Még akkor sem tudtam igazán sajnálni, amikor a tüskés akácágak hátborzongató csikorgással fésülték végig a hónapok óta nem járt erdei ösvényen. Ez a legkevesebb azok után, hogy kieszel a vagyonomból, piszok!

Helyes Toyota techno-környezetben
Jó kiállású kis SUV

Jó kiállású kis SUV

Jó kiállású kis SUV


Pedig nagyon vártam. Na végre, dörzsölgettem a tenyeremet, végre valami tuti kis tesztautó, lehet vele kalandozni a családdal tökön-paszulyon át, az automata váltó biztosította kényelemben, a fojtott dízelnek hála nyilván röhejes fogyasztással. Hát tényleg röhejes lett a fogyasztás, csak épp máshogy.

De nem akarom senki kedvét elvenni a kocsitól néhány hátborzongató számmal, vegyük előre azt, ami jó. A RAV-4 aktuális generációját pont négy éve mutatták be Frankfurtban.

Az ikonikus, lányosan gömbölyded első szériához képest érettebb, maszkulinabb, egyszersmind kicsit jellegtelen autó ez a most futó modell. Karakterén a tavalyi fészlift sem változtatott.

Pletyka
Sas József kabaréművész és adóelkerülő is egy első szériás RAV4-gyel jár, méghozzá pirossal – rendszeresen látjuk Észak-Buda keskeny utcácskáin.

Leheletfinomak a 2009-es modellév tavaly decemberben, Bolognában leleplezett módosításai: új lámpák, egy kis krómozott vadrács-imitáció és egy SPORT feliratú gomb a műszerfalon – nagyjából ennyi. (Hogy a SPORT mit csinál? Szerintem semmit, de a gyártó szerint a váltót készteti sportosabb működésre.)

Bélpoklos dízel: a Toyota tévedése 66

Gyári képek a RAV-4-ről

De miért is nyúltak volna hozzá? A RAV-4 külseje így is friss, ma is megnézik az utcán. A beltér igen lakályos, a csomagtér se kicsi; ezeknél a meredek hátú autóknál nem a liter számít (papíron csupán 410), hanem a plafonig pakolhatóság és a ledönthető ülésekkel elérhető alkalmi furgonság.

Nagyszerű ötlet. Az új Kia Sorentóban is ilyen van

Nagyszerű ötlet. Az új Kia Sorentóban is ilyen van

Nagyszerű ötlet. Az új Kia Sorentóban is ilyen van


Az oldalra nyíló ötödik ajtóval jól hozzá lehet férni a pakkokhoz – cserébe viszont esőben elázik a rakodómunkás. Sok gyártó kínál külön nyitható hátsó üveget a szűk helyen pakolást megkönnyítendő – a RAV-4-ből ez kimaradt.

Az ülések lapja rövid, a tömés kemény – mégsem kellemetlen élmény a RAV-4 magas bakján csücsülni. Klausztrofóbiások bizonyára nagyra értékelik, hogy a kocsinak függőlegesen úgy mellmagasságban mindenütt vége szakad; mintha egy nyitott szekéren robognánk a világban.

Kényelmes a laposan, csaknem vízszintesen elhelyezett gombmező kezelés, a klímát, a lejtmenet-vezérlőt nagyon ergnomikusan kapcsolgathatjuk. Annak idején az utolsó Primerával a Nissan kísérletezett ilyesmivel; abban sem volt rossz.

Jól pakolható, kicsi, de praktikus

Jól pakolható, kicsi, de praktikus

Jól pakolható, kicsi, de praktikus


Egy szó mint száz: a RAV-4 a fészlift után is csinos, kellemes, a SUV-ok között kicsi, de praktikus családi kocsi maradt, aki volt. Küldöm mindenkinek, aki szereti. Csak egyvalamire tessenek vigyázni: ezzel a motorral, ezzel a váltóval tilos megvenni!

A benzines jobb
Még igazi, Loki-fanatizmus nélkül is piros-fehér szívű toyotás bennfentes vélemény szerint is sokkal-sokkal harmonikusabb, csendesebb, mi több, takarékosabb az 1,8 literes benzinmotor a hozzá kapcsolt fokozatmentes váltóval. Viszont ezt nem szerelik be a RAV-4-be, csak a Versóba. Családi autó az is, de egy hepehupásabb földútra marad a RAV-4, nagyobb, szomjasabb, bár erősebb dízellel, benzinnel.

De akkor mivel? A RAV-4 motorpalettája felettébb elgondolkodtató. Van rajta egy kétliteres, 158 lovas benzines, ami rendelhető a Toyota sokat dicsért  fokozatmentes automatájával. No de ez nyilván megeszi a világ benzinjét is.

Ilyennel meg ne vegye!

Ilyennel meg ne vegye!

Ilyennel meg ne vegye!


Meg van a dízel, 2,2 literes, 150 vagy 150 lóerővel. Igen, jól mondom, 150 vagy 150. D-4D jelzéssel, 150 lovas változatban nincs benne a spéci nitrogén-oxid pusztító katalizátor, és csak hatfokozatú kézi váltóval kapható. Ez is szomjas, de inkább ezt!

Mert a mi motorunk, a 150 lovas, de D-CAT néven futó, überkatalizátoros példány a kötelezően választható hatfokozatú automatával egyrészt majd’ tízmillió forintot kóstál – igaz csak gazdagon felszerelve, Executive kivitelben kapható. És 11,5 litert evett városban, tizet vegyes üzemben. Ezt elnézzük egy S320 CDI Mercinek, ha összkerekes. De egy ilyen kis SUV-nak?

Ezek után már alig nyom a latban, hogy a kocsi országúton nagy tempónál is stabil, hogy terepen is elboldogul (ha nagyobb bakhátakan fenn is akad néha), hogy csendes Toyota, tehát alighanem addig megy, amíg a világ világ, míg egy nap. Vagy amíg fel nem zabálta az olajkészleteket.

Adatok a túloldalon, kattintásnyira!


Műszaki adatok – Toyota RAV4 2,2 D-CAT Aut.
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 2231
Furat x löket (mm) 86,0 X96,0
Hengerek / szelepek száma 4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 110(150)/36000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 340/2800
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 10,8
Végsebesség (km/h) 185
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 7,1
Lakott területen kívül (l/100 km) 8,7
Vegyes (l/100 km) 6,1
CO2 kibocsátás (g/km) 186
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4415/1815/1720
Tengelytáv (mm) 2560
Csomagtér (liter) 410
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1610/2190
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 0
Gumiméret 0/0 R0
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 9 760 000
Konkurensek (forint) 0
Tesztelt autó ára (forint) 0
A szériafelszereltség fontosabb tételei ITT!
ÉRTÉKELÉS
A vezess.hu véleménye: Ezzel a motorral, váltóval tilos. Kisebb dízellel jó, gazdaságos családi mindenes.
Pontszám (max. 10) 5 pont
Mellette – Ellene
  • Praktikus, szellős belső
  • Megnézik
  • Okos, fürge összkerékhajtási rendszer
  • Országúton stabil
  • Sokat eszik
  • Nem megy jól
  • A futómű terepen nagyon kemény