Jobb a többieknél, csak nem jön át

Gyors kanyarokban semlegesnek érezni
Nem veszélyesebb, mint Barbie

Nem veszélyesebb, mint Barbie

Nem veszélyesebb, mint Barbie


A kéj nem túl mély. Csak olyan felületi. Frissítő és kiszámítható, mint egy kiadós zuhanyzás. A TTS mindenben jobb, mint a versenytársai, csak ez nem jön át, mert annyira lekerekítették az érzést. Az Audi meg akarja védeni az embereket az érzékeiktől. Az izzadástól, a virágportól, az ösztönösségtől.

Kezdetben az Audi TTS olyan izgalmas, mintha Hargitai Bea és Bódi Sylvi kényeztetné egymást, tejszínhabbal . A kanyarokban még melegebb a pite. Aztán jön egy pillanat, amikor úgy tűnik, mindjárt beveszik Fresh Vikit is.

Próbáltak érzelmeket is beépíteni

Próbáltak érzelmeket is beépíteni

Próbáltak érzelmeket is beépíteni


Lelombozó, hogy mindez nem tényleg itt és most, előttünk zajlik, csupán egy felnőtteknek szánt DVD – német hangalámondással. A gerincborzoló-gyönyör sajnos nem TTS-el indul útjára. A fogyasztói ízgörbe-index legyőzte a sportkocsit; a TTS olyan, mintha egy mások által szépnek mondott német nő beszélne az érzéseiről.

A tíz évvel ezelőtti első TT-nek még voltak gyermekbetegségei. Sokan szörnyet is haltak vele. A véres balesetek arra sarkallták a tervezőket, hogy finomítsanak rajta. Ez olyan jól sikerül, hogy még a második legerősebb változat, a TTS is olyan jóindulatú lett, mint Barbie baba.
 

Audi TTS: Izgalmi állapot 45

A Coupé és a Roadster gyári fotósa nem brillírozott, de a tisztes iparosmunka eredményét megtekinthetik a galériában
White Party

Még a bigott BMW-hívőket is megérinti

Még a bigott BMW-hívőket is megérinti

Még a bigott BMW-hívőket is megérinti


A TTS kivételes mestermunka, mely még a bigott BMW hívőket is megérint. A gyorsulás bestiális, a DSG döbbenetes. Az alsó fertályon lecsapott kormány király, akár csak a leffentyűs váltás.

Olyan trendi, mint egy White Party a hajógyárin. Városi jasszkari. Belépés csak fehérben. Nincs izzadságszag, minden klappol. Nincs tévedés. Nincs küzdés. Bejött az élet, mondja a ficsúr, miközben a nőnek az autó ajtaját nyitja. Vagy a nő új, vagy az autó. Másfél évente csere.

Hol a magja? Hol a lelke? Hol van a Ferdinand Porsche hirdette Langzeitauto (több generációt kiszolgáló autó)?

Papíron elég lenne 8,1 liter, a reális 10-14

Papíron elég lenne 8,1 liter, a reális 10-14

Papíron elég lenne 8,1 liter, a reális 10-14


Gyors autó, gyors nők. Szombat este kigyúlnak a fények.A helyzetjelző LED-sor olyat világít, mint két 80 wattos izzó. A xenonok fénypászmája falhoz szegezi a kidobókat.

Modorosság, összkerékhajtás a neved

Gyors kanyarokban semlegesnek érezni. Kár. Egy sportkocsi kellesse magát! A TTS-t nem könnyű táncba vinni. Csak sportmódban lehet sodródásba hozni, ilyenkor az első és a hátsó tengely is egyformán kúszik, a gumi kellemesen nyöszörög. Egyébként meg hallgat, mint a BKV elnök a végkielégítésekről.

Sonkás lazac, vízitorma ágyon: nem ez az egyetlen érdekesség a második oldalon, ahol egy germán akciófilmből is részletet mutatunk


Állandóan variálja a kihajtást előre és hátra, csak extrém hülyeségre tolja megadóan külső ívre az orrát.Súlypont lent, doboz merev, a lengéscsillapítás elektromágneses zseléjének állaga folyton úgy változik, ahogy kell. A kormányról indítható rakétafokozatok (S-tronic) félelmetesek.

5,4 másodperc alatt gyorsul százra

5,4 másodperc alatt gyorsul százra

5,4 másodperc alatt gyorsul százra


Menet közben valahogy mégsem bizserget. Az érzékek iskolája nem Ingolstadtban van. Győrben sem. Itt csak géptervezés és gépgyártás van.

Terítéken a kéj

A TTS a sonkás lazac vízitorma ágyon. Az étterem kellően drága, az étel mesterien komponált. Négy Michelin csillag. Ötcsillagos kiszolgálás. Végrehajtották a receptet. Hiba nélkül. Ez is nagy szám, hiszen alig van, akinek összejön. Különösen most, amikor csak a kifőzdék diszkont csülökpörköltje fogy.

Király az alsó fertályon lecsapott kormány

Király az alsó fertályon lecsapott kormány

Király az alsó fertályon lecsapott kormány


Az étel igazán remek, de valami hiányzik. Az Alfa Brera szeretne ennyire potens, a Nissan 350Z (/ pedig ennyire kifinomult lenni. Minden versenytársánál ügyesebb, azonban valami hiányzik. Hol van az a láz, amit a Mini Cooper Works-ben, a Ford Focus ST-ben érezni? Hiába, keményített kónuszú Triumph soha nem lesz tépett hátú La Perla.

Wagner lehalkítva?

Míg az Alfákat grissinit majszoló amorozók építik, a TTS egy laborban készült. Méréssel. Majd a mérését is megmérték. Az egészből statisztikát készítettek. Számokba fojtották, miközben a gyári sajtóanyag „Funcar” (Örömautó) címszóval hirdeti.

A kétliteres alap turbó jobban megéri

A kétliteres alap turbó jobban megéri

A kétliteres alap turbó jobban megéri


Látszik, hogy nagyon igyekeztek, hogy érzelmeket építsenek be. Mégis útközben Wágner Richárdot lehalkították. Beethovenig meg már el sem jutottak. Pedig már Soltész Rezső is megmondta, hogy szóljon hangosan az ének! Sportkocsit nem lehet finomkodva építeni.

Akkor most mit vegyünk?

A TTS  a Fast and furious – németül. Látták? Karl-Heinz Krause, derék német rendőr, beépül az illegális gyorsulók közé. Padló? Gáz.

Ész győzelme az ösztönök felett. A TTS a gyermektápszeren felnőtt pollenallergiás Google-generáció sportkocsimakettje.

Gyors kanyarokban semlegesnek érezni

Gyors kanyarokban semlegesnek érezni

Gyors kanyarokban semlegesnek érezni


A TTS nem tud annyival többet, mint amennyivel többe kerül a többi TT-nél. Ha Audi TT, akkor a kétszáz lóerős TFSI is elég lesz, 6 másodperces gyorsulás pont jó. A TTS egy másodperccel gyorsabb a sprintben, de hiába, mert ez nem jön át. Okos opció a dízel is, 170 lóerővel, mivel ennek ugyanannyi a nyomatéka, mint a TTS-nek, ellenben csupán 5,3 litert fogyaszt papíron, és melegen már nem is hangos annyira.
 
A nagy dilemma, hogy a TTS áráért már Porsche is állhat a garázsban. Akkor Cayman vagy TTS? Esetég inkább két Alfa?

Kinek mi az öröm. Egy szebb napokat látott olasz bordély matraca, vagy Hargitai Bea és Bódi Sylvi egy plazmatévében? Egyéni preferenciák kérdése.

A tied mi?

Lapozás után konkrétumokkal foglalkozunk a 3. oldalon: számok jönnek és az értékelés


Műszaki adatok – Audi TTS Coupé
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1984
Furat x löket (mm) 82,5 X 92,8
Hengerek / szelepek száma S4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 200(272)/6000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 350/2500-5000
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 5,4
Végsebesség (km/h) 250
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 11,0
Lakott területen kívül (l/100 km) 6,4
Vegyes (l/100 km) 8,1
CO2 kibocsátás (g/km) 188
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4198/1842/1345
Tengelytáv (mm) 2468
Csomagtér (liter) 290-700
Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg) 1395/400
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 60
Gumiméret 245/40 R18
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 14 006 250
Konkurensek (forint) BMW Z4 sDrive30i (258 LE) 14 811 000
Mercedes-Benz SLK 300 Roadster (231 LE) 15 956 000
Nissan 370Z (331 LE) 13 950 000
A szériafelszereltség fontosabb tételei Lásd a linken
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye Precízen megépített, a tökélest megcélzó sportautó. Mindent tud, de a TTS nem elég vad, túl könnyen odaadja magát egy sportautóhoz képest. A TTS nem nagyobb élmény, mint a sima kétliteres 200 lóerővel, az utóbbit ajánljuk.
Pontszám (max. 10) 8,0 pont
Mellette – Ellene
  • A 4×4 bárhol elbírja a padlógázt
  • Erős motor, reális áron
  • Bárki képes vele gyorsan menni
  • Télen, hóban áldás az összkerékhajtás
  • Kitűnő a DSG automata
  • Túl steril
  • Nem elég vad és makrancos