Jön a kecske.
Szűk illesztések és szép fényezés jellemezi a kocsit

Szűk illesztések és szép fényezés jellemezi a kocsit

Szűk illesztések és szép fényezés


Pont kapóra jött a múlt heti hosszú hétvége, hisz egy különösen takarékos modellt kellett kipróbálni és képet alkotni tudásáról. A május óta hazánkban is elérhető Audi A4 2.0 TDIe-vel (az a kis e a lényeg) 898 kilométert tettünk meg, ellátogatva többek között Szolnokra, Egerbe, Lillafüredre és a Hortobágyra is. Jó kis túraautónak bizonyult.

Az Audi a tervek szerint 2012-ig húsz százalékkal csökkenti a teljes palettájára számított átlagos üzemanyag-fogyasztást. Az A4 2.0 TDIe ennek a tervnek része, amelyen belül már az A3, A6 modellekből is van e jelzésű kivitel, illetve a TT-be is került dízelmotor.


Bemutatóra kapta a sas-festést

Bemutatóra kapta a sas-festést

Bemutatóra kapta a sas-festést


Bejegyzés az útinaplóból:
Szolnok
, repülőmúzeum Sokféle harci helikopter és repülőgép megtekintése.

MiG-21-es vadászgép ülőpróbája. Költségek: nulla forint (nincs belépő), az élmény viszont megfizethetetlen.

Látványra semmi különös nincs az e utónevű A4-esben, de szemfüleseknek feltűnhet, miként lehet egy majd kilencmilliós autón dísztárcsa. Bizony, bár az Audi A4 szériafelszereltségének része a könnyűfém felni, de ez esetben az aerodinamikáé volt a főszerep, ezért kerültek rá ezek a gondosan formázott elemek.

Ezt a gumit csak az e kapja az A4-esekből

Ezt a gumit csak az e kapja az A4-esekből

Ezt a gumit csak az e kapja az A4-esekből


Nemcsak a tárcsák, az abroncsok sem hétköznapiak. Ezen a modellen üzemanyag-takarékos, különösen alacsony gördülési ellenállású gumik feszülnek, amelyek kiveszik a részüket a takarékoskodásból.

A különleges kerekek mellett más is van itt a légellenállás további optimalizálása érdekében: a hűtőrács belül részlegesen zárt, az autó alját pedig nagyrészt sík burkolat takarja.

Szintén a kisebb ellenállás miatt szerelik sportfutóművel a TDIe-t. A karosszéria így húsz milliméterrel alacsonyabbra kerül, ami nemcsak a kanyarstabilitásnak, de a fogyasztásnak is jót tesz. Csak magas padka ne jöjjön…


Gárdonyinak köszönhetően minden iskolás ismeri a Vár hőseit

Gárdonyinak köszönhetően minden iskolás ismeri a Vár hőseit

Minden iskolás ismeri a vár hőseit


Bejegyzés az útinaplóból:
Eger.
Az egri vár és tartozékainak megtekintése, látogatás a város melletti Szépasszony-völgybe.

Költségek: 2×2 gombóc és egy gombóc fagyi, összesen 750 forintért, egy menet a körhintán 500 Ft (A várba a belépés 20-án díjmentes volt, az esti tűzijáték szintén)

A szériafelszereltség része az automatikus motorleállító és indító rendszer. Az elsősorban városi használatnál hasznos megoldás működése pofonegyszerű.

A kulcs benyomására indul a motor

A kulcs benyomására indul a motor

A kulcs benyomására indul a motor


Amikor az autó megállt, a vezetőnek üresbe kell tennie a váltókart és felengednie a kuplungot; a rendszer ilyenkor leállítja a motort. Mindez még lámpánál sem jelent hátrányt, mire betesszük egyesbe, már jár a motor és lehet is indulni.

Állítólag egyedül ez a megoldás 0,2 literrel mérsékli az üzemanyag-fogyasztást száz kilométerenként. Mindezt Magyarország 3 millió személyautójára vetítve, mindegyiknél évi csupán 5 ezer kilométeres futásteljesítményt feltételezve 30 millió liter üzemanyag, nagyjából 8,5 milliárd forint lehetne megspórolható. Nem is beszélve a kibocsátott károsanyag-mennyiség csökkenéséről. Legyen kötelező a start-stop az új autóknál!

A második oldalon megtudhatja, milyen vezetni a takarékos Audit, de fény derül a fogyasztásra is.


Persze mit sem érne az egész, ha a motor nem lenne spórolásra állítva. Bár a Győrben gyártott kétliteres blokk az Audi mellett bekerül SEAT-, Škoda- és Volkswagen-modellekbe is, ez a kivitel sehol máshol sem szerepel.

A normál változatokhoz a Pümpe Düsét váltó közös nyomócsöves, azaz common-rail rendszerű motor 140 és 170 lóerős kivitelben áll rendelkezésre. Érdekes módon a konszern kifejezetten takarékosnak épített modelljeiben nagy a szórás. A Passat BlueMotion 110 lóerős kétliteres, az Octavia Greenline 1,6-os 105, a Superb Greenline 1,9-es 105 lóerős TDI-t rejt.


Vonatozunk, pihen az A4

Vonatozunk, pihen az A4

Vonatozunk, pihen az A4


Bejegyzés az útinaplóból:
Lillafüred
. Vonatozás az erdei kisvasúttal, a nyomvonal közelében található Hámori-tó, vízimalom, Fazola-kohó, valamint Magyarország legmagasabb vízesése, a függőkert, a Palotaszálló stb. megtekintése.

Ebéd a szintén itt található pisztrángtelepen. Költségek: vonatjegy: 2db felnőtt retúr 2000 Ft, egy adag pisztráng, két adag sült krumpli, ásványvíz, uborka 3000 Ft.

Az Audi A4 TDIe-be is a kétliteres motor kerül, de 136 lóerővel. Ez akár kevésnek is tűnhet, figyelembe véve a jármű presztízsét, de nem kell aggódni, a nyomaték kárpótol minket. A nyomatékgörbe 1750 és 2500-as fordulatszám között 320 newtonméternél rajzol fennsíkot.

Látványra ugyanolyan mint a többi 2,0 TDI

Látványra ugyanolyan mint a többi 2,0 TDI

Látványra ugyanolyan, mint a többi 2,0 TDI


Nem csak a motorvezérlő elektronikát alakították át ehhez a típushoz, de az új e-modell öt százalékkal hosszabb végáttétellel készül. Így a hatsebességes, manuális váltó minden fokozatában alacsonyabb fordulatszámértékek mentén működhet a motor. Mindez például 130-as autópályás tempónál 2500 alatti fordulatszámot eredményez hatodikban.

Gyorsulásban ugyan nem túl erős a jármű, de rugalmasságban kiváló. Főleg országúton és autópályán kell nagyon figyelni, mert a sebességhatárok betartása külön művészet ezzel a kocsival. Vehemensen lódul neki és az érzékszerveinket is megcsalja. Az A4 ugyanis kifejezetten csendes. Németországban simán utazótempó lehet vele a 180 km/óra.


Puszta szürke marhákkal

Puszta szürke marhákkal

Puszta, szürke marhákkal


Bejegyzés az útinaplóból: Hortobágy. Pusztai állatpark és a Kilenclyukú híd megtekintése, állatsimogatás, ismerkedés  többek között a seggenülő hodállyal.

Két felnőtt belépő az állatparkba 1200 Ft.

De nehogy azt gondoljuk, hogy autópálya-menő az economy Audi. A sportfutómű beszerelése nyomán imádja a szerpentint. Egerből Lillafüredre a Bükk szerpentinjein bizonyította képességeit, kiválóan fordul és kifejezetten stabil. Túlerőltetve persze érződik, hogy dízelmotor van benne és orrtolóssá válik, de bőven az ingerküszöbön belül. 

A Bükkben remekelt a futómű

A Bükkben remekelt a futómű

A Bükkben remekelt a futómű


A fékét viszont szokni kell, nem épp puhányoknak való. Rendesen meg kell taposni, hogy az autó kellő lassulásba fogjon. Pedig a féknek ebben az esetben kiemelt szerepe van. Van benne úgynevezett fékenergia-visszanyerő technika.

Ez a megoldás a generátor szabályzása segítségével a fékezési és a motorfékfázisok során a mozgási energia egy részét elektromos energiává alakítja át, amelyet azután az a hagyományos akkumulátorban tárol. Amikor újra gyorsítunk, a rendszer nem a generátortól, hanem az akkumulátorból nyeri ki ezt a mennyiséget, csökkentve az üzemanyag-fogyasztást.

Az én esetemben mindez nem igazán működött. Legalábbis a megtett 898 kilométerre tankolt 63 liter üzemanyag nem ezt bizonyítja. Persze a tesztautókkal előfordul, hogy elhozásukkor a mutató még telit mutat, de a tankból már jócskán hiányzik a nafta. A gyártó 4,6 literes fogyasztást ígért, nekem hét lett. Még ha figyelembe vesszük a gyári mérések csalafintaságait, illetve, hogy a gyár figyelmeztet, a sofőr vezetési stílusa 30 százalékkal befolyásolhatja az átlagfogyasztást, és nem voltam visszafogott, szerintem akkor is sok.

Környezetkímélő prémiumautó

Környezetkímélő prémiumautó

Környezetkímélő prémiumautó


Főként azért, mert a műszerfalon, a fedélzeti számítógép által javasolt sebességi fokozatokat követtem, – nem hiszem, hogy 3000-es fordulatszám felett járt a motor bármikor a teszt alatt -, ugyanakkor még arra is figyeltem, hogy ha nem szükséges, a klíma ne menjen és a lámpákat is lekapcsoltam, használtam a motorleállítót. Szóval sok. A kocsi viszont remek, kényelmes, tágas, praktikus és igazi prémiummodell. De sok…

Műszaki adatok, tömör értékelés, videó egy kattintásnyira!

MOTORADATOK
Lökettérfogat (cm3) 1968
Furat x löket (mm) 0 X 0
Hengerek/szelepek száma 4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 100 (136)/4200
Max. nyomaték (Nm/ford.) 320/1750-2500
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 9,5
Végsebesség (km/h) 215
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 5,8
Lakott területen kívül (l/100 km) 3,8
Vegyes (l/100 km) 4,6
CO2-kibocsátás (g/km) 119
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4703/1826/1427
Tengelytáv (mm) 2808
Csomagtér (liter) 480
Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg) 1475/550
Üzemanyagtank-kapacitás (liter) 65
Gumiméret 205/60 R16
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 8 448 000
Konkurensek (forint) Mercedes C 200 CDI BlueEFFICIENCY 9 889 000
BMW 320d EfficientDynamics Edition – nincs még ára

Tesztelt autó ára (forint) 10 329 846
A szériafelszereltség fontosabb tételei ezen a linken olvasható
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye Kitűnő autó, pedáns összeszerelés, kiváló minőség, remek vezetési tulajdonságok, de az ígért fogyasztástól messze elmaradt.
Pontszám (max. 10)   7,5 pont
Mellette – Ellene
  • Tágas, csendes utastér
  • Igényes anyagok
  • Kiváló minőség
  • Sportos futómű
  • Remek vezethetőség
  • Kissé magas ár

Videón az új Audi A4