Azonos alapállás
Elvileg a Lexus IS 250C és a BMW 330d Cabrio sokkal több közös, mint eltérő vonással bír. Hasonló bennük a gombnyomásra működő, háromrészesa nyitható keménytető, a kisebb-nagyobb jóindulattal négyüléses utastér, a hathengeres motor és a hátsókerék-hajtás. Mindkettő a középkategóriába tartozik és a minden jóval felszerelt tesztautók 18 millió forintos ára is egyezik.
Ennyi közös paraméterrel meghökkentő, hogy alig különbözhetnének jobban egymástól. Aki az egyikért rajong, annak a másik félresikerült és viszont, a táborok között alig lehetséges az átjárás.
Remek képek a gyári galériában a Hármas BMW kabrióról
Megalázóan megy a BMW
A két autó karaktere közötti különbség akkor jött ki, amikor egy igyekvő ember jelent meg a tükörben. A BMW-vel szisztematikusan porrá kellett zúzni az idegen önbizalmát, földbe döngölni féktávon, odaverni kanyarban, megalázni kigyorsításnál. Le kellett autózni a pályáról, hogy a fénykévéje is eltűnjön a tükörből.
Boldogító megmutatni, kivel van az erő. A 330d összkerekes kombiként és kabrióként egyaránt fantasztikus autó, bármikor begyűjt egy skalpot. Mintha csak arra várna, hogy megfeszülhessenek izmai és megmutassa, mitől a legjobb a középkategóriában.
Nyáron Gab80 nevű törzsfórumozónk a családjában futó G 55 AMG-t ajánlotta fel kipróbálásra, nemrég pedig e-mail érkezett Zoltántól: egy lapban sem talált tesztet a nyitott BMW 330 dízelről, neki azonban van egy, volna-e kedvünk tesztelni? A tavaly 18,2 millió forintért megvásárolt, M-csomagos, gyönyörű kabriót sikerült egyben visszaadnunk, nagyon köszönjük a bizalmat! |
Selymes és halk a Lexus
Nagyon más a Lexus. Itt a vakító fényre elsötétedik a fényszóró, az illatos, pazar bőrrel bevont ülésben megsajnáljuk a kepeszkedő nyomorultat, akit kiszipolyoz egy multi vagy zsebbe fizető magyar vállalkozó.
Milyen rossz neki, képtelen élvezni a cirógató nyarat az őszben. Inkább elengedem szegény párát, én az élet császára, akinek a madarak dalolnak, akinek selymesen surrog a V6 és aki megengedheti magának, hogy benzines hathengeressel járjon, ahol a luxus kezdődik.
Puszi Brezsnyevtől
Az IS-ben tépni nem sokkal nagyobb élmény, mint Jimmy Carternek volt puszit váltani Leonyid Brezsnyevvel a SALT II aláírásakor. Elődjével szemben a második generáció cseppet sem sportos, a nehéz, lágy kabriónak nem fekszik, ha hajszoljuk, hiába van sportmód a felár nélkül adott automata váltóhoz. Ráadásul a sosem lankadó menetstabilizáló rövid pórázon tartja az embert és még csipog is, ha működik, ami rém kínos és fölösleges.
Egyenesben érdemes néha ötezer fölé kergetni a hathengerest, mert szép hangja van, amikor épp nem villanymotornak álcázza magát valószerűtlen csendességével. Nagy fordulaton a lebrómozott lovak életre kelnek, de 208 lóerőt nem néznénk ki a motorból.
Prémiummárkák középkategóriás kabriói |
Listaár, forint |
|
Audi A5 Cabrio 3.0 TDI quattro S-tronic (240 LE) | 16 064 750 | |
BMW 330d Cabrio (245 LE) | 16 243 000 | |
Lexus IS 250C (208 LE) | 15 000 000 | |
Saab 9-3 Convertible 2.0 TS Aero (210 LE) | 12 195 000 | |
Volvo C70 T5 Summum (230 LE) | 12 720 000 |
Három másodpercet vert a Lexus a BMW-re egy igen fontos területen, ezzel folytatjuk
Erőnyerő a BMW
Bár a BMW 250-et bármikor tud, a Lexus pedig „csak” 210-ig gyorsul, ennek nincs igazán jelentősége. Mélyen bevésődik az élmény, ahogy az 520 Nm nyomatékú BMW katapultál, de az utazás sebességénél az utazás minősége fontosabb egy előkelő kabrióban.
Egész másként ülünk a két autóban. Az IS magasra emelt övvonala befalazza az utasokat, a németben intenzívebb a frisslevegő-áradat. De nyurga tulajok a BMW-ben kilátnak a szélvédőkeret felett, amit csak görnyedten ülve lehet elkerülni, míg a Lexusban nincs ilyen gond.
Hátul: inkább a Hármas
Ha a hátsó utasokat kérdezzük, ők valószínűleg a 3-as mellett döntenének. Colos próbálkozóként én be sem tudtam szállni a magamnak beállított ülés mögé a Lexusba, a BMW-be viszont behuppantam valahogy, mert a támla kimélyítése elegendő lábhelyet biztosít.
33 szenzor vetkőzéshez
Két táborra bomlanak az elegáns kabriók gyártói. Az Audi és a Saab ragaszkodik a könnyebb, lehajtva kevesebb helyet foglaló, de kevésbé vandálbiztos és a kisebb szélvédő miatt zártan rosszabb kilátást engedő vászontetőhöz. A divat hatására a BMW és a Volvo átállt a nyitható keménytetőre, a Lexus már az SC 430 esetében is erre szavazott. Az IS-ben 33 érzékelő dolgozik 13 motor keze alá. 20 másodperces idejével ez a leggyorsabban kinyitható négyszemélyes kabrió, sikerült három másodperccel lefőzni a BMW-t. Érthetetlen, hogy a Lexusból miért maradt ki a központi ablakemelő, amivel egy mozdulattal mozgathatnánk az összes ablakot le-fel. A Hármasban természetesen van, és itt nem kell özönvíz előtti módon végig húzni a kapcsolókat, amíg az ablakok felérnek. |
Amíg nem használjuk, jó ötletnek tűnik az előkelően, gombnyomásra vonuló ülés, de a beülést egy gyorsabb kézi előrehúzás jobban segítené. A Lexus azonban még ezt a terhet is leveszi a vállunkról, ha tetszik, ha nem.
Buzgóságának, kényelmének és kifinomultságának megvan az eredménye. Kabrióként értékelve az IS még a dízel Hármasnál is jobb, hiába fogyaszt lényegesen többet.
Budapesten a Lexus 13,8 literjével szemben a BMW-nek elég kilenc. Autópályán javul a helyzet, mert az alsó burkolattal áramvonalasított, 0,29 alaktényezőjű japán csupán 8,0 litert evett, bár a BMW 6-7 literje így is jobb.
Mi számít egy kabrióban?
Nyitható tetővel mégis a Lexust választanám, és nem azért, mert egyes BMW-tulajok bicskanyitogatóan közlekednek.
A soros hathengeres dízel mindent megad, amire csak az öngyulladás képes, de a Lexusból átülve zavaró, ahogy alapjáraton bizsereg a váltó, rezeg a kuplung és a kormány.
Fotózás közben a részecskeszűrő ellenére csípős büdös volt a dízel kipufogógáza, míg a benzines páráját érezni sem lehetett.
A képre kattintva gyári fotók nyílnak meg a Lexus IS 250C-ről
A benzines finomságának szó szerint ára van, mi egy hét alatt 22 500 forintot tankoltunk az IS-be.
Ugyanezt a távot, konkrétan bő 700 kilométert a dízel kabrióval megtehettük volna 14 ezer forintból.
De mutassanak valakit, akinek autóra van 18 milliója, a tankolás viszont földhöz veri?
Végeredmény: kabrióban jobb a benzines
Előállt az a fura helyzet, hogy a tágasabb, sokkal erősebb és takarékosabb, lényegesen jobban vezethető BMW egy hajszállal, de kikap a Lexustól.
Mert ha már luxus, akkor legyen maradéktalan, amit a csodás puha bőrkárpittal ringató IS 250C magasabb fokon valósít meg, mint a 330d. A 335-ös benzinessel alighanem más volna a végeredmény, bármilyen alapos érv a dízel bődületes ereje és alacsony fogyasztása.
Szikár adatok sorjáznak a következő lapon és az autók értékelése is jön
Műszaki adatok
|
||
MOTORADATOK |
BMW 330d Cabrio
|
Lexus IS 250C
|
Lökettérfogat (ccm) | 2993 | 2500 |
Furat x löket (mm) | 90,0 X 84,0 | 83,0 x 77,0 |
Hengerek / szelepek száma | 6/4 | 6/4 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 180(245)/4000 | 153(208)/6400 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 520/3000 | 252/4800 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | ||
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 6,4 | 9,0 |
Végsebesség (km/h) | 250 | 210 |
FOGYASZTÁS | ||
Város (l/100 km) | 7,7 | 13,1 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 5,2 | 7,1 |
Vegyes (l/100 km) | 6,1 | 9,3 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 162 | 219 |
MÉRETEK | ||
Hosszúság// (mm) | 4580 | 4635 |
szélesség | 1985 | 1800 |
magasság | 1384 | 1415 |
Tengelytáv (mm) | 2760 | 2730 |
Csomagtér (liter) | 350 | 391 |
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) | 1825/430 | 1730 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 61 | 65 |
Gumiméret | 225/45 R17 | 225/40 R18 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | ||
Alapár (forint) | 16 243 000 | 15 000 000 |
Tesztelt autó ára (forint) | 18 200 000 | 18 000 000 |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | ITT | ITT |
ÉRTÉKELÉS | ||
a vezess.hu véleménye | Sok szempontból hibátlan autó, bődületesen erős, dinamikus, útfekvése az M-csomag sportfutóművével különleges, mégis takarékos. De a még oly jó dízel sem nyújtja egy hathengeres benzines kifinomultságát. | Egyértelműen a békés tempó híveinek szól a Lexus. Hosszabb úton alig fogyaszt, hihetetlenül halk és kényelmével a tenyerén hordoz két embert. Viszont nem érezni a 208 lóerőt, magas a városi étvágy és hátul alig van hely benne. |
Pontszám (max. 10) | 8,75 pont | 9,0 pont |