Azonos alapállás

Mindkét kabrió fémtetős, mert ez a divat
Merőben eltérő karakterű autók

Merőben eltérő karakterű autók

Merőben eltérő karakterű autók


Elvileg a Lexus IS 250C és a BMW 330d Cabrio sokkal több közös, mint eltérő vonással bír. Hasonló bennük a gombnyomásra működő, háromrészesa nyitható keménytető, a kisebb-nagyobb jóindulattal négyüléses utastér, a hathengeres motor és a hátsókerék-hajtás. Mindkettő a középkategóriába tartozik és a minden jóval felszerelt tesztautók 18 millió forintos ára is egyezik.

Ennyi közös paraméterrel meghökkentő, hogy alig különbözhetnének jobban egymástól. Aki az egyikért rajong, annak a másik félresikerült és viszont, a táborok között alig lehetséges az átjárás.

Teszt: BMW 330d vs. Lexus IS 250C 154
Remek képek a gyári galériában a Hármas BMW kabrióról

Megalázóan megy a BMW

Ha kell, állva hagyja a japán konkurenst

Ha kell, állva hagyja a japán konkurenst

Ha kell, állva hagyja a japán konkurenst


A két autó karaktere közötti különbség akkor jött ki, amikor egy igyekvő ember jelent meg a tükörben. A BMW-vel szisztematikusan porrá kellett zúzni az idegen önbizalmát, földbe döngölni féktávon, odaverni kanyarban, megalázni kigyorsításnál. Le kellett autózni a pályáról, hogy a fénykévéje is eltűnjön a tükörből.

Boldogító megmutatni, kivel van az erő. A 330d összkerekes kombiként és kabrióként egyaránt fantasztikus autó, bármikor begyűjt egy skalpot. Mintha csak arra várna, hogy megfeszülhessenek izmai és megmutassa, mitől a legjobb a középkategóriában.

Nyáron Gab80 nevű törzsfórumozónk a családjában futó G 55 AMG-t ajánlotta fel kipróbálásra, nemrég pedig e-mail érkezett Zoltántól: egy lapban sem talált tesztet a nyitott BMW 330 dízelről, neki azonban van egy, volna-e kedvünk tesztelni? A tavaly 18,2 millió forintért megvásárolt, M-csomagos, gyönyörű kabriót sikerült egyben visszaadnunk, nagyon köszönjük a bizalmat!


Selymes és halk a Lexus

Lágyabb, urasabb a Lexus

Lágyabb, urasabb a Lexus

Lágyabb, urasabb a Lexus


Nagyon más a Lexus. Itt a vakító fényre elsötétedik a fényszóró, az illatos, pazar bőrrel bevont ülésben megsajnáljuk a kepeszkedő nyomorultat, akit kiszipolyoz egy multi vagy zsebbe fizető magyar vállalkozó.

Milyen rossz neki, képtelen élvezni a cirógató nyarat az őszben. Inkább elengedem szegény párát, én az élet császára, akinek a madarak dalolnak, akinek selymesen surrog a V6 és aki megengedheti magának, hogy benzines hathengeressel járjon, ahol a luxus kezdődik.

Puszi Brezsnyevtől

Extrákkal 18 millió Ft körüli az áruk

Extrákkal 18 millió Ft körüli az áruk

Extrákkal 18 millió Ft körüli az áruk


Az IS-ben tépni nem sokkal nagyobb élmény, mint Jimmy Carternek volt puszit váltani Leonyid Brezsnyevvel a SALT II aláírásakor. Elődjével szemben a második generáció cseppet sem sportos, a nehéz, lágy kabriónak nem fekszik, ha hajszoljuk, hiába van sportmód a felár nélkül adott automata váltóhoz. Ráadásul a sosem lankadó menetstabilizáló rövid pórázon tartja az embert és még csipog is, ha működik, ami rém kínos és fölösleges.

Egyenesben érdemes néha ötezer fölé kergetni a hathengerest, mert szép hangja van, amikor épp nem villanymotornak álcázza magát valószerűtlen csendességével. Nagy fordulaton a lebrómozott lovak életre kelnek, de 208 lóerőt nem néznénk ki a motorból.

Prémiummárkák középkategóriás kabriói
Listaár, forint
Audi A5 Cabrio 3.0 TDI quattro S-tronic (240 LE) 16 064 750
BMW 330d Cabrio (245 LE) 16 243 000
Lexus IS 250C (208 LE) 15 000 000
Saab 9-3 Convertible 2.0 TS Aero (210 LE) 12 195 000
Volvo C70 T5 Summum (230 LE) 12 720 000


Három másodpercet vert a Lexus a BMW-re egy igen fontos területen, ezzel folytatjuk


Erőnyerő a BMW

Bár a BMW 250-et bármikor tud, a Lexus pedig „csak” 210-ig gyorsul, ennek nincs igazán jelentősége. Mélyen bevésődik az élmény, ahogy az 520 Nm nyomatékú BMW katapultál, de az utazás sebességénél az utazás minősége fontosabb egy előkelő kabrióban.

Jobban ér a szellő a BMW-ben, de túllóg fejem a szélvédőn

Jobban ér a szellő a BMW-ben, de túllóg fejem a szélvédőn

Jobban ér a szellő, de kilóg a fejem


Egész másként ülünk a két autóban. Az IS magasra emelt övvonala befalazza az utasokat, a németben intenzívebb a frisslevegő-áradat. De nyurga tulajok a BMW-ben kilátnak a szélvédőkeret felett, amit csak görnyedten ülve lehet elkerülni, míg a Lexusban nincs ilyen gond.

Hátul: inkább a Hármas

Ha a hátsó utasokat kérdezzük, ők valószínűleg a 3-as mellett döntenének. Colos próbálkozóként én be sem tudtam szállni a magamnak beállított ülés mögé a Lexusba, a BMW-be viszont behuppantam valahogy, mert a támla kimélyítése elegendő lábhelyet biztosít.

33 szenzor vetkőzéshez

20 másodperc alatt tárul fel az égbolt

20 másodperc alatt tárul fel az égbolt

20 másodperc alatt tárul fel az égbolt


Két táborra bomlanak az elegáns kabriók gyártói. Az Audi és a Saab ragaszkodik a könnyebb, lehajtva kevesebb helyet foglaló, de kevésbé vandálbiztos és a kisebb szélvédő miatt zártan rosszabb kilátást engedő vászontetőhöz. A divat hatására a BMW és a Volvo átállt a nyitható keménytetőre, a Lexus már az SC 430 esetében is erre szavazott.

Az IS-ben 33 érzékelő dolgozik 13 motor keze alá. 20 másodperces idejével ez a leggyorsabban kinyitható négyszemélyes kabrió, sikerült három másodperccel lefőzni a BMW-t. Érthetetlen, hogy a Lexusból miért maradt ki a központi ablakemelő, amivel egy mozdulattal mozgathatnánk az összes ablakot le-fel. A Hármasban természetesen van, és itt nem kell özönvíz előtti módon végig húzni a kapcsolókat, amíg az ablakok felérnek.

Előkelő a B-oszlop nélküli oldalnézet

Előkelő a B-oszlop nélküli oldalnézet

Előkelő a B-oszlop nélküli oldalnézet


Amíg nem használjuk, jó ötletnek tűnik az előkelően, gombnyomásra vonuló ülés, de a beülést egy gyorsabb kézi előrehúzás jobban segítené. A Lexus azonban még ezt a terhet is leveszi a vállunkról, ha tetszik, ha nem.

Buzgóságának, kényelmének és kifinomultságának megvan az eredménye. Kabrióként értékelve az IS még a dízel Hármasnál is jobb, hiába fogyaszt lényegesen többet.

Budapesten a Lexus 13,8 literjével szemben a BMW-nek elég kilenc. Autópályán javul a helyzet, mert az alsó burkolattal áramvonalasított, 0,29 alaktényezőjű japán csupán 8,0 litert evett, bár a BMW 6-7 literje így is jobb.

Mi számít egy kabrióban?

Ez még a 231 lóerős változat, ami időközben 245-re nőtt

Ez még a 231 lóerős változat, ami időközben 245-re nőtt

Nyitott tetővel élvezetesebb a benzines


Nyitható tetővel mégis a Lexust választanám, és nem azért, mert egyes BMW-tulajok bicskanyitogatóan közlekednek.

A soros hathengeres dízel mindent megad, amire csak az öngyulladás képes, de a Lexusból átülve zavaró, ahogy alapjáraton bizsereg a váltó, rezeg a kuplung és a kormány.

Fotózás közben a részecskeszűrő ellenére csípős büdös volt a dízel kipufogógáza, míg a benzines páráját érezni sem lehetett.

Teszt: BMW 330d vs. Lexus IS 250C 162
A képre kattintva gyári fotók nyílnak meg a Lexus IS 250C-ről

Hát, ez aligha fog menni

Hát, ez aligha fog menni

Hát, ez aligha fog menni


A benzines finomságának szó szerint ára van, mi egy hét alatt 22 500 forintot tankoltunk az IS-be.

Ugyanezt a távot, konkrétan bő 700 kilométert a dízel kabrióval megtehettük volna 14 ezer forintból.

De mutassanak valakit, akinek autóra van 18 milliója, a tankolás viszont földhöz veri?

Végeredmény: kabrióban jobb a benzines

Kabriónak jobb a benzines autó

Kabriónak jobb a benzines autó

Mindkettő csodás, de kabrióba a benzin illik


Előállt az a fura helyzet, hogy a tágasabb, sokkal erősebb és takarékosabb, lényegesen jobban vezethető BMW egy hajszállal, de kikap a Lexustól.

Mert ha már luxus, akkor legyen maradéktalan, amit a csodás puha bőrkárpittal ringató IS 250C magasabb fokon valósít meg, mint a 330d. A 335-ös benzinessel alighanem más volna a végeredmény, bármilyen alapos érv a dízel bődületes ereje és alacsony fogyasztása.

Szikár adatok sorjáznak a következő lapon és az autók értékelése is jön


Műszaki adatok
 MOTORADATOK
BMW 330d Cabrio
Lexus IS 250C
Lökettérfogat (ccm) 2993 2500
Furat x löket (mm) 90,0 X 84,0 83,0 x 77,0
Hengerek / szelepek száma 6/4 6/4
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 180(245)/4000 153(208)/6400
Max. nyomaték (Nm/ford.) 520/3000 252/4800
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 6,4 9,0
Végsebesség (km/h) 250 210
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 7,7 13,1
Lakott területen kívül (l/100 km) 5,2 7,1
Vegyes (l/100 km) 6,1 9,3
CO2 kibocsátás (g/km) 162 219
MÉRETEK
Hosszúság// (mm) 4580 4635
szélesség 1985 1800
magasság 1384 1415
Tengelytáv (mm) 2760 2730
Csomagtér (liter) 350 391
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1825/430 1730
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 61 65
Gumiméret 225/45 R17 225/40 R18
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 16 243 000 15 000 000
Tesztelt autó ára (forint) 18 200 000 18 000 000
A szériafelszereltség fontosabb tételei ITT ITT
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye Sok szempontból hibátlan autó, bődületesen erős, dinamikus, útfekvése az M-csomag sportfutóművével különleges, mégis takarékos. De a még oly jó dízel sem nyújtja egy hathengeres benzines kifinomultságát. Egyértelműen a békés tempó híveinek szól a Lexus. Hosszabb úton alig fogyaszt, hihetetlenül halk és kényelmével a tenyerén hordoz két embert. Viszont nem érezni a 208 lóerőt, magas a városi étvágy és hátul alig van hely benne.  
Pontszám (max. 10) 8,75 pont 9,0 pont