4,9 méter

Mintha bekapott volna egy Micrát
Ezen a platón kell átemelni a csomagokat. A Q7 lökhárítója nyúlik így hátra

Ezen a platón kell átemelni a csomagokat. A Q7 lökhárítója nyúlik így hátra

Ezen a platón kell átemelni a csomagokat lökhárítója nyúlik így hátra


Veszik, viszik: még az Opel sem remélte, hogy az Insignia ekkora siker lesz. A márka eladásával kapcsolatos hercehurca mintha erősítette volna a kötődést a német vásárlókban, akiknek a Ford kevésbé német, mint – nyolcévtizedes amerikai tulajdon dacára – az Opel.

Pedig a terveket meghaladó értékesítési adatokban a később megjelent Sports Tourernek, a nyugat-európai húzómodellnek még alig van szerepe. Vége a Caravannak, mostantól az Opel is Sports Tourernek hívja a kombit.

Nem kombi, nem Caravan

Amikor a kisiparosok és termékminta-bálákat hurcoló területi képviselők autójaként a kombik megjelentek, nevük a többcélű felhasználásra utalt. Németül Kombinationskraftwagennek hívták őket, amit elég szögletesen hangzana „egyesítőgépkocsiként”.

Az Opel is autói többcélúságára utalt a Caravan szóval, amely a Car A Van kifejezésből jön, a kocsi tehát egyszerre személyautó és kisáruszállító, angolul van. Tourernek több gyár hívja kombiját, például a megboldogult Rover 75-ből volt Tourer, az aktuális autók közül a Citroën C5 és a Honda Accord viseli a túrázó nevet. A Sport vagy Sports Tourer sem új, Nagy-Britanniában például a Renault Mégane kombija is ezt a nevet viseli. A hírek szerint Sports Tourerként lép piacra az új Astra kombija is.

Nem sajnálták a pénzt az utastérre

Nem sajnálták a pénzt az utastérre

Nem sajnálták a pénzt az utastérre


Nincs még egy ekkora kombi a középkategóriában, 4,9 méterrel az Insignia a leghosszabb. Ebből egy arasz jutott a csomagtérbe vezető jó adag lökhárítónak. A hátranyúló platót szép krómfelület díszíti és óvja a sérülésektől, de hajlottabb korban húszkilós bőröndöket nem lesz jó áttuszkolni rajta.

Az Audi Q7-en keretezi hasonlóan kiképzett ülőke a csomagtartót, amely lehajtott ülésekkel kisebb, mint a Vectráé volt. A térfogat 1850-ről 1530 literre csökkent, de az alapeset többnyire fontosabb, ebben nagyon jó az Insignia: hasáb alakú csomagtartójában 530 helyett 540 literes űr tátong.

Használt Vectra egy- és négymillió forint között
Háromgenerációnyi Vectra után debütált az Insignia az idei év elején. Használt Vectrákat egymillió és 4,4 millió Ft közötti áron találtunk az Autókeresőben a cikk írásakor. 

Omega helyett?

Mintha bekapott volna egy Micrát

Mintha bekapott volna egy Micrát

Mintha bekapott volna egy Micrát


Érdekes a két kiegészítő lámpa, amelyekre az ajtóval felfelé nyíló hátsó lámpák miatt van szükség. Kitárt szájjal a Sports Tourer kicsit olyan, mintha elnyelt volna egy Nissan Micrát.

Az Opel szeretné visszahódítani az Insigniával az Omega-tulajdonosokat, amihez a belső tér nem elég nagy, de a nívó abszolút a felsőbb osztályokat idézi. A tesztautóban lévő ülést tanúsítványával tüntette ki az egészséges hát mozgalom (eredetiben Aktion Gesunder Rücken), amit egyedül a Mercedes-Benz mondhat el magáról.

Középkategóriás kombik, erős benzines motorral
Listaár, forint
Audi A4 Avant 1.8 TFSI (160 LE) 9 135 500
Ford Mondeo 2.3 Titanium aut. kombi  (170 LE) 8 891 000
Opel Insignia Sports Tourer 1.6T Sport (180 LE) 7 990 000
Honda Accord Tourer 2.4 Executive Adv. Safety (201 LE) 9 499 000
VW Passat Variant 1.8 TSI R-Sportline Business (160 LE) 8 833 000


Erőből nem lesz hiány, de a 180 lóerős Insignia fogyasztása nem az igazi. Részletek a túloldalon


Pazar ülés

Kényelme az ülés elejéből kihúzható lábtámasz miatt is emlékezetes maradna, de az orvosi közreműködéssel tervezett ülés egyszerűen csodás: jól tart, nagyon ergonomikus, pigmeusoknak és jetiknek egyformán beállítható.

Minden autóba ilyen ülés kéne

Minden autóba ilyen ülés kéne

Minden autóba ilyen ülés kéne


Jó innen körbenézni, egy jókora és jó erőben lévő autót uralunk a főhelyről. Azonos furatuk és löketük elárulja, hogy a nemrég tesztelt Cruze és az Insignia motorjának konstrukciósan van némi köze egymáshoz. A feltöltés csodát tesz, a Cruze 1.6 letargiájának semmi nyoma, ha közepes fordulaton használjuk a motort.

1.6 turbó: erős, de enni kér

Kis gázzal indulva, 1500-1800 körül autózva a turbómotor nem sokat csillant meg 180 lóerejéből. Úgy 3000 körüli fordulattól elemében van, és szinte repíti az 1,6 tonnás autót. A közepesnél nem jobb kapcsolhatóságú váltóval nagy összhangban dolgozik a motor.

Ez volna a legjobb Opel? 61

A képre kattintva a gyári galéria nyílik meg

Fent balra állítható a Flex Ride-futómű

Fent balra állítható a Flex Ride-futómű

Fent balra állítható a Flex Ride-futómű


Egy négyhengeres dízelből átülve mindig élmény egy turbós benzines sima felpörgése, rezgésmentes járása, konok ereje, amit a kisebb hengerűrtartalommal párosuló feltöltés kedvező fogyasztással is képes megfejelni.

A városban mért 13,4 liter/100 km nem túlzás 180 lóerővel és ekkora testtel, egy satnya ezerhatos Toledo vagy Golf nálunk úgy bekapott 11 litert, hogy ihaj. Inkább a Budapesten kívül tapasztalható 10-11 litert tartjuk magasnak, a kétliteres, 220 lóerős Insignia turbó alig eszik többet, ha egyáltalán torkosabb.

Fölényes autó

Városban bő 13 litert fogyaszt, ez belefér

Városban bő 13 litert fogyaszt, ez belefér

Városban bő 13 litert fogyaszt, ez belefér


Ritka szuverén autó a kombi Insignia, nemcsak a motorban van tartalék, hanem a futóműben is.

A felszereltségtől függő elektronikusan vezérelt lengéscsillapítás gombnyomásra átvált Sport állásba Tourból, de az alapbeállítás egyszerre kényelmes és stabil is, ezért én nem nyomkodtam a lengéscsillapítókat feszesebbre, a gázreakciót élénkebbre, a műszerfal-világítást fehérről pirosra változtató kapcsolót.

Hova lett a térdlégzsák?
Dupla övfeszítő pótolja a térdlégzsákot

Dupla övfeszítő pótolja a térdlégzsákot

Dupla övfeszítő pótolja a térdlégzsákot


Több vetélytárssal (pl. C5, Mondeo, 407, Superb) illetve sokkal kisebb és olcsóbb autókkal ellentétben az Insigniában nincs térdlégzsák. Ez rosszul hangzik, ha beszűkült tudatunkban a passzív biztonság a minél több légzsákra korlátozódik. Jó esetben a térdlégzsák megléte nem presztízsszempont, hanem műszaki kérdés.

Az Insigniából azért maradt ki, mert a kettős (az öv felcsévélőjébe és az ülésbe szerelt) pirotechnikai övfeszítővel megakadályozható, hogy ütközéskor az első utasok előrezuhanjanak, és lezúzzák a lábukat a műszerfalon. A megoldást az Euro NCAP ötcsillagos töréstesztje igazolta, az Insignia a drágán cserélhető hetedik lufi nélkül is hatékonyan védi az utasokat deréktól lefelé. Az Opel mérnökei más kérdésekre is választ adnak az Insignia-blogban, sajnos csak németül értőknek.


Nyolcmillió forinttól

180 lóerővel szuverén autó

180 lóerővel szuverén autó

180 lóerővel remekül gyorsul az Insignia


Ha sietünk, az Insignia méretét meghazudtolóan jól vezethető kacskaringós országutakon, két kanyar között a motornak bőséggel van ereje kigyorsítani.

Mindebből a zavartalan kényelembe és biztonságba ringatott család alig vesz észre valamit, ez a diszkréció az árképzésre is áll. A tesztelt kivitel nyolcmillió forintról induló vételára nem magas, bár a kellemes extrákra egy vagyont el lehet költeni.

Előnyök, hátrányok és műszaki adatok következnek a túloldalon


Műszaki adatok – Opel Insignia 1,6T Sports Tourer
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1598
Furat x löket (mm) 79,0 X81,5
Hengerek / szelepek száma 4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 132 (180)/6000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 230/2200
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 9,2
Végsebesség (km/h) 220
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 10,9
Lakott területen kívül (l/100 km) 6,2
Vegyes (l/100 km) 7,9
CO2 kibocsátás (g/km) 186
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4908/2084/1520
Tengelytáv (mm) 2737
Csomagtér (liter) 540
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1610/555
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 70
Gumiméret 215/60 R16
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 7 990 000
Konkurensek (forint)
Tesztelt autó ára (forint)
A szériafelszereltség fontosabb tételei Lásd itt: http://www.opel.hu/site/local_image/pricepdf/insignia.pdf
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye A 160 lóerős dízelnél hatszázezer forinttal alacsonyabb ára miatt az Insignia 1.6T jó vétel lehet. Dinamikus és szép autó, motorja erős, de nem valami takarékos.
Pontszám (max. 10) 7,5 pont
Mellette – Ellene
  • Előnyös külső
  • Igényes belső tér
  • Pazar ülés
  • Jó vezethetőség
  • Közepes fordulattól erős motor
  • A vártnál magasabb fogyasztás
  • Szűk lábtér hátul
  • Mélyre benyúló csomagtérküszöb
  • Apró külső tükrök