez a legérdekesebb részlet a Kangooban, hanem a hátsó traktus. Belül csak két vidám színben pompázó ülést találunk, amelyekhez temérdek hely párosul. Sínen csúsztathatóak, ki is vehetőek, de kényelmesen használhatóak hosszú úton is. Felette és mögötte van a lényeg.
Hátul egy oldalra nyíló hatalmas ajtó van, egy elektromos mozgatású hátsó szélvédővel. Utóbbi jól jön pakolásnál vagy egy gyors szellőztetésnél is. Ezt a már önmagában is érdekes megoldást übereli a hátsó panorámatető, amely két retesz segítségével előrelökhető, így a hátsó utasok máris a szabad ég alatt találják magukat. Mintha csak egy városnéző, kabrió Ikarus buszban ülnének. Na, ilyet még nem láttunk.
Kicsit védtelenek vagyunk ott hátul, mégis meglepően vicces így utazni, talán még egy kabriónál is szabadabb érzés. Körülölel minket a természet, vagy a városi forgalom, de a szélvédelem szinte tökéletes. Csak zaj jut be, semmi más, no meg a rácsodálkozó emberkék fura megjegyzései.
Mire jó?
Azt el sem tudjuk képzelni. Családi autónak a négyszemélyes utastérrel és a 174 literes, fedetlen csomagtartóval kevésbé.
Egyfajta buli- vagy strandautónak lehet alkalmas, kérdés, hogy ki vásárol ilyen célra külön autót. Ha ügyesen kapaszkodunk, hátul fel is tudunk állni benne, így lehet belőle pápamobil, vagy diszkókamion egy parádén. A menet közbeni felállást persze nem érdemes erőltetni, mert csúnyán nagyot lehet belőle hátrafelé bukfencezni.
Gyári képek
Vezetni jó
105 lóerős dízellel járt nálunk a Be Bop, amire egy rossz szavunk nem lehet. Van elég nyomaték, kifejezetten fürge az autó, a hosszú hatodik fokozat pedig hosszú utazásokkor jön jól. Az is vicces, hogy olyan pontos és rövid úton járó váltót szereltek bele, hogy kész öröm kapcsolgatni. Ilyen se nagyon éreztünk még Renault-ban.
A magas karosszéria normál helyzetben nem érezteti hátrányos tulajdonságát, kicsit sportosabb vezetéssel viszont sikerült könnyen magunkra ijeszteni, ilyenkor ugyanis csúnyán dülöngélni kezd az autó. Vigyázni kell nagy sebességnél a kormánnyal is, mert ha teljesen alászedjük igazi csodára képes a Be Bop. Mindössze 9,6 méteren megfordul, aminél látványosabban jobbat csak a Toyota iQ-ban tapasztaltunk.
A rövid tengelytáv miatt nem számítottunk igazán kényelmes utazásra sem, ehhez képest meglepően kellemes a rugózás. Nem dobál veszélyesen hátul sem, és csak rossz úton hallani valami teherautós zörgést. Ennek nem tudtuk megállapítani az eredetét, de talán a tetőszerkezet fémrészeit nyiszogtak.
Sok szerencsét
A Kangoo Be Bop talán minden idők legviccesebb és egyben legértelmetlenebb autója – mi legalábbis így gondoljuk. Ha lenne rá viccből 5 millió forintunk lehet, biztosan megvennénk szórakozni, de valószínűleg most nem ezek az idők járnak mifelénk, sőt tőlünk nyugatabbra sem. Kicsit rosszkor érkezett, de ha vidámságot szeretnénk csempészni az unalmas hétköznapjainkba, akkor ez egy remek választás.
Műszaki adatok – Renault Kangoo Be Bop 1,5 dCi | |
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 1461 |
Hengerek / szelepek száma | 4/8 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 78(105)/4000 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 240/2000 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 12,3 |
Végsebesség (km/h) | 169 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 6,3 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 4,9 |
Vegyes (l/100 km) | 5,4 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 142 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 3871/1829/1835 |
Tengelytáv (mm) | 2313 |
Csomagtér (liter) | 174 |
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) | 1393/477 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 60 |
Gumiméret | 205/60 R16 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 4 900 000 |
Konkurensek (forint) | használt Skoda Felicia Fun |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | ITT! |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | Nem tudjuk mire jó, mindenestere vicces volt |
Pontszám (max. 10) | 9 pont |
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|