A Focus RS egy ultrabrutál sportautó, az Opel GT pedig egy közepes minőségű roadster. Közúton, versenypályán nem kérdés, melyik autó a jobb, ezért kerestünk egy olyan terepet, ahol a GT a király.
Arra voltunk kíváncsiak, hogy a bűvös hátsókerék-hajtás vajon kihúzza-e a csávából a sokszor meggyalázott néhai Opel GT-t! (Néhai, mert időközben megszűnt a gyártása. R.I.P.)
Opel GT vs. Ford focus RS
Teszt: Ford Focus RS vs. Opel GT
1/65 A Focus RS itt háttérbe szorult
A Focus RS itt háttérbe szorult
Fotó megosztása:
2/65 Nem lehet az RS-sel keresztbe menni, le is tettük pihenni
Nem lehet az RS-sel keresztbe menni, le is tettük pihenni
Fotó megosztása:
3/65 Búcsúkör
Búcsúkör
Fotó megosztása:
5/65 Nem elég merev a GT
Nem elég merev a GT
Fotó megosztása:
6/65 Nem érdemelt bukást a GT
Nem érdemelt bukást a GT
Fotó megosztása:
7/65 Valaki segítsen képalát írni. Kihagytam valamit?
Valaki segítsen képalát írni. Kihagytam valamit?
Fotó megosztása:
9/65 Lehengerlő, igazi csajozós autó a GT
Lehengerlő, igazi csajozós autó a GT
Fotó megosztása:
10/65 Látványos, brutális megjelenésű az RS
Látványos, brutális megjelenésű az RS
Fotó megosztása:
11/65 Az izom és a trükkös
Az izom és a trükkös
Fotó megosztása:
13/65 Ebben a sportágban ő a nyerő
Ebben a sportágban ő a nyerő
Fotó megosztása:
14/65 Kicsit hülyegyerekes, de tényleg csak kicsit
Kicsit hülyegyerekes, de tényleg csak kicsit
Fotó megosztása:
15/65 3...2...1
3...2...1
Fotó megosztása:
17/65 A GT jobban startol
A GT jobban startol
Fotó megosztása:
18/65 66 literes a GT csomagtere, nem vicc
66 literes a GT csomagtere, nem vicc
Fotó megosztása:
19/65 A GT-t pedig a hátsókerék-hajtás segíti
A GT-t pedig a hátsókerék-hajtás segíti
Fotó megosztása:
21/65 A kanyarokban a differenciálzár segíti
A kanyarokban a differenciálzár segíti
Fotó megosztása:
22/65 Jössz egy körre?
Jössz egy körre?
Fotó megosztása:
23/65 Élményben mindkettő csillagos ötös!
Élményben mindkettő csillagos ötös!
Fotó megosztása:
25/65 Focus RS három keréken
Focus RS három keréken
Fotó megosztása:
26/65 Szitált a hátsója a keményebb féktávokon
Szitált a hátsója a keményebb féktávokon
Fotó megosztása:
27/65 Megy a menőzés
Megy a menőzés
Fotó megosztása:
29/65 Lámpák
Lámpák
Fotó megosztása:
30/65 Csobbanás
Csobbanás
Fotó megosztása:
31/65 Köridőre az RS nyert volna
Köridőre az RS nyert volna
Fotó megosztása:
33/65 Számolatlanul toltuk az élményköröket
Számolatlanul toltuk az élményköröket
Fotó megosztása:
34/65 A GT is csúszott a lecsiszolt felületen, de utána sem nagyon tapadt be
A GT is csúszott a lecsiszolt felületen, de utána sem nagyon tapadt be
Fotó megosztása:
35/65 Jönnek a bóják!
Jönnek a bóják!
Fotó megosztása:
37/65 Tehetetlenül csúszott a jeget szimuláló felületen
Tehetetlenül csúszott a jeget szimuláló felületen
Fotó megosztása:
38/65 A részdrájver megvilágosodott
A részdrájver megvilágosodott
Fotó megosztása:
39/65 Bitang hangjára felkapják a fejüket
Bitang hangjára felkapják a fejüket
Fotó megosztása:
41/65 Városban merész ekkora felnivel mászkálni
Városban merész ekkora felnivel mászkálni
Fotó megosztása:
42/65 Focus RS lámpa
Focus RS lámpa
Fotó megosztása:
43/65 Légi fotó 3
Légi fotó 3
Fotó megosztása:
45/65 Légi fotó 2
Légi fotó 2
Fotó megosztása:
46/65 Nem szép az illesztés
Nem szép az illesztés
Fotó megosztása:
47/65 Kerekek
Kerekek
Fotó megosztása:
49/65 Az RS nagyobb, mily meglepő
Az RS nagyobb, mily meglepő
Fotó megosztása:
50/65 például légi fotók készítésére
például légi fotók készítésére
Fotó megosztása:
51/65 Mire mindenre jó egy Berlingo tartós tesztautó...
Mire mindenre jó egy Berlingo tartós tesztautó...
Fotó megosztása:
53/65 Csak, hogy tudd...
Csak, hogy tudd...
Fotó megosztása:
54/65 Látványelemek
Látványelemek
Fotó megosztása:
55/65 Nagyon keményen tartanak
Nagyon keményen tartanak
Fotó megosztása:
57/65 A Focus RS belseje sem egy agyondizájnolt valami
A Focus RS belseje sem egy agyondizájnolt valami
Fotó megosztása:
58/65 Puttonyos
Puttonyos
Fotó megosztása:
59/65 Bántóan gagyi, műanyag belső
Bántóan gagyi, műanyag belső
Fotó megosztása:
61/65 Kinek jutna eszébe összehasonlítani őket?
Kinek jutna eszébe összehasonlítani őket?
Fotó megosztása:
62/65 De nem haboztunk a repetáért!
De nem haboztunk a repetáért!
Fotó megosztása:
63/65 Már jártak nálunk
Már jártak nálunk
Fotó megosztása:
65/65 Jó lesz ez a pálya neki?
Jó lesz ez a pálya neki?
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Légi fotó 3
Az izomautó és a lifestyle
A két autónak a külső alapján nem sok köze van egymáshoz. Addig tanakodtunk, amíg csak összehoztuk, hogy mégis megférjenek egymás mellett egy összehasonlító teszt erejéig. Ők az első- és a hátsókerék-meghajtású élményautók.
Vajon melyik hogy szerepel, ha nem a köridő, csakis az élmény számít? Árban nagyjából egy szinten vannak. Ugyan a Focus RS erősebb majd ötven lóerővel, a GT a mindig izgalmas hátsókerék-hajtással kompenzál. Mit kompenzál? Hengerel!
A Focus RS akkora királyság, hogy elkértük még egyszer
A korábbi teszteken a Focus RS már többször bizonyította (és itt) számunkra, hogy egy tökéletesen összerakott, masszív erőgép. Mégsem haboztunk, amikor meghallottuk, hogy az importőr egy újabb tesztautót állított csatasorba.
Kicsit hülyegyerekes, de tényleg csak kicsit
Nem kellett kétszer mondani
Ezúttal az egyetlen eltérést az Ultimate Green fantázianevű feláras fényezés jelentette, aminek köszönhetően nem volt egy nyugodt percünk a városban. Lámpától lámpáig követtek, megállítottak, kérdezgettek, mutogattak, integettek.
Az embereket teljesen levette a lábáról a rikító, UV-zöld fényezés és a brutális motorhang párosa. Nem csak a fanatikusok, a hétköznapi, AUTÓ-val nem fertőzött emberek is felkapják a fejüket a jelenségre.
Az autó egy vérszomjas szörnyeteg, a közútra gyártott kocsik közül ez az egyik legvadabb jószág. Igaz, hogy egy kicsit bazári a látványarzenálja, de pont ez teszi kellően vonzóvá a fanatikus lóerőmániások számára. Ráadásul ép ésszel felfogható ára van, ennél könnyebben nem lehetünk menők a dizsiben. Talán egy Opel GT-vel…
a videó a hirdetés után indul
A Focus RS Az Opel GT akkora királyság, hogy elkértük még egyszer
Nem érdemelt bukást a GT
Ezt sem kellett tukmálni
Refrén: az embereket teljesen levette a lábáról a rikító sárga fényezés és a kihívó külső. A gyerekektől kezdve a nyugdíjasokig mindenki felkapja a fejét egy ilyen jelenség láttán. A szakik viszont erre csak legyintenek; eddig nem sok jót lehetett hallani az Amerikában már évek óta futó (Pontiac Solstice, Saturn Sky) roadsterről.
Az autó nem egy vérszomjas szörnyeteg, gyakorlatilag a látvány visz mindent, illetve a tény, hogy kanyarodni iszonyatosan élvezetesen tud. És ennek is épp ésszel felfogható ára van.
Ja! A csomagtartó mérete nem elírás a lenti táblázatban, tényleg 66 liter. Ez van.
Irány a játszótér!
Nem versenypálya, játszótér. Pontosabban: egy szépen felbójázott, szűk kanyarokkal dúsított, műgyantás, fellocsolt (csúszik, mint a jég) vezetéstechnikai pálya. Itt biztonságos körülmények között lehet nagy tempóban kanyarogni, és ami a legfontosabb: a bóják soha nem sértődnek meg, ha érintőre vesszük őket.
Számolatlanul toltuk az élményköröket
Focus RS a tesztpályán
A kanyarokban a differenciálzár segíti
A kanyarokban a differenciálzár segíti…
Az RS gyakorlatilag ugyanazt hozta, mint közúton. Bődületes lelkesedéssel indul meg, nagyon közvetlen a kormányzása, viszont picit alulkormányzott. A szűk átjárókban meglehetősen tolta az orrát. Nagyobb, hosszabb íveken viszont olyan sebességeknél is stabil maradt, amit épeszű ember már nemigen forszírozna.
A kanyarokat nagyobb ívben kellett megkezdeni, mint a GT-vel, de azért nem teherautósan, ebben a differenciálzár sokat segített, ami nem csak rajtnál jön jól, de kanyarokban is érezhetően terelte a belső ív felé a Focust.
Viszont észnél kell lenni, a hibának nem sok előjele van, egyszer csak sok lesz, oszt szevasz.
Opel GT
A GT-t pedig a hátsókerék-hajtás segíti
A GT-t pedig a hátsókerék-hajtás segíti…
Leginkább amiatt volt értelme ennek az egész hajcihőnek, mert a bántóan gagyi (köszönhetően az amerikai rokonoknak) belsővel megáldott GT-t elkezdtük tisztelni. A 264 lóerős roadsternek alapból valahogy nem volt meg a kellő ereje az elismeréshez. Szép, jó, vagány, de egy kicsit butácska.
De könyörgöm! Létezik annál nagyobb élmény, amikor egy autó gázadásra áll keresztbe? És ez a GT ráadásul olyan kezesen teszi a dolgát, hogy rögtön az utak királyának képzeljük magunkat. A kiiktatott elektronika pedig pont addig marad kiiktatva, amíg nem érzi úgy, hogy be kell avatkozni.
A féktávokon visszaváltáskor minden kuplungfelengedésnél táncolt picit a kocsi hátulja, ami tovább növelte a hangulatot.
A Focus RS itt háttérbe szorult
Gyorsulás
3…2…1
3…2…1
A gyári adatok szerint mindössze két tized az eltérés, ráadásul az Opel GT javára. Mi többszörös sofőrcserével próbáltuk lemodellezni az eltérést, és egy alkalmat leszámítva minden alkalommal igazolva láttuk a GT remek gyorsulási képességét.
Azért a Focus RS sem kapar gyengén. Hosszú egyenesben 130 környékén utoléri a GT-t, és szépen el is megy mellette. Ebben szerepe lehet a GT moslék váltójának is, de inkább azért az RS nagyobb teljesítménye felelhet a jelenségért.
a videó a hirdetés után indul
Összességében
Az Opel GT és a Focus RS is tökéletes élményautók. A GT életérzésben erősebb, jobban érezzük magunkat a tengerparti szerpentineken, a Focus RS pedig inkább a látványra, a hangra, az izomerőre gyúrt rá.
Pályán a GT nagyobb élmény, de a Focus RS gyorsabb.
A GT is csúszott a lecsiszolt felületen, de utána sem nagyon tapadt be
MOTORADATOK
Lökettérfogat (cm3)
2522
1998
Furat x löket (mm)
83,0/93,2
86/86
Hengerek/szelepek száma
5/20
4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.)
(224)305/6500
194(264)/5300
Max. nyomaték (Nm/ford.)
440/2300-4500
353/2000-5300
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h)
5,9
5,7
Végsebesség (km/h)
263
229
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km)
13,4
13,0
Lakott területen kívül (l/100 km)
7,0
6,9
Vegyes (l/100 km)
9,4
9,2
CO2-kibocsátás (g/km)
225
218
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4402/1842/1497
4100/1813/1274
Tengelytáv (mm)
2640
2415
Csomagtér (liter)
385
66
Gumiméret
235/65 R 15
R 18
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár
9 711 000
9 900 0000
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye
Hétköznapokon jobban használható, erősebb, jobb minőségű.
Hátsókerekes, jobban illik rá az élményautó kifejezés.